» آرشیو اخبار » چشم انداز کاهش تقاضا، قیمت نفت خام را پایین آورد
قیمت نفت خام

چشم انداز کاهش تقاضا، قیمت نفت خام را پایین آورد

24 آبان 1401 6

بهای معاملات آتی نفت خام برنت پس از کاهش 3 درصدی در روز دوشنبه، 27 سنت یا 0.3 درصد کاهش یافت و به 92.87 دلار در هر بشکه رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) پس از افت 3.5 درصدی در جلسه معاملاتی قبل، به 85.37 دلار در هر بشکه رسید که 50 سنت یا 0.6 درصد کاهش داشت.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، با افزایش نگرانی های چین در مورد کووید، چشم انداز تقاضای اوپک را کاهش داده و قیمت نفت خام را پایین آورد.

قیمت نفت روز سه شنبه (15 نوامبر، 24 آبان) کاهش یافت، زیرا افزایش موارد ابتلا به کووید-19 در چین باعث ترس از کاهش مصرف سوخت از سوی بزرگترین واردکننده نفت خام جهان شد. پیش تر پیش بینی شده بود که با افزایش تقاضای چین و کاهش تولید اوپک پلاس، تقاضای جهانی نفت خام افزایش خواهد یافت.

قیمت نفت خام

بهای معاملات آتی نفت خام برنت پس از کاهش 3 درصدی در روز دوشنبه، 27 سنت یا 0.3 درصد کاهش یافت و به 92.87 دلار در هر بشکه رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) پس از افت 3.5 درصدی در جلسه معاملاتی قبل، به 85.37 دلار در هر بشکه رسید که 50 سنت یا 0.6 درصد کاهش داشت.

تبلیغات جام جهانی قطر

در حالی که سرمایه‌گذاران هفته گذشته اخبار منتشر شده چین مبنی بر کاهش تاثیر سیاست سختگیرانه کووید برای تحریک فعالیت‌های اقتصادی و تقاضای انرژی را تشویق کردند، تحلیلگران گفتند که قرنطینه همچنان یک ریسک کلیدی موثر بر بازار و تقاضای نفت خام است.

با احتمال شیوع کووید در چین، رشد تولید کارخانه ای این کشور کند شد، خرده فروشی ها کاهش یافت و دارایی ها بیشتر افت کردند. اینها نشانه هایی از کاهش رشد اقتصادی دومین اقتصاد بزرگ جهان است، و این ها همه به دلیل محدودیت های طولانی مدت کووید و رکود املاک است که چین با آن مبارزه می کند.

در همین حال، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، پیش‌بینی رشد تقاضای جهانی نفت در سال 2022 را برای پنجمین بار از آوریل کاهش داد و دلیل آن افزایش چالش‌های اقتصادی از جمله تورم بالا و افزایش نرخ بهره است.

قیمت نفت خاماین امر پس از آن صورت می‌گیرد که صندوق بین‌المللی پول در روز یکشنبه اعلام کرد که چشم‌انداز اقتصاد جهانی تاریک‌تر از مقادیر پیش‌بینی‌شده ماه گذشته شده است، و دلیل آن بدتر شدن مداوم نظرسنجی‌های مدیران خرید در ماه‌های اخیر است.

تحلیلگران موسسه آنز (ANZ) با اشاره به تحریم های قریب الوقوع اتحادیه اروپا بر صادرات نفت خام روسیه در یادداشتی می گویند: «بازار در حال حاضر با خطرات احتمالی عرضه مقابله می کند، علیرغم اینکه انتظار می رود آخرین کاهش تقاضا می تواند بر تولید نفت اوپک اثر منفی داشته باشد».

تحریم نفت روسیه توسط اتحادیه اروپا، قرار است از 5 دسامبر آغاز شود. این ممنوعیت با توقف واردات فرآورده های نفتی در ماه فوریه دنبال می شود. نظرسنجی اولیه رویترز در روز دوشنبه نشان داد که انتظار می رفت ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به 11 نوامبر حدود 300 هزار بشکه کاهش یابد.

اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده (EIA) در گزارش بهره وری ماهانه خود در روز دوشنبه اعلام کرد، تولید نفت خام در حوضه پرمین در ماه دسامبر به رکورد 5.499 میلیون بشکه در روز خواهد رسید. اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده (EIA) گفت، با این حال، مناطق شیل (aging shale regions) میزان تولید ضعیف تری را نشان داده و این در نهایت باعث می‌شود که تولید کلی نفت خام ایالات متحده با وجود افزایش قیمت‌ها، تنها 91000 بشکه در روز در دسامبر افزایش یابد و به 9.191 میلیون بشکه در روز برسد.

نفت خام

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: investing

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×