» آرشیو اخبار » پیش‌بینی قیمت لایت کوین (LTC)؛ گاوها به 100 دلار چشم دوخته‌اند
لایت کوین

پیش‌بینی قیمت لایت کوین (LTC)؛ گاوها به 100 دلار چشم دوخته‌اند

8 آذر 1401 2

لایت کوین (LTC) با جهشی قابل توجه در برابر دلار آمریکا، به دستاورد هفتگی 23 درصدی رسید و عملکردی به مراتب بهتر از بیت کوین و اتریوم از خود نشان داد.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، طی چند روز گذشته، قیمت لایت کوین (LTC) جهش قابل توجهی را در برابر دلار آمریکا شاهد بوده است. این روند افزایشی بالاتر از سطح 50 دلار آغاز شد و با دستاورد هفتگی 23 درصدی، عملکردی به مراتب بهتر از بیت کوین و اتریوم از خود نشان داد.

این حرکت، بالاتر از سطوح مقاومت 65 و 75 دلار ادامه یافت و به بالای تراز 80 دلار و میانگین متحرک ساده 100 (در نمای 4 ساعته) رسید. درنهایت، سقف قیمت روزانه در نزدیکی 83 دلار و 35 سنت ثبت و اصلاحی نزولی به زیر سطوح حمایتی 80 و 75 دلار آغاز شد.

در حال حاضر، لایت کوین پایین‌تر از سطح فیبوی اصلاحی 23.6 درصد حرکت صعودی 59.17 دلار به 83.35 دلار قرار گرفته و با قیمتی بالاتر از 70 دلار (76 دلار و 48 سنت در این لحظه) و میانگین متحرک ساده 100 معامله می‌شود.

تبلیغات جام جهانی قطر
نمودار چهارساعته لایت کوین
نمودار چهارساعته لایت کوین

در صورتی که روند حرکت به سمت سطوح بالاتر از سرگرفته شود، 77 دلار و 50 سنت به عنوان اولین مانع، سر راه خریداران قرار می‌گیرد. همانطور که نمای چهار ساعته جفت ارز لایت کوین در مقابل دلار آمریکا (LTC/USD) نشان می‌دهد، یک خط روند نزولی کلیدی با مقاومتی نزدیک به 77 دلار و 50 سنت در حال تشکیل است.

شکست مقاومت این خط روند نزولی به سمت بالا، لایت کوین را در آستانه آغاز یک حرکت صعودی قدرتمند قرار خواهد داد. در این شرایط احتمالاً قیمت به سمت سطوح 85 و 90 دلار صعود خواهد کرد. هرگونه افزایش بیشتر نیز قیمت لایت کوین را به سمت منطقه مقاومت 100 دلاری سوق خواهد داد.

سناریوی کاهش قیمت لایت کوین

بر خلاف دیدگاه صعودی فوق، اگر قیمت لایت کوین نتواند با قاطعیت از مقاومت 77.50 دلاری عبور کند، احتمال یک پولبک دیگر به سمت اولین حمایت موجود در تراز 71 دلار و 20 سنت قوت می‌گیرد. در صورت شکست این خط حمایتی، تراز 68 دلار به عنوان تکیه‌گاه بعدی، به کمک خریداران خواهد آمد. هرگونه کاهش بیشتر در جلسات آینده، قیمت این رمزارز را به سمت حمایت 55 دلاری سوق خواهد داد.

همانطور که در نمودار چهار ساعته لایت کوین می‌بینید، اندیکاتور مَکدی (MACD) به آرامی به سمت منطقه صعودی در حال حرکت بوده و شاخص مقاومت نسبی (RSI) در حال حاضر بالاتر از سطح 50 ایستاده است.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: newsbtc

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×