» آرشیو اخبار » پیش‌بینی قیمت سولانا؛ کنترل کامل خرس‌ها بر بازار
سولانا

پیش‌بینی قیمت سولانا؛ کنترل کامل خرس‌ها بر بازار

25 آبان 1401 4

قیمت سولانا، یک خط روند نزولی کوتاه مدت با مقاومتی نزدیک به 14.50 دلار را به سمت بالا شکسته است. ادامه این روند، می‌تواند قیمت را به سمت ناحیه 20 دلار هدایت کند

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، پس از اتفاقات ناگواری که طی روزهای اخیر موج نزولی گسترده‌ای را در بازار رمزارزها ایجاد کرد، سولانا (SOL) کاهش قیمت قابل ملاحظه‌ای را از ناحیه مقاومت 38 دلاری آغاز کرد. این حرکت با از دست رفتن حمایت 30 دلاری شتاب بیشتری گرفت تا جایی که خرس‌ها (فروشندگان) قیمت را به زیر سطوح حمایتی 25 و 20 دلاری رساندند. این دارایی دیجیتال با چند رتبه تنزل، اکنون در جایگاه سیزدهم بازار رمزارزها ایستاده است.

ادامه این روند نزولی به زیر حمایت 20 دلاری و میانگین متحرک ساده 55 در نمای 4 ساعته باعث شد در نهایت، کف قیمت روزانه پایین‌تر از حمایت 15 دلاری یعنی در تراز 12.09 دلار  ثبت شود. در حال حاضر، قیمت سولانا در محدوده 14 تا 14.40 دلار در حال تحکیم است.

علاوه‌ بر این، در نمودار 4 ساعته جفت ارز سولانا/دلار آمریکا (SOL/USD) می‌بینیم که قیمت، خط روند نزولی کوتاه مدت موجود با مقاومتی نزدیک به 14.50 دلار را به سمت بالا شکسته است. در صورت ادامه این روند اصلاحی، تراز 15 دلار و 15 سنت به عنوان اولین مانع بلافاصله سر راه خریداران قرار می‌گیرد.

تبلیغات جام جهانی قطر
نمودار چهار ساعته سولانا
نمودار چهار ساعته سولانا

مسیر بعدی حرکت سولانا

تراز 18 دلار و 40 سنت و سطح فیبوناچی اصلاحی 23.6% حرکت نزولی 38.80 دلار به 12.09 دلار به عنوان مقاومت مهم بعدی وارد عمل خواهد شد. شکست این مقاومت و ادامه حرکت بالاتر از سطوح مقاومت 18 و 18.40 دلاری زمینه‌ساز آغاز یک حرکت صعودی قوی‌تر و لمس مقاومت 20 دلاری خواهد بود. عبور از این مانع، قیمت را به سطح فیبوناچی اصلاحی 50 درصد رسانده و آن را برای لمس ناحیه 30 دلاری آماده می‌کند.

در مقابل، در صورت بازگشت قیمت به زیر مقاومت خط روند و ادامه ریزش قیمت، تراز 13 دلار و 50 سنت نقش اولین حمایت برای نجات خریداران را ایفا خواهد کرد. شکست نزولی قیمت پایین‌تر از حمایت 13.50 دلاری می‌تواند جرقه افت بیشتر و سقوط تا مرز 12 دلار باشد.

اندیکاتورهای تکنیکال مَکدی (MACD) و شاخص مقاومت نسبی (RSI) در نمای چهار ساعته سولانا به ترتیب در منطقه نزولی و پایین‌تر از سطح 50 در حرکت هستند.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: livebitcoinnews

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×