» آرشیو اخبار » اوپن‌سی از NFTهای آوالانچ پشتیبانی خواهد کرد
اوپن‌سی

اوپن‌سی از NFTهای آوالانچ پشتیبانی خواهد کرد

20 مهر 1401 4

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، شرکت اوپن‌سی (OpenSea) روز سه‌شنبه اعلام کرد که NFTهای بلاکچین آوالانچ (Avalanche) را به بازار آنلاین خود اضافه کرده است.

اوپن‌سی

بازار NFTهای اوپن‌سی که در ماه گذشته شاهد حجم معاملات حدود ۳۵۰ میلیون دلاری برای NFTهای اتریوم بوده است، اکنون از NFTهای هفت بلاکچین مختلف اتریوم، پالیگان، کلایتن (Klaytn)، سولانا، آپتیمیزم (Optimism)، آربیتروم (Arbitrum) و هم‌اکنون آوالانچ پشتیبانی می‌کند.

تبلیغات جام جهانی قطر

آوالانچ یک شبکه منبع باز (open-source)، با توکن بومی AVAX و سه بلاکچین مختلف است، که یکی از آنها سی-چِین (C-Chain) نام دارد. سی-چِین برای سازگاری با اتریوم و قراردادهای هوشمند، که NFTها از آنها استفاده می‌کنند، بهینه شده است. (NFT‌ها می‌توانند در سی-چِین یا اِکس-چِین (X-Chain) آوالانچ مستقر شوند).

در حالی که این اقدام اوپن‌سی خبر خوبی برای طرفداران NFT‌های‌ آوالانچ محسوب می‌شود، اما باید دید که آیا این اتفاق باعث تقویت شرایط اقتصادی NFTهای این بلاکچین خواهد شد یا خیر. برخی از حامیان آوالانچ ممکن است آن را «قاتل اتریوم» بنامند، اما وقتی صحبت از NFT به میان می‌آید، آوالانچ چندان حرفی برای گفتن ندارد.

بر اساس داده‌های کریپتواِسلم (CryptoSlam)، کل حجم معاملات NFT آوالانچ در ماه سپتامبر (شهریور) ۲/۴ میلیون دلار بوده، و در حدود ۲۵،۰۰۰ تراکنش و تنها ۴۴۸۸ خریدار داشته است.

برای درک بهتر این موضوع، کل حجم معاملات NFT‌های سولانا در ماه گذشته – که تقریباً همزمان با آوالانچ راه اندازی شد – نزدیک به ۱۳۰ میلیون دلار بوده و در حدود ۱۴۳،۰۰۰ خریدار ۳ میلیون تراکنش در این پلتفرم انجام داده‌اند. این بدان معناست که سولانا در ماه سپتامبر(شهریور-مهر) ۱۹۳ درصد بیشتر از آوالانچ وجوه مربوط به NFTها را پردازش کرده، و تعداد کاربرانی که در این پلتفرم NFT معامله کرده‌اند، ۱۸۷ درصد نسبت به آوالانچ بیشتر بوده است.

اوپن‌سی

بر اساس رتبه‌بندی اوپن‌سی، دو مجموعه NFT برتر آوالانچ در تمام دوران، «اِسمول جوز (Smol Joes)» و «اِسمول لندز (Smol Lands)» هستند. «اِسمول اِیپس (Smol Apas)» و «اسمول کریپس (Smol Creeps)» نیز در فهرست ده‌تای برتر قرار دارند.

اما نباید از «اِسمول تِردز (Smol Turds)» هم غافل شویم. این مجموعه در تابستان امسال به تِرند مجموعه‌های هنری زشت و حال به هم زن هدفمند، که در بین NFT‌های اتریومی محبوب شده بود پیوست.

تِرد در ماه جولای (تیر) با شعار «تِرد عشق است، تِرد زندگی است» معرفی شد و حالا حداقل قیمت «اِسمول تِردز» در ۲۴ ساعت گذشته ۹۹۶ درصد افزایش یافته است. در زمان نگارش این مقاله، یک  NFT اِسمول تِرد حدود ۲۰۰ AVAX (تقریباً ۳۲۰۰ دلار ) به فروش می‌رسد.

ارزش بازار NFT آوالانچ نیز در اوایل سال جاری با عرضه بازی‌های کرابادا (Crabada) و ییلد هانت هانترز (Yield Hunt Hunters) کمی افزایش یافت. این دو بازی به ترتیب از زمان عرضه‌شان به فروش ۲۲۷ و ۸۱ میلیون دلاری دست یافتند.

در حالی که NFT‌های میم محور در حال حاضر بر چشم انداز آوالانچ تسلط دارند، اما دومینیک کاربونارو (Dominic Carbonaro)، سرپرست توسعه کسب و کار آوالانچ، معتقد است که سازندگان NFT‌های آوالانچ تازه شروع به کار کرده‌اند.

کاربونارو در بیانیه‌ای گفت: «جامعه NFT آوالانچ دارای باور و اشتیاق منحصر به فردی برای تجربه هنر و کاربردهای این NFTها است. این تازه شروع کار برای سازندگان است.»

اوپن‌سی اولین بازار NFT نیست که پشتیبانی خود از NFTهای آوالانچ را اعلام می‌کند، اما رقبای اوپن‌سی که پیش از این آوالانچ را به پلتفرم خود اضافه کرده‌ بودند نیز آمار چندان خوبی ندارند. NFT‌های آوالانچ در پنج بازار گسترده شده که بزرگترین آنها به NFTهای چیکن (Chikn) اختصاص دارد. چیکن مجموعه‌ای از جوجه‌هایی است که تفنگ در دست دارند، پیپ می‌کشند یا اتریوم بلینگ پوشیده‌اند.

بر اساس داده‌های دون (Dune)، بازارهای NFT رقیب، مانند ان‌اف‌ترید (NFTrade)، کالائو (Kalao)، کمپ‌فایر (Campfire) و جو پگز (JoePegs) هر کدام تنها چند صد کاربر منحصربه‌فرد روزانه دارند که در آوالانچ معامله می‌کنند.

شاید اوپن‌سی NFT‌های آوالانچ را به لیگ‌های بزرگی بفرستد، شاید هم نه.

 

مترجم: امیر ملک پور

منبع: decrypt

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×