» آرشیو اخبار » پروژه NFTهای ترامپ در سراشیبی تند سقوط
ترامپ

پروژه NFTهای ترامپ در سراشیبی تند سقوط

4 دی 1401 4

چند روز پس از اینکه مجموعه توکن‌های غیرمثلی (NFT) دونالد ترامپ در فضای رمزارزها به شدت خبرساز شد، هیجان پیرامون این مجموعه دیجیتال کم‌کم رو به کاهش گذاشت. با کاهش چشمگیر قیمت و حجم معاملات NFTهای ترامپ، اکنون به نظر می رسد که این مجموعه برای بقا می‌جنگد.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، چند روز پس از اینکه مجموعه توکن‌های غیرمثلی (NFT) دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین ایالات متحده، در فضای رمزارزها به شدت خبرساز شد و توجه گسترده رسانه‌های اجتماعی را به خود جلب کرد، هیجان پیرامون این مجموعه دیجیتال کم‌کم رو به کاهش گذاشت. با کاهش چشمگیر قیمت و حجم معاملات NFTهای ترامپ، اکنون به نظر می رسد که این مجموعه برای بقا می‌جنگد.

NFTهای ترامپ

سقوط NFTهای دونالد ترامپ

بر اساس داده‌های گردآوری‌شده توسط پلتفرم معاملاتی و بازار بزرگ توکن‌های غیرمثلی اُپن‌سی( OpenSea)، ارزش کارت‌های معاملات دیجیتالی با نشان دونالد ترامپ طی چند روز گذشته حدود 72 درصد کاهش یافته است. این درحالی است که قیمت این کارت‌ها در زمان عرضه تا حدود 350 درصد افزایش را تجربه کرد.

تبلیغات جام جهانی قطر

بر اساس داده‌های ارائه شده توسط پلتفرم کریپتواسلم (CryptoSlam)، حجم معاملات NFTهای ترامپ که در شبکه مقیاس‌پذیری اتریوم یعنی پالیگان توسعه یافته بود، روز 17 دسامبر (26 آذر) به بالاترین حد خود رسید. در آن زمان، حجم معاملات این دارایی از مرز 3.5 میلیون دلار عبور کرد. در وب‌سایت اُپن‌سی(OpenSea)، فروش کارت‌های تجارت دیجیتال ترامپ از سقف 6661 مورد روز 17 دسامبر (26 آذر) به 529 مورد در تاریخ 22 دسامبر (1 دی) و 260 مورد در تاریخ 23 دسامبر (2 دی) کاهش یافته است.

در همین حال، روز دوشنبه گذشته، حجم معاملات آن با کاهش 57 درصدی به حدود 836 هزار دلار اتریوم، با میانگین قیمت فروش نزدیک به 466 دلار رسید. تا روز 24 دسامبر (3 دی)، این NFTها 72 درصد کاهش قیمت را تجربه کرده و هر کارت تنها با قیمت 0.23 واحد اتر (ETH) معادل 280 دلار دست به دست می‌شد. ناگفته نماند سرمایه‌گذاران اولیه‌ای که این توکن‌ها را در زمان راه‌اندازی با قیمت 99 دلار خریداری کرده‌اند هنوز از حاشیه سود مناسب 182 درصد بهره ‌می‌برند.

اولین تجربه ترامپ

اوایل ماه جاری، دونالد ترامپ با انتشار بیانیه‌ای رسمی گفت به زودی “خبری بزرگ” را از طریق وبسایت Truth Social خود منتشر خواهد کرد. بسیاری از تحلیلگران حدس می‌زدند که این اعلامیه ممکن است با نامزدی احتمالی او برای ریاست جمهوری در سال 2024 مرتبط باشد. ولی بعد مشخص شد که این خبر در واقع از اولین حضور او در دنیای توکن‌های غیرمثلی (NFT) حکایت دارد. در متن این بیانیه از زبان او آمده بود:

«مجموعه رسمی کارت‌های تجارت دیجیتال دونالد ترامپ اینجاست! این کارت‌ها دارای نسخه محدود، هنر شگفت‌انگیز زندگی شخصی و شغل من را به تصویر می‌کشند! کارت‌های تجارت دیجیتال ترامپ مورد علاقه‌ خودتان را جمع آوری کنید.»

واکنش ضدونقیض جامعه به مجموعه NFTهای ترامپ

مجموعه NFTهای ترامپ پس از عرضه با استقبال متفاوتی از سوی جامعه ارزهای دیجیتال روبرو شد. برخی از اعضای جامعه این آثار هنری را به سخره گرفتند، در حالی که برخی دیگر رئیس جمهور سابق ایالات متحده را تشویق کردند؛ چراکه از معدود سیاستمدارانی است که همگام با نسل سوم وب (Web3) قدم برمی‌دارد.

دونالد ترامپ در مصاحبه خود با شبکه OAN در مورد این مجموعه NFT اظهار داشت:

«می‌دانید، وقتی به آن فکر می کنید در وهله اول فکر می‌کنید این نوعی کتاب کمیک است، اما آنها این هنر را به من نشان دادند و من گفتم، هی، من همیشه می خواستم کمری 30 اینچی (حدوداً 76 سانتی متر) داشته باشم!»

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: coingap

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×