» آرشیو اخبار » تیراژ تولید خودرو پس از ۴ سال میلیونی شد
ایران خودرو

تیراژ تولید خودرو پس از ۴ سال میلیونی شد

8 اسفند 1401 6

امسال تولید سالیانه خودرو پس از چهار سال از مرز یک میلیون دستگاه گذشت و تا امروز حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار خودرو تولید شد.

به گزارش گذارنیوز، عبدالله توکلی لاهیجانی گفت: از سال ۹۶ و آغاز تحریم‌ها، آنچه در صنعت خودروسازی ملاحظه شد افت قابل توجه تولید اتومبیل یا تولید خودروهای ناقص و غیرقابل عرضه به بازار بود.

وی گفت: تا سال گذشته در عمل تولید ما هیچگاه در بهترین حالت از حدود ۸۰۰ هزار خودروی کامل فراتر نرفته بود، اما امسال برای نخستین بار تولید سالیانه خودرو بعد از چهار سال از مرز یک میلیون دستگاه گذشت و تا امروز حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو در کشور تولید شد.

این مقام مسوول وزارت صمت با بیان اینکه جریان‌های تولید و تامین در کشور احیاء و ترمیم شده است، خاطرنشان‌کرد: اکنون محدودیت یا مساله‌ای در عرضه خودروها توسط خودروسازان داخلی وجود ندارد و در هفته‌های پایانی سال شاهد عرضه انبوه خودروهای داخلی خواهیم بود.

تبلیغات جام جهانی قطر

وی بیان‌داشت: در این روش عرضه که براساس الگوی فهرست اولویت بندی شده شکل می‌گیرد و در بسیاری از کشورهای جهان مرسوم است، خودروساز بر اساس جریان پایدار تولیدی که شکل گرفته زمان تحویل خودرو را به مشتری اعلام می‌کند تا در صورت تمایل مشتری نسبت به قطعی کردن ثبت نام اقدام کند.

توکلی لاهیجانی ادامه‌داد: نکته مهم اینجاست که با عرضه انبوه خودروهای داخلی به بازار همزمان با اجرایی شدن واردات خودرو، پیش بینی می‌شود که در سال آینده بازار خودروی کشور رقابتی شود و خودروسازان و واردکنندگان برای فروش خودروهای خود به روش‌های متنوع فروش از جمله فروش لیزینگی روی بیاورند.

وی تصریح‌کرد: هدف‌گذاری تولید برای سال آینده یک میلیون و ۸۰۰ هزار دستگاه است که با اتکا به توان شرکت‌های دانش بنیان داخلی و زنجیره تامین توانند داخلی کاملا دست یافتنی است.

مدیرکل صنایع خودروی وزارت صمت گفت: البته هدف‌گذاری چالشی‌تری را به خود خودروسازان اعلام کرده‌ایم که امیدواریم به آن نیز دست پیدا کنیم.

خودروسازان کشور از ابتدای امسال تا پایان بهمن‌ماه توانستند پس از موفقیت‌های پی در پی، بیش از یک‌میلیون و ۱۲۶هزار دستگاه خودرو تولید کنند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد ۲۵ درصدی نشان می‌دهد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×