» آرشیو اخبار » کاهش ارزش کل قفل شده روی اتریوم و سایر زنجیره‌ها
ارزش کل قفل شده

کاهش ارزش کل قفل شده روی اتریوم و سایر زنجیره‌ها

20 شهریور 1401 5

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، گزارش جدید دَپ‌رادار (DappRadar) زنگ خطری را نسبت به کاهش سرمایه شدید در یکی از زیربخش‌های امور مالی غیرمتمرکز یا همان دیفای (DeFi) به صدا در آورده است.

این گزارش نشان می‌دهد که ارزش کل قفل شده (TVL) در فضای دیفای تنها در مدت هشت ماه شاهد کاهش ۷۰ درصدی بوده است.

طبق داده‌های ارائه شده توسط این شرکت تحلیلی، ارزش کل قفل شده دیفای در ابتدای سال حدود ۲۵۰ میلیارد دلار بود ولی اکنون به ۷۴/۲۱ میلیارد دلار رسیده که به گفته آنها این کاهش نگران‌کننده است.

تبلیغات جام جهانی قطر

ارزش کل قفل شده یک بلاکچین نشان‌دهنده کل سرمایه نگهداری شده در قراردادهای هوشمند آن است. ارزش کل قفل شده از حاصل ضرب مقدار وثیقه قفل شده در یک شبکه در ارزش فعلی دارایی‌ها بدست می‌‌آید.

به گفته دَپ‌رادار، تحریم‌های اعمال شده توسط دولت ایالات متحده بر میکسر رمزارزی تورنادو کش (Tornado Cash) به عنوان یک کاتالیزور در کاهش TVL دیفای اثر کرده است.

«ماه آگوست (مرداد) به دلیل بحران تورنادو کش برای بازار بسیار سخت گذشته است. TVL دیفای در این ماه حدود ۸/۷ میلیارد دلار (۱۰/۴۷ درصد) نسبت به ماه قبل کاهش یافت.»

در این گزارش آمده که اتریوم محبوب‌ترین زنجیره در بین همتایان خود است.

«اتریوم همچنان سرآمد تمام زنجیره‌هاست و با ۵۱/۴۷ میلیارد دلار، ۶۹ درصد از TVL دیفای را کنترل می‌کند. شایان ذکر است که این عدد نسبت به ماه گذشته ۱۱ درصد و نسبت به آگوست ۲۰۲۱ (مرداد ۱۴۰۰) تقریباً ۵۶/۶۳ درصد کمتر شده است.»

در این گزارش بروزرسانی‌هایی در مورد عملکرد سایر زنجیره‌های لایه ۱ از نظر TVL نیز ارائه شده است.

«TVL شبکه BSC (بایننس اسمارت چِین) نسبت به ماه گذشته ۶/۴۴ درصد و نسبت به سال گذشته ۷۵/۶۷ درصد کاهش یافته است. در نتیجه حمله به کیف پول سولانا، TVL این شبکه در چهار روز اول آگوست (۱۰ تا ۱۳ مرداد) ۲۷ درصد کاهش یافت و این نزول تا پایان ماه به ۶ درصد رسید. اکنون ۲/۱۱ میلیارد دلار در این شبکه قفل شده که حدود ۱ میلیارد دلار نسبت به ماه گذشته کاهش پیدا کرده است.»

ارزش کل قفل شده

مترجم: امیر ملک پور

منبع: dailyhodl

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×