» آرشیو اخبار » آموزش رمزارزها در کالج‌های هنرهای لیبرال
رمزارز

آموزش رمزارزها در کالج‌های هنرهای لیبرال

10 مهر 1401 5

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، ریکی کرانو (Ricky Crano)، پروفسور سابق دانشگاه تافتس (Tufts)، همیشه از جلب توجه دانشجویان با مطرح شدن بحث رمزارزها شگفت‌زده می‌شود.

او می‌گوید: «همه آنها خیلی کنجکاو بودند و نمی‌دانستند که در پایان روز چه واکنشی به یافته‌های جدید خود خواهند داشت. این دانشجویان در آخرین هفته سمینار «علم، فناوری و جامعه»، در حال خواندن اولین‌ها در همه حوزه‌ها از بیت‌کوین گرفته تا سازمان‌های مستقل غیرمتمرکز (DAOs) بودند.

کرانو گفت:

تبلیغات جام جهانی قطر

«دانشگاه تافتس به لطف هنرهای لیبرال ترکیبی و محیطی قوی برای علوم کامپیوتر و مهندسی، مکانی ویژه در جهت کاوش درباره رمزارزها در کلاس درس است.»

کسی که مدرک هنرهای لیبرال را می‌گیرد، دروس تاریخ، ادبیات، نویسندگی، فلسفه، جامعه‌شناسی، روانشناسی، هنرهای زیبا و غیره را مطالعه کرده است. دروس هنرهای لیبرال برای کمک به دانشجو در جهت ارائه استدلال‌های قانع‌کننده، برقراری ارتباط خوب و حل مشکلات طراحی شده‌اند.

مطالعه بلاکچین و ارز دیجیتال، لازم و ملزوم آموزش هنرهای لیبرال است. چه یک توسعه‌دهنده پروتکل مالی غیرمتمرکز (DeFi) باشید، چه هنرمندی که نقاشی‌هایی را به‌عنوان توکن‌های غیرمثلی (NFT) می‌کشد و یا تنها در مورد وعده‌های یک سیستم پولی مخرب در جهت کمک به افرادی که محروم هستند و به بانک‌ها دسترسی ندارند، کنجکاو باشید، نقاط ورودی به فضای رمزارز چندین رشته دانشگاهی را در بر می‌گیرد.

برخی از استادان کالج هنرهای لیبرال این موضوعات را در دروس خود معرفی کرده‌اند.

رمزارز

رمزارز و اقتصاد

در کالج آمهِرست (Amherst)، نیل وایت (Neil White)، استاد اقتصاد، دوره‌ای را به نام «پول و بانکداری» تدریس می‌کند که بر نحوه عملکرد امور مالی مدرن متمرکز است. وایت در دوره خود طیف وسیعی از موضوعات پیرامون اقتصاد از بانک‌ها گرفته تا تنظیم‌کننده‌ها و تورم را پوشش می‌دهد. در سال گذشته که او تدریس این دوره را شروع کرد، مبحث رمزارزها نیز به برنامه درسی آن اضافه شد.

وایت یک دوره فشرده و کوتاه مدت یک هفته‌ای آماده کرده که به اصول اولیه بیت کوین می‌پردازد. او فکر می‌کند که اینجا مکانی قابل اطمینان برای دانشجویان است تا سفر خود را به سمت حوزه رمزارزها، از فناوری پشت بلاکچین تا استفاده از آن به عنوان روش پرداخت، آغاز کنند.

او گفت:

«شما چیزی الکترونیکی دارید که می‌توان آن را معامله و اساساً از طریق یک دفتر کل عمومی ردیابی کرد. و ما قصد داریم با مطالعه بلاکچین، آن را با سیستم پولی سنتی برای انجام پرداخت‌ها مقایسه کنیم.»

این دوره صرفاً تئوری نیست. بسیاری از شاگردان او ممکن است پس از فارغ‌التحصیلی در جی‌پی‌مورگان (JPMorgan) یا گلدمن ساکس (Goldman Sachs) مشغول به کار شوند و آشنایی با رمزارزها می‌تواند به آنها در جهت متمایز کردن خود کمک کند.

وایت گفت:

«نکته این است که وارد تمام جزئیات در مورد رمزارزها نشویم، بلکه بیشتر به آنها در سطح دانش اولیه آموزش دهیم تا خودشان بتوانند در مورد آن چیزهایی که نیاز دارند، بیشتر بیاموزند. در واقع، او فکر می‌کند که تعدادی دانشجو از رشته‌های غیراقتصادی نیز به دلیل ماژول رمزارزی آن در این دوره ثبت نام کنند.»

رمزارز

رمزارز و انسان‌شناسی

فرح قریشی (Farah Qureshi)، استاد انسان‌شناسی در کالج کولبی (Colby)، دوره‌ای به نام «انسان‌شناسیِ پول» را تدریس می‌کند و در آن به درک جنبه‌های فرهنگی رمزارزها و سایر ارزها می‌پردازد. او رویکردی بین رشته‌ای برای تدریس دارد و این دوره دانشجویان علاقه‌مند به موضوعات مختلف را جذب می‌کند.

قریشی به عنوان یک دانشجوی کارشناسی ارشد درباره چگونگی افزایش شمول مالی بوسیله سیستم‌های ارز دیجیتال و پول موبایلی مطالعاتی را انجام داده است. او به ویژه در طول بحران مالی سال ۲۰۰۸ به منشاء بیت کوین علاقه‌مند شده بود. او می‌گوید که هنگام مطالعه انسان‌شناسی، پول اغلب نادیده گرفته می‌شود، اما تقریباً بر هر نهاد انسانی تأثیر می‌گذارد.

به عنوان بخشی از برنامه درسی، دانشجویان دوره قریشی در طول ترم به بررسی یک ارز خاص می‌پردازند. یکی از دانشجویان که در رشته تاریخ هنر تحصیل می‌کند، NFT را به عنوان «ارز» خود برای تحقیق در این دوره انتخاب کرده است.

قریشی گفت:

«ما به فرهنگ‌ها و تاریخچه پس‌انداز و انجمن‌های اعتباری توجه خواهیم کرد… ما همچنین فرهنگ پول موبایلی و روشی که تخصیصات تکنولوژیکی از طریق آن پیش برده شده‌اند را نیز بررسی می‌کنیم.»

رمزارز

علم، فناوری و جامعه

کرانو گفت که علم، فناوری و جامعه (STS) بر موضوع چگونگی تغییر جامعه انسانی بواسطه پیشرفت‌های تکنولوژیکی تمرکز دارد.

او خاطرنشان کرد که حوزه رمزارزها هنوز نوپا است و کمتر درک شده، اما می‌تواند تأثیرات خود را نیز داشته باشد. او گفت که علی‌رغم همه اینها، اشتیاق و علاقه‌ خاصی در بین شاگردانش وجود دارد.

هنگامی که کرانو دوره «آزمایشگاهِ خواندن: اتوماسیون» را به صورت آنلاین در پاییز ۲۰۲۰ تدریس می‌کرد، دو هفته آخر دوره را آزاد گذاشت و به دانشجویان این امکان را داد تا درباره آنچه که بیشتر دوست دارند صحبت کنند.

شاگردان کرانو در این دوره آموزشی، وایت پیپر ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto) را در کنار معرفی بیت کوین و فصلی از «بلاکچین و قانون: قانون کد»، به تألیف آرون رایت (Aaron Wright) و پریماورا دی فیلیپی (Primavera De Filippi) خواندند.

کرانو این مطالعات را به دلیل توانایی بلاکچین در خودکارسازی حسابداری و حاکمیت جامعه و همچنین علاقه شخصی خود او به ارزهای دیجیتال، به‌عنوان یک مجموعه کامل در دنیای گسترده‌ فناوری انتخاب کرد.

او گفت:

«به‌عنوان یک محقق و مربی فناوری رسانه و فرهنگ دیجیتال، همیشه سعی می‌کنم متوجه اتفاقات اطراف خود باشم. همچنین به عنوان یک شکاک و مارکسیست دائمی، می‌توانم بگویم که همیشه در تلاش برای یافتن چیزهایی در جهت اسطوره‌زدایی هستم.»

او گفت که STS به رمزارز اجازه اسطوره‌زدایی می‌دهد. به جای مطالعه فناوری پیشرفته‌ای که بلاکچین را در بر می‌گیرد، به پیامدهای اجتماعی آن توجه کنید.

کرانو همچنین خاطرنشان کرد که استفاده از رویکرد STS برای مطالعه ارز دیجیتال به دلیل «درهم‌تنیدگی اجتناب‌ناپذیر فناوری با سیاست و قانون و ساختارهای نابرابری اجتماعی»، به عملی شدن ایده‌ها کمک کرده است.

اخلاق Web3

آموزش رمزارزها از طریق چندین رشته در هنرهای لیبرال نفوذ کرده است. رمزارز موضوعی است که بسیاری از زمینه‌های جذاب آموزشی، از جمله پول، سیاست، فرهنگ و موارد دیگر را تحت تأثیر قرار می‌دهد. کالج‌های هنرهای لیبرال به جای اینکه یک رشته را برای مطالعه رمزارزها ارائه دهند، با استفاده از «رویکرد بین رشته‌ای»، شاید به تداوم پذیرش گسترده Web3 کمک کرده باشند.

مترجم: امیر ملک پور
منبع: coindesk

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×