» آرشیو اخبار » پایان کار چهار آلتکوین معروف در کیف پول کوین بیس
آلتکوین

پایان کار چهار آلتکوین معروف در کیف پول کوین بیس

9 آذر 1401 2

کوین بیس روز 29 نوامبر اعلام نمود که کیف پول بومی این صرافی دیگر از چهار آلتکوین بیت کوین کش (BCH)، ریپل (XRP)، اتریوم کلاسیک (ETC) و استلار لومن (XLM) پشتیبانی نخواهد کرد.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، صرافی بزرگ آمریکایی کوین بیس (Coinbase) با انتشار اطلاعیه‌ای رسمی اعلام کرده است که کیف پول بومی این صرافی از روز 5 دسامبر (14 آذر)، به پشتیبانی خود از چهار آلتکوین اصلی بازار خاتمه می‌دهد.

کوین بیس در اطلاعیه‌ای که روز 29 نوامبر (8 آذر) در صفحات راهنمای سایت و شبکه‌های اجتماعی خود منتشر کرد، اعلام نمود که این کیف پول دیگر از بیت کوین کش (BCH)، ریپل (XRP)، اتریوم کلاسیک (ETC) و استلار لومن (XLM) پشتیبانی نخواهد کرد. براساس این اطلاعیه، دلیل اصلی این تصمیم، استقبال کم و استفاده ناچیز کاربران از آن عنوان شده است.

حذف چهار آلتکوین

تبلیغات جام جهانی قطر

نگران آلتکوین‌های خود نباشید!

در این اطلاعیه آمده است: «این اقدام بدان معنا نیست که دارایی‌های شما از بین می رود. هر میزان از این آلتکوین‌های پشتیبانی نشده که در اختیار دارید، همچنان به آدرس(های) شما مرتبط بوده و از طریق عبارت بازیابی کیف پول کوین بیس قابل دسترسی خواهند بود.”

«به منظور مشاهده یا انتقال این آلتکوین ها، پس از تاریخ مذکور، لازم است عبارت بازیابی خود را در یک کیف پول غیرامانی دیگر که از آنها پشتیبانی می‌کنند، وارد کنید. شما در کیف پول کوین بیس تنها قابلیت نگهداری از رمزارزهایی را دارید که در این کیف پول پشتیبانی می‌شوند. توصیه می‌شود پیش از واریز هرگونه دارایی دیجیتال به این کیف پول، از پشتیبانی آن اطمینان حاصل کنید؛ در غیر این صورت قادر به بازیابی دارایی خود نخواهید بود.»

این اعلامیه به طور خاص به برنامه کیف پول کوین بیس اشاره دارد و نه خود صرافی؛ به بیان دیگر، این آلتکوین ها از فهرست پلتفرم معاملاتی کوین بیس حذف نمی‌شوند.

گفتنی است که این شرکت در ژانویه 2021 (دی 99) در واکنش به اقدامات قانونی کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده علیه ریپل، معاملات این رمزارز را به حالت تعلیق درآورد. مشخص نیست که واقعاً چه چیزی باعث شده است که اپلیکیشن کیف پول این صرافی پشتیبانی از سه آلتکوین دیگر (BCH، XLM و ETC) را قطع کند.

شایان ذکر است که کوین بیس اعلام کرده است از گروهی از سرمایه گذارانی که به دلیل تحریم اداره کنترل دارایی‌های خارجی علیه میکسر رمزنگاری تورنادوکش (Tornado Cash) از وزارت خزانه داری ایالات متحده شکایت کرده‌اند، حمایت خواهد کرد. این شرکت در ماه نوامبر (آبان) گزارش نمود که درآمد حاصل از محل تراکنش‌های آن با افت 44 درصدی، از حدود 655 میلیون دلار در سه ماهه دوم سال 2022 به 366 میلیون دلار در سه ماهه سوم کاهش یافته است.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×