» آرشیو اخبار » ژاپن مالیات شرکت‌های رمزارزی را کاهش می‌دهد
ژاپن

ژاپن مالیات شرکت‌های رمزارزی را کاهش می‌دهد

25 آذر 1401 11

کمیته مالیاتی حزب لیبرال دموکرات (LDP) ژاپن، الزام شرکت‌های رمزارزی برای پرداخت مالیات بر سود کاغذی حاصل از محل توکن‌هایی که منتشر نشده‌اند را حذف کرد.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، دولت ژاپن اعلام کرده است که قصد دارد الزامات مالیاتی را برای شرکت‌های محلی فعال در بازار رمزارزها کاهش دهد، چرا که معتقد است این کار به رشد داخلی کشور در بخش‌های مالی و فناوری کمک می‌کند.

مالیات در ژاپن

تسهیل شرایط کار در ژاپن

در حال حاضر، شرکت‌های ژاپنی چاپ کننده رمزارزها ملزم به پرداخت 30 درصد مالیات شرکتی بر دارایی‌های خود هستند، حتی اگر از طریق فروش این دارایی‌ها به هیچ سودی نرسیده باشند. به همین خاطر، تعدادی از شرکت‌های رمزارزی یا بلاکچین داخلی و با استعداد، طی چند سال گذشته تصمیم گرفته‌اند که فروشگاه خود را در جای دیگری راه‌اندازی کنند.

تبلیغات جام جهانی قطر

کمیته مالیاتی حزب لیبرال دموکرات (LDP)، حزب حاکم بر ژاپن، روز 15 دسامبر (24 آذر) با برگزاری جلسه‌ای، این طرح پیشنهادی را که ابتدا در ماه اوت (مرداد) ارائه شده بود، تصویب کرد. این طرح، الزام شرکت‌های رمزارزی برای پرداخت مالیات بر سود کاغذی حاصل از محل توکن‌هایی که منتشر نشده‌اند را حذف می‌کند.

انتظار می‌رود به زودی و تا ماه ژانویه (اواسط دی) قوانین مالیاتی نرم‌تری برای بازار رمزارزها به پارلمان ژاپن ارائه شده و برای سال مالی آینده ژاپن که از اول آوریل (12 فروردین) شروع می‌شود، به مرحله اجرا دربیاید.

آکیهیسا شیوزاکی (Akihisa Shiozaki) یکی از اعضای قانونگذار حزب لیبرال دموکرات (LDP) و عضو دفتر سیاست‌های وب3 (Web3) آن، در مصاحبه روز 15 دسامبر (24 آذر) خود با بلومبرگ خاطرنشان کرد که “این یک گام بسیار بزرگ رو به جلو بوده و پس از اجرایی شدن، شرایط را برای شرکت‌های مختلف تجارتی که چاپ توکن را در دستور کار خود دارند، آسان‌تر خواهد کرد.”

به نظر می‌رسد آخرین اقدام دولت ژاپن حاکی از آن باشد که با وجود فاجعه ورشکستگی اف تی ایکس (FTX)، تمایل این کشور برای ترویج و توسعه بخش داخلی رمزارزها و وب 3 کاهش نیافته است.

فومیو کیشیدا (Fumio Kishida) نخست وزیر ژاپن، ماه اکتبر تاکید کرده بود که توکن‌های غیرمثلی (NFTها)، بلاکچین و متاورس نقش مهمی در تحول دیجیتالی این کشور خواهند داشت. وی به عنوان نمونه از دیجیتالی شدن کارت‎‌های هویت ملی مردم ژاپن نام برد.

در ماه اکتبر، انجمن تبادل دارایی‌های مجازی و رمزارزی ژاپن نیز اعلام کرد که قصد دارد فرآیند غربالگری دقیق و سختگیرانه خود برای فهرست کردن توکن‌های جدید در صرافی‌ها را متوقف کند. گفتنی است که کیشیدا در ماه ژوئن (خرداد) از این سازمان خودتنظیمی خواسته بود این کار را انجام دهد.

چنین دیدگاه‌های آینده‌نگری از سوی چهره‌های شناخته شده در بخش خصوصی نیز ابراز شده است. به عنوان مثال، روز 8 دسامبر (17 آذر)، غول بانکی سامیتومو میتسو فایننشال گروپ (SMBC) اعلام کرد که مشغول کار بر روی یک طرح ابتکاری برای کشف موارد استفاده از توکن‌های سول‌باند (SBT) است.

توکن‌های سول‌باند (SBT) به پیشنهاد ویتالیک بوترین، یکی از بنیانگذاران اتریوم، در مورد استفاده از توکن‌ها برای نشان دادن هویت دیجیتالی افراد اشاره دارند.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×