» آرشیو اخبار » کاردانو احتمالا 15 درصد افزایش قیمت داشته باشد
کاردانو

کاردانو احتمالا 15 درصد افزایش قیمت داشته باشد

20 شهریور 1401 3

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، کاردانو (ADA) در 22 سپتامبر (31 شهریور) تحت یک به‌روزرسانی بزرگ شبکه به نام “Vasil” قرار خواهد گرفت که به طور بالقوه بلاکچین آن را مقیاس پذیرتر و ارزان‌تر می‌کند. با این وجود، این خبر نتوانسته است حرکت صعودی قاطعه‌ای را در بازار ADA ایجاد کند.

عوامل کلان بر سناریوهای صعودی کاردانو تاثیر می‌گذارد

قیمت ADA از زمان اعلام راه اندازی Vasil تقریباً 3.5٪ افزایش یافت و به 0.51 دلار رسید. این دارایی به میزان 14 درصد افزایش قیمت را تجربه کرد که سریعا قیمت آن به پایین بازگشت. به عبارت دیگر، تریدرها در ابتدا تحت تاثیر هایپ Vasil، آن را خریداری کردند اما به سرعت از بازار خارج شدند. این فرایند به صورت کامل در تصویر زیر قابل مشاهده است.

کاردانو احتمالا 15 درصد افزایش قیمت داشته باشد

تبلیغات جام جهانی قطر

چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson)، بنیانگذار کاردانو (Cardano)، “عوامل کلان” را عامل عملکرد ضعیف ADA علیرغم سرخوشی کاربران از شنیدن خبر به‌روزرسانی Vasil دانست و خاطرنشان کرد که بازارهای ارزهای دیجیتال به طور کلی “از واقعیت جدا هستند.” او اضافه کرد:

“کاردانو هرگز از این قوی‌تر نبوده است و صادقانه بگویم که بسیاری از پروژه‌های دیگر نیز در سراسر صنعت [رمزارزها] قوی هستند. با این حال شما انعکاس آن را نمی‌بینید؛ فقط دریایی از رنگ قرمز در بازار قابل مشاهده است.”

به نظر می‌رسد این اظهارات به عنوان زمینه ساز سقوط شدید دیگری برای دارایی‌های پرخطرتر در روزهای منتهی به جلسه کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) در 20 تا 21 سپتامبر باشند.

کاربران بازارها بر این باورند که مقامات فدرال رزرو در 21 سپتامبر به افزایش 0.75 درصدی دیگری برای نرخ بهره رای خواهند داد. به طور کلی، بانک مرکزی ایالات متحده به دنبال افزایش نرخ بهره به 3.75 درصد تا 4 درصد تا پایان سال 2022 است.

 

کاردانو احتمالا 15 درصد افزایش قیمت داشته باشد

یک محیط اقتصادی با نرخ بهره بالا می‌تواند به کاردانو و دیگر دارایی‌های دیجیتال که ارزش بالایی دارند آسیب برساند. زیرا احتمالاً جذابیت ابزارهای مبتنی بر پول نقد را در بین سرمایه‌گذاران افزایش می‌دهد.

آیا یک رالی کوچک برای کاردانو در راه است؟

از منظر تکنیکال، به نظر می‌رسد کاردانو آماده است تا در روزهای منتهی به هارد فورک Vasil در یک مینی-رالی شرکت کند. این ادعا بر اساس اصول تحلیل تکنیکال و با استفاده از تصاویر زیر توضیح داده شده است.

در نمودار چهار ساعته، قیمت کاردانو (ADA) یک سطح حمایت را برای یک بازگشت قیمت آزمایش می‌کند. این سطح، از یک خط روند صعودی چند هفته‌ای و یک سطح حمایتی که در نمودار زیر مشخص شده است تشکیل شده است.

کاردانو احتمالا 15 درصد افزایش قیمت داشته باشد

 

فرض کنید ADA از سطح مورد نظر برگشت. سپس، هدف صعودی کوتاه مدت کاردانو حدود 0.50 دلار است. این سطح نقطه تلاقی دو سطح مقاومت است: یک “خط روند نزولی چند هفته‌ای” و یک “هدف میان مدت” که از اواسط آگوست (مرداد) به عنوان سقف قیمت عمل کرده است.

در همین حال، شکست مقاومت 0.50 دلار می‌تواند باعث شود تا خریداران کاردانو قیمت 0.53 دلار را به عنوان هدف صعودی اولیه خود آزمایش کنند. این سطحی است که سابقه قابل توجهی به عنوان مقاومت در نمودار این ارز دارد. به عبارت دیگر، ADA می‌تواند در مقایسه با قیمت خود در 7 سپتامبر (16 شهریور)، 15 درصد سود بیشتر از هارد فورک Vasil ارائه کند.

با این حال، ADA در نمودارهای با بازه زمانی طولانی‌تر خود ضعیف‌تر به نظر می‌رسد. زیرا عملکرد سه روزه‌اش وجود یک الگوی ادامه‌دار برای روند نزولی خود یعنی مثلث نزولی را آشکار می‌کند.

 

کاردانو احتمالا 15 درصد افزایش قیمت داشته باشد

 

قیمت کاردانو در صورت شکستن قاطعانه مثلث نزولی خود به سمت پایین، طبق قوانین تحلیل تکنیکال، به 0.26 دلار کاهش می‌یابد. به عبارت دیگر، در این صورت نزدیک به 40 درصد کاهش قیمت نسبت به قیمت فعلی این دارایی رخ می‌دهد.

مترجم: محمدامین علی‌زاده

منبع: Cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×