» آرشیو اخبار » پیش بینی قیمت طلا جهانی؛ 24 آبان
قیمت طلا جهانی

پیش بینی قیمت طلا جهانی؛ 24 آبان

24 آبان 1401 6

قیمت طلای جهانی از 3 نوامبر به دو دلیل بیش از 160 دلار افزایش یافته است؛ آمارهای گزارش حقوق و دستمزد در بخش غیرکشاورزی در هفته اول ماه و گزارش تورم مصرف کننده ملایم در ماه اکتبر، این گمانه زنی را به وجود آورد که فدرال رزرو میزان افزایش نرخ بهره خود را کاهش خواهد داد.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، قیمت طلای جهانی تغییر روند داده است. آمارهای «شاخص قیمت تولید کننده» (PPI)، کمتر از حد انتظار بود، به همین دلیل بازدهی و ارزش دلار را پایین آورده و طلا را به دارایی جذاب‌تری تبدیل کرد. معاملات آتی طلای جهانی در روز سه‌شنبه افزایش یافت، اما با واکنش معامله‌گران به معاملات اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا و دلار، از بالاترین سطح سه ماهه خود عقب‌نشینی کرد.

بازار با امید به اینکه فدرال رزرو رویکردی کمتر تهاجمی برای افزایش نرخ بهره در آینده اتخاذ کند، تقویت شده است. با این حال، به چند دلیل، از جمله عوامل خرید بیش از حد و هشدارهای چند عضو فدرال رزرو مبنی بر اینکه بانک مرکزی تا زمانی که تورم مهار نشود، به افزایش نرخ‌ها ادامه می‌دهد، این خرید ممکن است ثابت نبوده و مرحله ای باشد.

در ساعت 09:41 به وقت گرینویچ، معاملات آتی طلای «کومکس» (Comex) ماه دسامبر در رنج 1777.60 دلار قرار گرفته، و 0.70 دلار یا 0.04 درصد افزایش را نشان می دهد. روز دوشنبه، صندوق سهام طلای SPDR (GLD) به 164.94 دلار رسید که 0.38 دلار یا 0.23 درصد افزایش داشت.

تبلیغات جام جهانی قطر

محرک های صعودی قیمت طلا جهانی

کاتالیزورهای صعودی قیمت طلای جهانی عبارت است از: افزایش نرخ بیکاری ایالات متحده، و آمار شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) ملایمتر.
به طور کلی، قیمت طلای جهانی از 3 نوامبر به دو دلیل بیش از 160 دلار افزایش یافته است. آمارهای گزارش حقوق و دستمزد در بخش غیرکشاورزی در هفته اول ماه نشان دهنده افزایش نرخ بیکاری در ایالات متحده در ماه اکتبر بوده، و گزارش تورم مصرف کننده ملایم در ماه اکتبر، این گمانه زنی را به وجود آورد که فدرال رزرو میزان افزایش نرخ بهره خود را کاهش خواهد داد.

معامله گران اکنون با احتمال 89 درصدی افزایش 50 واحدی نرخ بهره در نشست دسامبر فدرال رزرو را در نظر گرفته، و با احتمال 11 درصد افزایش نرخ بهره 75 واحدی را در قیمت گذاری لحاظ کرده اند.

روند آتی قیمت طلا جهانی

گزارش امروز شاخص قیمت تولیدکننده (PPI) ایالات متحده، که قرار است در ساعت 13:30 به وقت گرینویچ منتشر شود، نشان می‌دهد که در اکتبر 0.4 درصد افزایش یافته است. پیش بینی می شود که شاخص اصلی قیمت تولید کننده 0.3 درصد افزایش یابد.

قیمت طلا جهانی

چشم انداز کوتاه مدت طلا جهانی

معامله گران از اوایل صبح امروز منتظر گزارش شاخص قیمت تولیدکننده (PPI) هستند، تا بتوانند جهت گیری خود را مشخص کنند. این گزارش به خودی خود باعث افزایش قیمت نمی شود، بلکه در واقع تأثیر آن بر بازدهی خزانه داری ایالات متحده و در نتیجه بر دلار ایالات متحده است که به طور غیر مستقیم بر قیمت نهایی طلای جهانی اثر می گذارد.

داده‌های شاخص قیمت تولیدکننده (PPI) کمتر از حد انتظار، بازدهی‌خزانه داری و دلار را پایین‌تر می‌آورد و طلا را به دارایی جذاب‌تری تبدیل می‌کند.

اگر آمارهای شاخص قیمت تولیدکننده (PPI) بالاتر از حد انتظار باشد، خریداران افزایش یافته و باید به دنبال خرید طلا برای کسب سود باشید. این روند را به سمت نزولی تغییر نمی دهد، اما می تواند برخی از افراد را تشویق کند تا موقعیت های خود را کاهش دهند.

نقره، روز جمعه مقاومت اصلی را در 22 دلار آزمایش کرد. عملکرد نقره در برابر این مقاومت می تواند یک شاخص کلی ارائه دهد.

سهام طلا و قیمت طلای جهانی قبل از رسیدن به مقاومت میانگین متحرک 200 روزه اندکی صعودی هستند. «سهام شرکت‌های استخراج طلا» (GDX) و «سهام شرکت‌های استخراج کوچک» (GDXJ) در حدود 6 درصد بالا رفته است، بنابراین قیمت طلای جهانی تا 1800 الی 1810 دلار صعود خواهد نمود.

پیش بینی قیمت جهانی طلا

به نظر می رسد، جفت طلا به دلار (XAUUSD) آماده به چالش کشیدن «میانگین متحرک ساده 200 روزه» (SMA 200) در کانال 1800 دلار است.
قیمت طلا جهانی در روز دوشنبه نزدیک به بالاترین حد خود در سه ماه گذشته قرار گرفت. البته پیش بینی می شود که روند صعودی آن ادامه دار نشود، چرا که بازده اوراق قرضه که زیربنای دلار آمریکا است، روند صعودی این فلز را محدود می کند.
قیمت طلای جهانی روز دوشنبه در نزدیکی منطقه 1753 دلاری با کاهش خرید مواجه شد و نزدیک به بالاترین سطح خود از اواسط آگوست قرار گرفت، اگرچه دلار قوی‌تر مانع از هر گونه افزایش بیشتر شد. بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا در واکنش به اظهارات تندروانه کریستوفر والر، رئیس فدرال رزرو در روز یکشنبه، افزایش یافت. او گفت که بانک مرکزی مبارزه خود با تورم را با شدت هر چه تمامتر دنبال خواهد کرد. بازده اوراق قرضه دو ساله دولت آمریکا که به شدت نسبت به انتظارات افزایش نرخ حساس است، بیشترین افزایش روزانه خود را از 3 نوامبر به ثبت رساند.

با این حال، کاهش غیرمنتظره تورم مصرف کننده ایالات متحده در ماه اکتبر، امیدها را برای تشدید سیاست کمتر تهاجمی توسط فدرال رزرو افزایش داد. این گمانه زنی توسط لائل برینارد (نایب رئیس فدرال رزرو) تأیید شد و نشان داد که بانک مرکزی ایالات متحده احتمالاً در ماه‌های آینده نرخ‌ها را با سرعت کمتری افزایش خواهد داد.

قراردادهای آتی صندوق فدرال رزرو در حال حاضر براساس احتمال 91 درصدی افزایش نرخ بهره 50 واحدی در نشست بعدی «کمیته بازار آزاد فدرال» (FOMC) در ماه دسامبر قیمت گذاری شده است. با این حال، طلا فاقد هرگونه خرید بعدی است و در معاملات روز سه شنبه آسیا زیر سطح 1775 دلار باقی مانده است.

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: fxempire و fxstreet

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×