» ارز دیجیتال » پاسخ بانک انگلستان به سوالات پیرامون CBDC
CBDC

پاسخ بانک انگلستان به سوالات پیرامون CBDC

15 دی 1401 4

شرکت‌هایی که برای برنده شدن در قرارداد 244000 دلاری برای توسعه کیف پول ارز دیجیتال (CBDC) بانک مرکزی (CBDC) برای بانک انگلستان (BOE) درخواست کرده‌اند، سؤالاتی در مورد این پروژه ارائه کردند.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، شرکت‌هایی که برای برنده شدن در قرارداد 244,000 دلاری برای توسعه کیف پول ارز دیجیتال (CBDC) بانک مرکزی (CBDC) برای بانک انگلستان (BOE) درخواست کرده‌اند، سؤالاتی در مورد این پروژه ارائه کردند. در پاسخ، بانک مرکزی پاسخ خود را به بیش از 70 سوال منتشر کرد.

در 9 دسامبر (18 آذر)، بانک بو (BOE) برنامه‌هایی را مطرح کرد که از تامین‌کنندگان می‌خواست درخواست‌های خود را ارسال کنند. حدود 20 شرکت درخواست‌های خود را ارسال کردند و سؤالات خود را قبل از 25 دسامبر (4 دی‌) ارائه کردند. پس از آن، بو سؤالات مطرح شده توسط ارائه دهندگان رقیب را منتشر کرد و پاسخ‌های خود را با هدف ارائه بینش در مورد پروژه ارائه کرد.

CBDC

تبلیغات جام جهانی قطر

به گفته بو، این بانک می‌خواهد یک سرور پشتیبان برای یک دفتر کل، یک برنامه کیف پول موبایل و یک وب‌ سایت تجاری ایجاد کند. این بانک تصریح کرد که هنوز متعهد به توسعه کیف پول نمونه نیست و فقط از PoC برای گسترش دانش خود استفاده خواهد کرد. بو نوشت:

“ما از PoC برای تعمیق دانش و درک خود از نحوه تعامل محصولات CBDC با یکدیگر استفاده می‌کنیم.”

در ابتدا 28 درخواست ارسال شد، اما 8 تامین کننده پس از مرحله سوال ادامه ندادند. کسانی که درخواست‌ها را تکمیل کردند، 9 شرکت کوچک و متوسط و 11 شرکت بزرگ هستند. طبق اعلام بو، قرارداد در تاریخ 31 ژانویه (11 بهمن‌) به متقاضی منتخب اعطا خواهد شد.

در 23 نوامبر (2 آذر)، اندرو بیلی (Andrew Bailey) و سر جان کانلیف (Sir Jon Cunliffe)، مقامات بو، به سوالات مطرح شده توسط قانون‌گذاران در یک رویداد پخش زنده در مورد ارزهای دیجیتال، پاسخ دادند. به نظر می‌رسید که مقامات، CBDC‌ها را انقلابی برای آینده پول می‌دانند. سر کانلیف گفت که انتظار دارد شاهد انقلابی در کارکرد پول باشد که با تکیه بر فناوری هدایت می‌شود.

در همین حال، یکی از مدیران صنعت اخیراً با کوین تلگراف صحبت کرد تا توضیح دهد که چگونه رمزارز می‌تواند برای CBDC‌ها خوب باشد و بالعکس. ایتای اونری( Itai Avneri)، معاون مدیرعامل پلتفرم رمزارزی INX، گفت که CBDCها و رمزارزهای تنظیم شده پتانسیل تکمیل یکدیگر را دارند.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×