» آرشیو اخبار » زلزله ترکیه نفت خام را صعودی کرد
نفت خام

زلزله ترکیه نفت خام را صعودی کرد

18 بهمن 1401 4

با وقوع زلزله 7.8 ریشتری ترکیه، پایانه‌های نفتی این کشور دچار اختلال در عملکرد شده و همین موضوع باعث افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی گردیده است؛ به طوری که در حال حاضر و در زمان نگارش مقاله در ساعت 1:30 روز 7 فوریه (18 بهمن) نفت خام برنت در رنج 82.28 دلار و نفت خام وست تگزاس اینترمدیت نیز در کانال 75.39 دلار معامله می‌شود. 

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، با وقوع زلزله 7.8 ریشتری ترکیه، پایانه‌های نفتی این کشور دچار اختلال در عملکرد شده و همین موضوع باعث افزایش قیمت نفت خام در بازارهای جهانی گردیده است؛ به طوری که در حال حاضر و در زمان نگارش مقاله در ساعت 1:30 روز 7 فوریه (18 بهمن) نفت خام برنت در رنج 82.28 دلار و نفت خام وست تگزاس اینترمدیت نیز در کانال 75.39 دلار معامله می‌شود.

نمودار نفت خام

تجزیه و تحلیل تکنیکال نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI)

بازار نفت خام وست تگزاس اینترمدیت در جریان معاملات روز دوشنبه کمی رفتار حمایتی انجام داده است، اما در این برهه از زمان احتمالاً همچنان شاهد سردرگمی و نوسان زیادی در این بازار هستیم. در حال حاضر در سراسر جهان شاهد نوسانات زیادی هستیم، چرا که معامله‌گران نمی‌دانند که میزان رشد اقتصادی به چه صورت خواهد بود و اینکه آیا رکود اتفاق خواهد افتاد یا نه؟. در هر صورت به نظر می‌رسد که رنج قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا در کانال محدود 72 تا 82 نوسان خواهد داشت.

تبلیغات جام جهانی قطر

نفت WTI پس از فروش روز جمعه دوباره رشد کرد. زمین لرزه ترکیه به عنوان یک کاتالیزور صعودی عمل کرد، زیرا باعث اختلال در پایانه‌های نفتی این کشور شد. گاوها همچنین آماده قیمت‌گذاری افزایش تقاضا از چین هستند.

تحلیل تکنیکال نفت خام برنت

بازارهای نفت خام برنت نیز پر سر و صدا و نوسانی هستند. قیمت در طول جلسه معاملاتی روز دوشنبه اندکی تثبیت شده و به نظر می رسد که سطح 80 دلار یک سطح حیاتی، بزرگ و روانی است که می‌تواند سکوی جهش قیمت باشد. در طی ماه‌های گذشته مرتب شاهد نوسانات قیمتی نفت بوده‌ایم، چرا که سرمایه‌گذاران در رابطه با اقتصاد جهانی، امکان رکود و همین‌طور سطح تقاضای نفت با ابهاماتی روبرو هستند. به یاد داشته باشید که نفت مایه حیات فعالیت‌های اقتصادی است، بنابراین تولید ناخالص داخلی و عوامل بیشمار دیگری وجود دارند که می‌توانند بر قیمت آن اثر‌گذار باشند.

در نهایت با واکنش سرمایه‌گذاران به زلزله ترکیه و سوریه، نفت برنت به بالای 80 دلار بازگشت. به نظر می‌رسد که بازگشت مجدد دلار آمریکا، سود جلسه معاملاتی امروز  را محدود می‌کند.

تحلیل روند قیمت گاز طبیعی

بازارهای گاز طبیعی در طی هفته‌های گذشته روند نزولی داشته و در حالی که معامله‌گران برای هوای گرمتر آماده می‌شدند، بازارهای گاز طبیعی پایین‌ترین سطوح را آزمایش کردند. در حال حاضر گاز طبیعی در تلاش است تا از پایین‌ترین سطح چند ماهه خود بازگردد. یکی از دلایل نزولی شدن این بازار آن است که هیچ کاتالیزور صعودی در بازار مشاهده نمی‌شود.

گاز طبیعی

قیمت گاز طبیعی در تلاش است تا از پایین‌ترین سطح چند ماهه خود بازگردد. شاخص قدرت نسبی (RSI) در منطقه اشباع فروش قرار دارد، بنابراین خطرات بازگشت مجدد در حال افزایش است. با این حال، پیش‌بینی‌های هوا همچنان ناامید کننده است و مصرف فعلی گاز طبیعی پایین بوده و برای قیمت گاز طبیعی نزولی است.

 

برای مشاهده و دریافت آخرین اخبار مربوط به بازار طلا، ارز و نفت کلیک نمایید.

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع:  fxempire ، fxempire

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×