» ارز دیجیتال » پیروزی لولا داسیلوا در انتخابات ریاست‌جمهوری برزیل چه پیامدی برای رمزارزها دارد؟
برزیل

پیروزی لولا داسیلوا در انتخابات ریاست‌جمهوری برزیل چه پیامدی برای رمزارزها دارد؟

9 آبان 1401 4

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، در رقابتی نزدیک با ژایر بولسونارو (President Jair Bolsonaro)، رئیس‌جمهور پیشین برزیل، لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا (Luiz Inácio Lula da Silva)، که با نام “لولا (Lula)” نیز شناخته می‌شود، در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور، پس از دور دوم انتخابات، پیروز شد.

بر اساس داده‌های دادگاه عالی الیتورال (Eleitoral)، لولا در دور دوم انتخابات دیروز (30 اکتبر، 8 آبان) بولسونارو را با 50.9 درصد آرا شکست داد(تقریباً 60.3 میلیون نفر در مقابل 58.2 میلیون نفر برای رئیس جمهور پیشین). اگرچه نتیجه انتخابات نشان داد که لولا از ژانویه 2023 (دی 1401) این حق را دارد که قدرت را به دست گیرد، گزارش‌ها حاکی از آن است که بولسونارو ممکن است قصد داشته باشد که نتایج را به چالش بکشد.

برزیل

تبلیغات جام جهانی قطر

لولا که همچنین از سال 2003 تا 2010 (1381 تا 1389) رئیس جمهور برزیل بود، در ماه اکتبر(مهر) گفته بود که رمزارزها مستحق توجه مقامات هستند و از بانک مرکزی این کشور خواست تا چارچوبی برای دارایی‌های دیجیتالی همسو با استانداردهای بین المللی ایجاد کند. همچنین او با هنریکه میرلس (Henrique Meirelles)، رئیس سابق بانک مرکزی، که در ماه سپتامبر (شهریور) نقش مشاوری در صرافی بایننس داشت، متحد است؛ اما ظاهراً ممکن است در حال بررسی سمتی در دولت لولا باشد.

لولا در طول مبارزات انتخاباتی ریاست‌جمهوری خود اعلام کرد که برنامه‌اش برای دولت برزیل در بلاکچین دیکرد (Decred) به عنوان نمونه‌ای از “فناوری نوآورانه سوابق توزیع‌شده توسط رایانه‌ها در سراسر جهان که در راستای بیت‌کوین نیز قرار دارد” ثبت شده است. با این حال، رئیس جمهور آینده تاکنون به طور علنی در مورد رمزارزها و بلاکچین صحبت نکرده است.

با توجه به گزارش کوین‌تلگراف مبنی بر اینکه تا ماه آگوست(مرداد) بیش از 12,000 شرکت مستقر در برزیل رمزارزهایی را در اختیار داشتند، این احتمال وجود دارد که در آینده، دارایی‌های دیجیتال نقش بیشتری در اقتصاد این کشور ایفا کنند. برخی از قانونگذاران نیز لایحه‌هایی را با هدف قانونی کردن پرداخت های رمزارزی در برزیل پیشنهاد کرده اند.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 5.00

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×