» آرشیو اخبار » چگونه NFT خود را در پلتفرم SolSea سولانا بسازیم
NFT

چگونه NFT خود را در پلتفرم SolSea سولانا بسازیم

25 مهر 1401 7

افزایش روزافزون جذابیت توکن‌های غیرمثلی (NFT) در میان مردم بر هیچ‌کس پوشیده نیست. توکن‌های غیرمثلی (NFTها) شکل جدیدی از دارایی‌ها هستند که می‌توانند هر چیزی را، از هنرهای دیجیتال گرفته تا آیتم‌های بازی، شامل و در دفتر کل بلاکچین ذخیره شوند. این بدان معناست که NFTها منحصر به فرد، تغییرناپذیر و شفاف هستند.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، مردم NFTها را به دلایل مختلفی همچون قدردانی از هنر، گمانه‌زنی درباره ارزش آنها و حتی به عنوان بخشی از بازی‌های مبتنی بر فناوری بلاکچین مانند کریپتوکیتیز (Cryptokitties) جمع‌آوری می‌کنند. محبوبیت NFTها نیز دلایل زیادی دارد و افراد مختلف با دلایل مختلف تصمیم می‌گیرند روی این دارایی‌ها سرمایه‌گذاری کنند.

با توجه به اینکه استاندارد ERC-721 رایج‌ترین استاندارد توکن در این فضا است، اتریوم به شبکه‌ای پرکاربرد برای ایجاد این توکن‌ها تبدیل شده است. همین تراکم زیاد کاربر منجر به ازدحام شدید شبکه، کارمزدهای سنگین و کندی زمان پردازش تراکنش‌ها شد. در نتیجه، سایر بلاکچین‌ها بر آن شدند تا راه‌حل‌های خود برای توکن‌های غیرمثلی را ارائه کنند.

تبلیغات جام جهانی قطر

یکی از این راه‌حل‌ها، بلاکچین سولانا (Solana) است که با توان عملیاتی بالایی که دارد می‌تواند هزاران تراکنش را در هر ثانیه پردازش کند. سولانا استاندارد توکن‌های غیرمثلی خود را تحت عنوان سول‌سی (SolSea) راه‌اندازی کرد که امکان خلق سریع و آسان NFTها را فراهم می‌سازد. در ادامه این مطلب، ضمن آشنایی بیشتر با این پلتفرم، خواهیم آموخت که چگونه توکن‌های غیرمثلی خود را در بستر شبکه سولانا ضرب کنیم.

ضرب کردن یا مینت NFT چیست و چگونه انجام می‌شود؟

ضرب کردن یک توکن غیرمثلی (NFT) به فرآیند تبدیل هر نوع داده دیجیتالی به یک مجموعه مجازی مبتنی بر بلاکچین اشاره دارد. تقریباً هر فایل دیجیتالی، اعم از فایل‌های MP3، WAV، GIF، JPEG، را می‌توان به یک توکن تبدیل کرد. این محصولات یا فایل‌های دیجیتال در یک دفتر کل توزیع‌شده یا پایگاه داده غیرمتمرکز نگهداری می‌شوند و دیگر قابل تغییر، به‌روزرسانی یا حذف نخواهند بود.

به طور کلی، فرآیند افزودن یک آیتم به بلاکچین با عنوان ضرب توکن یا مینت کردن (minting) شناخته می شود. این پروسه شباهت زیادی به ضرب پول یا سکه در دنیای واقعی دارد. فکر می‌کنید ضرب کردن یک توکن چقدر زمان لازم دارد؟ خوب، ارائه یک عدد دقیق برای این سوال کار دشواری است زیرا در کل، به پیچیدگی فایل و سرعت شبکه بلاکچین مودر نظر بستگی دارد. با این حال، اکثر پلتفرم‌ها، ابزارها و بازارهای NFT تلاش دارند فرآیند ضرب NFT را تاحدامکان ساده کنند.

چگونه NFTهای خود را در سول‌سی سولانا (Solana SolSea) ضرب کنیم؟

فرایند ضرب یک توکن‌های غیرمثلی معمولاً با انتخاب یک بازار یا پلتفرم توسط فرد سازنده شروع می‌شود. قبل از اینکه به نحوه ضرب توکن در بستر سولانا بپردازیم، نگاهی کوتاه بر پلتفرم سول‌سی سولانا خواهیم داشت.

سول‌سی سولانا (Solana SolSea) یک بازار آزاد غیرمتمرکز برای توکن‌های غیرمثلی است که نسبت به بازارهای معتبری مانند اُپن‌سی (OpenSea) کم‌هزینه‌تر، سریع‌تر و کاربرپسندتر است. به دلیل کارمزدهای پایین‌تر، زمان تراکنش کمتر و رابط کاربری بهتر، این پلتفرم نسب به رقبای خود جذابیت بیشتری دارد.

به طور کلی، ضرب توکن‌های غیرمثلی در سول‌سی در مقایسه با NFTهای مبتنی بر اتریوم بسیار کم هزینه‌تر است زیرا کارمزد تراکنش‌های بالایی که در بلاکچین اتریوم همیشه یک معضل بوده است، در اینجا دیده نمی‌شود.

راهنمای گام به گام ضرب NFT در سول‌سی سولانا:

فانتوم را نصب کنید

فانتوم (Phantom) یک کیف پول رمزارزی و یک افزونه مرورگر غیرامانی است. به دلیل ویژگی‌ها و عملکرد مشابه، اغلب این کیف پول با عنوان “متامسک سولانا” شناخته می‌شود. به Phantom.app بروید و آن را به عنوان افزونه‌ای برای مرورگر دلخواه خود دانلود و نصب کنید.

افزونه فانتوم برای NFT

یک کیف پول جدید ایجاد کنید

پس از نصب، آیکون “Phantom” در سمت راست بالای دکمه افزونه‌ها “Extension” ظاهر می‌شود. روی این نماد کلیک و با پیروی از دستورات داده شده، یک کیف پول جدید بسازید.

کیف پول جدید

در این مرحله، یک عبارت بازیابی خصوصی به شما داده می‌شود که در صورت نیاز به نصب مجدد، می‌توانید از آن برای بازیابی حساب فانتوم خود استفاده کنید. در صورت مفقود شدن یا تایپ اشتباه این عبارت، کیف پول شما قابل بازیابی نبوده و ممکن است وجوه خود را از دست بدهید. به همین دلیل، این مرحله مهمترین بخش در روند ساخت کیف پول است. پس از تکمیل این مرحله، کیف پول فانتوم (Phantom) به مرورگر شما اضافه خواهد شد.

شارژ کردن کیف پول

برای اینکه بتوانید NFT خود را ایجاد کنید، ابتدا باید رمزارز سولانا (SOL) را به روش دلخواه خود خریداری کنید. پس از واریز این رمزارز به کیف پول، می‌توانید فرآیند ضرب را آغاز کنید.

شارژ کردن کیف پول

ایجاد یک حساب کاربری جدید در سول‌سی (SolSea)

مرحله بعد، ایجاد یک حساب کاربری در سول‌سی (SolSea) ازطریق اتصال کیف پول به این پلتفرم است. روی گزینه “Connect Wallet” در قیمت بالایی سمت راست کلیک و از منوی کشویی، گزینه “Phantom” را انتخاب کنید.

اتصال کیف پول

پیامی روی صفحه ظاهر می‌شود که از شما می‌پرسد آیا اتصال فانتوم به کیف پول بلامانع است یا خیر. در صورت تایید، سول‌سی (SolSea) می‌تواند به وجوه نگهداری شده در کیف پول و کلیه فعالیتهای مرتبط با آن دسترسی داشته و مجوز تراکنش‌ها را درخواست کند.

بازار NFT سول سی

پس از اتصال کیف پول، کاربر به سمت صفحه ورود به سیستم سول‌سی (SolSea) هدایت می‌شود. در این مرحله، باید یک آدرس ایمیل معتبر وارد و یک رمز عبور قوی ایجاد کنید. کاربران موظفند قبل از ادامه کار، با شرایط و ضوابط خدمات و سیاست‌های حفظ حریم خصوصی سول‌سی (SolSea) موافقت کنند.

ثبت اطلاعات NFT

پس از تایید، سول‌سی (SolSea) یک ایمیل برای تأیید حساب جدید برای شما ارسال می‌کند. کیف پول پس از تکمیل فرایند، به طور خودکار به پلتفرم سول‌سی (SolSea) متصل می‌شود. اکنون زمان آن رسیده است که NFT خود را با استفاده از فرآیند زیر ضرب کنید!

یک مجموعه NFT ایجاد کنید

  • در وهله نخست، تمام NFTها باید در یک مجموعه ایجاد شوند. به نوار “Create” رفته و روی گزینه “Collection” کلیک کنید تا یک مجموعه جدید ایجاد گردد.
  • برای مجموعه خود، یک عنوان انتخاب کرده و شرحی از مجموعه ارائه دهید.
  • هم تصویر هِدِر و هم آیکون مورد نظر خود را آپلود کنید.
  • حساب‌های کاربری در رسانه‌های اجتماعی و وبسایت خود را (در صورت وجود) اضافه کنید. این کار به منظور تعامل با سایر کاربران و بازاریابی انجام می‌شود.
  • پس از آماده شدن، برای ساخت مجموعه روی گزینه ” Create Collection” کلیک و تراکنش‌ها را برای ضرب کردن مجموعه خود امضا کنید. اگر پیامی مبنی بر اختلال در تراکنش دریافت کردید، نگران نباشید! احتمالاً این فقط یک نقص در پایانه‌های سول‌سی (SolSea) است. صبور باشید و بار دیگر در زمانی مناسب تلاش کنید.

کالکشن

برای اطمینان از موفقیت آمیز بودن پروسه ضرب توکن، به کیف پول خود بروید و تاریخچه تراکنش‌های SOL را بررسی کنید. اگر تراکنش “minting” در لیست باشد، به این معنی است که مجموعه NFT شما با موفقیت ضرب شده است!

پس از تأیید تراکنش، به کیف پول خود رفته و گزینه “My Collection” را انتخاب کنید.

ضرب یک SolSea NFT

برای ساختن یک SolSea NFT مراحل زیر را دنبال کنید:

  • پس از ایجاد یک مجموعه NFT، به صفحه Create بازگردید و این بار گزینه “NFT” را انتخاب کنید.
  • از آنجا، تصویر، ویدیو یا فایل صوتی که می‌خواهید به صورت NFT ضرب شود آپلود نمایید. قبل از آپلود، حتماً الزامات مربوط به هر نوع فایل را بخوانید تا از بروز هرگونه مشکل احتمالی جلوگیری شود. فرمت های فایل پذیرفته‌شده در این بخش برای فیلم ها و تصاویر شامل MP4، MOV، 3GP، JPEG و PNG است.
  • عنوان و توضیحات NFT خود را انتخاب کنید.
  • حق تألیف یا بهره مالکانه را تعیین کنید. این مبلغ، درصدی است که سازنده با هر بار فروش مجدد NFT شما در بازار ثانویه به دست خواهد آورد؛ در محدوده‌ای بین 0٪ تا 50٪ تعریف می‌شود و ممکن است بر اساس استراتژی مالک، سفارشی‌سازی گردد.

بخش‌های بعدی مانند ارائه یک لینک به صفحه این اثر هنری در سایتی دیگر (در صورت وجود) اختیاری هستند، اما بهتر است آن‌ها را تکمیل کنید. با این کار به کاربران اجازه می‌دهید اطلاعات بیشتری درباره کار شما به‌دست آورند. انتخاب تگ‌های مناسب اهمیت بسیاری دارد زیرا از آنها هنگام جستجوها استفاده می‌شود.

سول‌سی (SolSea) اولین بازار NFT است که مجوزهای NFTها را در خود جا داده است. این مجوزها تضمین می‌کنند که خالق اصلی همیشه منتسب به کار خود باقی می‌ماند و صرف نظر از جایی که NFT معامله می‌شود، حق امتیاز فروش‌های بعدی آن را دریافت می‌کند.

قبل از ضرب توکن خود، اطمینان حاصل کنید که تمام اطلاعات وارد شده دقیق هستند چراکه پس از ضرب شدن NFT، ویژگی‌های آن قابل تغییر نیست. در مرحله بعد، پس از فشردن کلید « Mint»، تراکنش را روی بلاکچین سولانا امضا کنید تا فرآیند ضرب‌ نهایی شود.

تبریک می‌گوییم، اکنون با کلیک بر روی «See your Mint»، می‌توانید NFT تازه ساخته شده خود را مشاهده کنید. این NFT جدید به طور خودکار به کیف پول فانتوم شما اضافه می‌شود و شما می‌توانید آن را در کنار نماد $ مشاهده کنید.

فراموش نکنید که پس از لیست شدن توکن شما در پلتفرم سول‌سی (SolSea)، این NFT دیگر در کیف پول قابل مشاهده نخواهد بود.

مرحله بعدی، لیست کردن NFT است. برای این کار کافیست به گزینه “Wallet” بروید و «NFTs In My Wallet» را از نوار کشویی انتخاب کنید. روی “List NFT” کلیک و قیمت مورد نظر خود را انتخاب کنید. پس از اتمام، به “My Wallet” برگردید و NFT تازه لیست شده را پیدا کنید.

در مرحله آخر، زمان بازاریابی NFT شما فرا خواهد رسید. آنرا به دیگران معرفی کنید و با فروش آن، کسب درآمد نمایید.

مترجم: مرضیه مظاهری

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×