» آرشیو اخبار » ویزا و جی پی مورگان وارد همکاری می‌شوند
ویزا

ویزا و جی پی مورگان وارد همکاری می‌شوند

21 مهر 1401 5

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، ویزا قرار است شبکه اتصال B2B خود را با سرویس‌های پرداخت برون مرزی مبتنی بر بلاکچین جِی پی مورگان (JPMorgan) یکپارچه کند.

دو شرکت غول در حوزه مسائل مالی و پرداخت‌‌های سنتی یعنی جی پی مورگان و ویزا (Visa) در حال همکاری برای ساده‌سازی استفاده از راه‌حل‌های بلاکچین خصوصی لینک (Liink) و بی تو بی کانِکت (B2B Connect) برای تسهیل پرداخت‌های برون مرزی هستند.

بر اساس گزارشات روز 11 اکتبر (مورخ 19 مهر ماه) که فوربس (Forbes) ارائه داد، لینک شبکه‌ای است که به طور خاص برای نقل و انتقالات برون مرزی طراحی شده است و تحت طرح بلاکچین و پرداخت‌های بانک اونیکس (Onyx) ارائه می‌شود. Onyx بستری را برای مؤسسات فراهم می‌کند تا اطلاعات مربوطه در حوزه مالی را به اشتراک بگذارند و تراکنش‌ها را تأیید کنند.

تبلیغات جام جهانی قطر

بی تو بی کانکت که متصل به شرکت ویزا است، شبکه‌ای مشابه لینک است که برای استفاده در درجات سازمانی ساخته شده است و اکنون با اونیکس کانفِرم (Onxy’s Confirm) یکپارچه شده است.

کانفرم یک سرویس اعتبارسنجی اطلاعات حساب است و تضمین می‌کند که طرفین معامله هویت واقعی و اطلاعات صحیحی را از جانب خود ارائه می‌دهند. اونیکس اعلام می‌کند که کانفرم می‌تواند بیش از 2 میلیارد حساب بانکی را از 3 هزار و 500 موسسه مالی تأیید کند.

ویزا و جی پی مورگان برای پرداخت‌های برون مرزی با هم وارد همکاری می‌شوند

ویزا

فین اِکسترا (Finextra) در روز سه شنبه گزارش داد که جی پی مورگان به دنبال راه اندازی تعداد زیادی از شعبه‌های بانک‌ در سراسر جهان است که بتوانند به عنوان موسسین این پروژه شناخته شوند. زیرا او در تلاش است تا کانفرم را در 10 کشور تا پایان سال جاری راه اندازی کند. با این تحرکات رو به جلو، گفته می‌شود که این بانک‌ها در سال آینده در 30 کشور جهان کار خود را شروع خواهند کرد.

غول حوزه مالی کشور آلمان، دویچه بانک (Deutsche Bank) نیز برای تبدیل شدن به یکی از اعضای موسس کانفرم قراردادهای لازم را امضا کرده است.

الکس لیتِلتون (Alex Littleton)، رئیس حوزه بین المللی کانفرم در بیانیه‌ای عمومی توضیح داد:

“رشد کانفرم به شدت تحت تاثیر اثرات شبکه است. حضور نام دویچه بانک به عنوان یکی از اعضای موسس، در کنار ایجاد اتصال به بلاکچین بی تو بی ویزا، پذیرش ما را در سطح جهانی تسریع خواهد کرد.”

با همکاری ویزا با جی پی مورگان و مجموعه محصولات بلاکچین آن، به نظر می‌رسد که این دو به دنبال ارائه جایگزینی برای سیستم پیام ‌رسانی ارتباطات جامعه حوزه‌های مالی بین بانکی جهانی (SWIFT) برای مدیریت و تسهیل پرداخت‌های بین‌المللی هستند.

مفهوم پرداخت‌های فرامرزی این هفته در کانون توجه قرار گرفت، زیرا اداره پولی سنگاپور (MAS) روز دوشنبه اعلام کرد که می‌تواند از فناوری بلاکچین برای ارائه راه ‌حل‌هایی برای مشکلات فعلی از جمله سرعت و هزینه‌ها استفاده کند.

راوی مِنون (Ravi Menon)، مدیر عامل مرجع مالی سنگاپور، در یک سخنرانی کلیدی خاطرنشان کرد که وضعیت فعلی پرداخت‌های فرامرزی “برای قرن بیست و یکم مناسب نیست” و افزود:

“این وضعیت آهسته، پرهزینه، غیرشفاف و ناکارآمد و متکی به شبکه قدیمی از بانک‌ها است.”

او بیان کرد که گسترش “شبکه‌های پرداخت مبتنی بر بلاکچین” می‌تواند یکی از راه‌های ممکن برای حل این مشکل باشد.

خالقان ریپل (XRP) یعنی ریپل لَبز (Ripple Labs) نیز این هفته در مورد سرویس پرداخت‌های برون مرزی نقدینگی درخواستی (ODL) فعالیت‌هایی داشته‌اند. در 11 اکتبر ریپل لَبز همکاری با شرکت پرداخت لِمون وِی (Lemonway) و شرکت ارائه دهنده خدمات مربوط به انتقال پول ایکس باهت (Xbaht) را اعلام کرد که باعث ‌می‌شود این دو از شبکه ODL، پرداخت‌های رمزارزها را برای مشتریان خود در فرانسه، تایلند و سوئد ارائه کنند.

 

مترجم: محمدامین علی‌زاده

منبع: Cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×