» آرشیو اخبار » وضعیت جفت‌ارزها در بازار فارکس
بازار فارکس

وضعیت جفت‌ارزها در بازار فارکس

14 دی 1401 9

بازارهای فارکس امروز بسیار بی‌ثبات هستند و دلار آمریکا در برابر سبدی وسیع از ارزها در حال افزایش است. پوند به دلار (GBP/USD) پس از آزمایش ناموفق سطح 1.19 به کانال 1.20 برگشت.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، بازارهای فارکس امروز بسیار بی‌ثبات هستند و دلار آمریکا در برابر سبدی وسیع از ارزها در حال افزایش است. پوند به دلار (GBP/USD) پس از آزمایش ناموفق سطح 1.19 به کانال 1.20 برگشت. یورو به دلار (EUR/USD) تلاش کرد تا به زیر 1.0520 برسد و در جلسه معاملاتی امروز بیش از 1 درصد کاهش یافت. دلار استرالیا به دلار آمریکا (AUD/USD) نیز به زیر سطح 0.6750 بازگشت.

دلار آمریکا از پایین ترین سطح چند ماهه بازگشت

به نظر می رسد که ارزهای مرتبط با کالا در بحبوحه عقب‌نشینی در بازارهای نفت و گاز طبیعی تحت فشار هستند.

نمودار شاخص دلار آمریکا

تبلیغات جام جهانی قطر

شاخص دلار آمریکا پس از انتشار گزارش مدیران خرید (PMI) ایالات متحده شتاب صعودی گرفت و از سطح 104.50 بالاتر رفت. بازدهی اوراق خزانه‌داری امروز در حال کاهش است، اما تقاضا برای دلار آمریکا همچنان قوی است. در صورتی که شاخص دلار آمریکا بتواند به بالای 104.50 برسد، به سمت بالاترین سطح در 104.85 حرکت خواهد کرد.

تحلیل تکنیکال یورو به دلار (EUR/USD) در بازار فارکس

نمودار یورو به دلار

جفت یورو به دلار آمریکا در روز سه‌شنبه به پایین‌ترین سطح خود از 12 دسامبر سقوط کرد، زیرا دلار آمریکا علی‌رغم جو مثبت ملایم بازار در سراسر جهان افزایش یافت. ارقام کمتر از حد انتظار تورم آلمان نیز بر ارز مشترک تاثیر گذاشته است. در زمان نگارش این مقاله (4 دسامبر، 14 دی)، جفت EUR/USD در منطقه 1.0555 معامله می شود که 1.0% کمتر از قیمت اولیه خود است.

در همین حال، شاخص دلار (DXY) با افزایش 1.1 درصدی روزانه در کانال 104.60 معامله می شود. آمارها نشان می دهد که برآورد اولیه برای شاخص قیمت مصرف کننده آلمان (HICP) در ماه دسامبر با نرخ سالانه 9.6 درصد افزایش یافته است، که به طور قابل توجهی کمتر از 10.7 درصد پیش بینی شده است و نسبت به 11.3 درصد نوامبر هم کاهش یافته است.

 قبل از انتشار آمارهای مهم ایالات متحده در این هفته، دلار آمریکا توانست با وجود عقب‌نشینی بازده اوراق قرضه آمریکا، یک بازگشت قوی داشته باشد. بازدهی اسکناس 10 ساله در حال حاضر 3.77 درصد است، در حالی که اسکناس 2 ساله 4.4 درصد بازدهی را ارائه می دهد که به ترتیب 1.5 درصد کاهش و ثبات را نشان می دهد.

در حالت کلی، یورو به دلار (EUR/USD) در فارکس به زیر 1.0600 رسید و تلاش کرد به زیر 1.0520 برسد. امروز، معامله‌گران EUR/USD بر روی آمارهای تورم آلمان تمرکز کرده‌اند. نرخ تورم آلمان از 10 درصد در ماه نوامبر به 8.6 درصد در دسامبر کاهش یافت، در حالی که تحلیلگران تخمین زده بودند که این مقدار 9.1 درصد خواهد بود. نرخ بیکاری آلمان بدون تغییر در 5.5 درصد باقی مانده است، در حالی که تحلیلگران انتظار داشتند این نرخ به 5.6 درصد افزایش یابد.

باید دید که آیا کاهش نرخ تورم آلمان، موضع جنگ‌طلبانه بانک مرکزی اروپا را که بر مبارزه با تورم متمرکز است، تغییر خواهد داد یا خیر.

حمایت پوند به دلار (GBP/USD) در کانال 1.1900

نمودار پوند به دلار

جفت ارز پوند به دلار یک جلسه معاملاتی پر نوسان را در بازار فارکس شاهد بود. پیش از این، پوند تحت فشار قابل توجهی قرار گرفت و GBP/USD تلاش کرد تا به زیر سطح 1.1900 برسد. این تلاش موفقیت‌آمیز نبود و جفت پوند به دلار به سمت 1.2060 و سپس سطح 1.2000حرکت کرد.

شاخص مدیران خرید بریتانیا (PMI) از 46.5 در نوامبر به 45.3 در دسامبر کاهش یافت، در حالی که تحلیلگران پیش‌بینی کرده بودند که این مقدار به 44.7 برسد. در حالی که این گزارش از انتظارات تحلیلگران فراتر رفت، صنعت تولید بریتانیا همچنان تحت فشار قابل توجهی قرار دارد.

جفت دلار استرالیا به دلار آمریکا (AUD/USD) تحت فشار است

نمودار دلار استرالیا

عقب‌نشینی در بازارهای نفت و گاز طبیعی تأثیر منفی بر ارزهای فارکس مرتبط با کالاهای امروزی داشت. جفت ارز دلار استرالیا به دلار آمریکا (AUD/USD) نزدیک به 0.6750 قرار گرفت، در حالی که دلار نیوزیلند به دلار آمریکا (NZD/USD) سطح 0.6250 و سپس 0.6200 را آزمایش کرد.

دلار کانادا نیز تحت فشار قرار گرفته است. جفت دلار آمریکا به دلار کانادا (USD/CAD) تلاش کرد بالای 1.3680 ثابت بماند.

جفت دلار آمریکا به ین (USD/JPY) وارد کانال 130 شد

نمودار دلار به ین

بازارهای ژاپن برای تعطیلات بسته هستند، اما روزهای خوب برای ین در فارکس ادامه دارد. از زمان سقوط به 151 در ماه اکتبر، این ارز دوباره رشد کرد و اوایل امروز برای اولین بار از ماه می به زیر سطح نمادین 130 برگشت. اگر USD/JPY روز را زیر 130 به پایان برساند، از ادامه روند نزولی حمایت خواهد شد. هدف بعدی برای فشار نزولی، کانال 125 است که از آوریل ادامه دارد. سرمایه‌گذاران دوست دارند بدانند بانک ژاپن در ماه های آینده چه برنامه ای دارد.

بانک مرکزی ژاپن (BoJ) در ماه دسامبر نوار منحنی بازدهی خود را تغییر داد، حرکتی که ین را بالا برد. با پایان دوره 10 ساله ریاست کورودا بر بانک مرکزی این کشور در آوریل، هیچ انتظاری وجود نداشت که کورودا تغییرات مهمی در سیاست پولی ایجاد کند و تمرکز بر جانشین احتمالی او بود. کورودا اصرار دارد که این تغییر مقدمه‌ای برای خروج بانک از برنامه محرک بزرگ خود نبود، اما بازارها چندان مطمئن نیستند. آنچه واضح است این است که تورم در ژاپن همچنان در حال افزایش است و این امر بر بانک مرکزی آمریکا برای تشدید سیاست فشار وارد می کند.

جلسه بعدی BoJ در 18 ژانویه برگزار می شود و سرمایه گذاران منتظر این نشست خواهند بود. شاید در گذشته این جلسات به دلیل سیاست سست این بانک اهمیت نداشت، اما با توجه به جهت گیری ماه دسامبر که نرخ بهره افزایش یافت، در حال حاضر نتایج این نشست در کانون توجهات بازار قرار دارد.

در حالت کلی، جفت دلار به ین (USD/JPY) تلاش کرد به زیر سطح 130 برسد، اما حمایت نزدیک به 129.50 را دریافت کرد و به سطح 131 نزدیک تر شد. اقدام معاملاتی بی ثبات است و به نظر می رسد که معامله‌گران تصمیم نهایی خود را در مورد جهت جفت USD/JPY در ابتدای سال نگرفته اند.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع : fxempire  ، investing

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×