» آرشیو اخبار » بررسی جفت ارزها و شاخص دلار در فارکس
فارکس

بررسی جفت ارزها و شاخص دلار در فارکس

10 بهمن 1401 8

بازار جفت ارزها، شاخص دلار و... از اوایل روز دوشنبه (30 ژانویه، 10 بهمن) نسبتاً آرام هستند زیرا سرمایه‌گذاران از بازار خارج شده‌اند تا خود را برای اعلام سیاست‌های مهم بانک مرکزی ایالات متحده در اواخر هفته آماده کنند.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، بازار جفت ارزها، شاخص دلار و… از اوایل روز دوشنبه (30 ژانویه، 10 بهمن) نسبتاً آرام هستند، زیرا سرمایه‌گذاران از بازار خارج شده‌اند تا خود را برای اعلام سیاست‌های مهم بانک مرکزی ایالات متحده در اواخر هفته آماده کنند. به دنبال بهبود اندکی که در نیمه دوم هفته گذشته شاهد بودیم، شاخص دلار آمریکا همچنان در کانالی فشرده در حدود 102.00 نوسان می‌کند. بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه‌داری ایالات متحده نزدیک به 3.5 درصد ثابت است و معاملات آتی شاخص سهام ایالات متحده نسبتاً پایین است. آمارهای احساسات تجاری و مصرف‌کننده منطقه یورو و تولید ناخالص داخلی آلمان (GDP) بعداً در جلسه بررسی خواهد شد.

انتظار می‌رود که فدرال رزرو در روز چهارشنبه، نرخ بهره را به میزان 25 واحد افزایش دهد، در همین راستا شاخص دلار در شروع هفته و قبل از جلسه کمیته بازار آزاد فدرال تثبیت شده و بخشی از سودهای خود را از دست داد. سرمایه‌گذاران قبلاً افزایش نرخ بهره 25 واحدی را قیمت‌گذاری کرده‌اند. اگرچه انتظار می‌رود طی یکی دو جلسه آتی، یک چرخش در موقعیت پولی صورت گرفته و به تحریک احساسات بازار ادامه دهد.

آمارهای مهم و موثری که هفته جاری منتشر می‌شوند

شاخص اعتماد مصرف کننده (CB) روز سه شنبه (11 بهمن)، شاخص مدیران خرید (PMI) روز چهارشنبه (12 بهمن)، تصمیم گیری نرخ بهره (FOMAC) روز چهارشنبه (12 بهمن)، آمار مشاغل و سفارشات کارخانه روز پنجشنبه (13 بهمن)، آمار حقوق و دستمزد غیرکشاورزی، نرخ بیکاری، خدمات (PMI ISM) غیر تولیدی روز جمعه 14 بهمن.

تبلیغات جام جهانی قطر

بررسی جفت ارز یورو به دلار (EUR/USD)

جفت ارز یورو به دلار هفته قبل تقریباً بدون تغییر زیر 1.0900 بسته شد. اگرچه این جفت در ساعات اولیه معاملات آسیایی اندکی بالاتر رفت، اما برای شروع یک حرکت کاملاً جهت‌دار با مشکل مواجه است. پیش‌بینی می‌شود که اقتصاد آلمان در سه ماهه چهارم سالانه 1.1 درصد رشد کند.

جفت ارز پوند به دلار

جفت ارز پوند به دلار (GBP/USD) در آستانه پایان هفته برای حرکتی قاطع در هر دو جهت تلاش کرد و هفته را ثابت زیر 1.2400 به پایان رساند. در اولین جلسه معاملات اروپایی، این جفت ارز حرکت نوسانی اندک خود را تا حدودی گسترش داد. جرمی هانت، وزیر خزانه‌داری بریتانیا روز جمعه در سخنانی گفت که بهترین کاهش مالیات همان «کاهش تورم» است.

جفت ارز دلار به ین ژاپن (USD/JPY)

 جفت ارز دلار به ین در معاملات آسیا، روز دوشنبه به سمت 129.00 سقوط کرد و سپس به منطقه 129.50 بازگشت. رویترز پیشتر گزارش داده بود که هیئتی از دانشگاهیان و مدیران تجاری بانک ژاپن (BoJ) خواسته‌اند تورم ۲ درصدی را به عنوان یک هدف بلندمدت در نظر گرفته و در این راستا برنامه‌ریزی کنند.

بر اساس گزارش‌ها، این پیشنهاد شامل نیاز به افزایش بیشتر نرخ‌های بهره مطابق با اصول اقتصادی و عادی سازی عملکرد بازار اوراق قرضه ژاپن بود. در همین حال، هاروهیکو کورودا، رئیس بانک مرکزی ژاپن در اوایل روز گذشته تکرار کرد: «من معتقدم دستیابی به هدف تورم 2 درصدی همراه با رشد دستمزد، و ادامه سیاست آسان فعلی امکان‌پذیر است.»

در همین حال بیت کوین در روز یکشنبه به 24000 دلار رسید. در زمان نگارش مقاله در ساعت 12:03 روز 10 بهمن (30 ژانویه)، بیت کوین در رنج نزدیک به 23617 دلار معامله می‌شود. اتریوم در روز یکشنبه نزدیک به 5 درصد رشد کرد و در نهایت به افزایش هفتگی کوچکی دست یافت. به نظر می‌رسد نرخ جفت اتریوم به دلار آمریکا (ETH/USD) در اوایل روز دوشنبه تحت فشار نزولی ملایمی قرار گرفته است و آخرین بار با کاهش نزدیک به 1 درصد در روز به رنج 1623.27 دلار رسیده است.

برای مشاهده و دریافت آخرین اخبار مربوط به بازار طلا، ارز و نفت کلیک نمایید.

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع:  fxstreet ، fxstreet

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×