» آرشیو اخبار » وضعیت بازار رمزارزها: رکود بیت کوین در 19 هزار دلار
بازار رمزارزها

وضعیت بازار رمزارزها: رکود بیت کوین در 19 هزار دلار

1 مهر 1401 1

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، روز گذشته، بیت کوین پس از ثبت پایین‌ترین سطح سه ماهه خود، قدرت یافت و با یک حرکت اصلاحی قوی، منطقه 19 هزار دلار را پس گرفت. سایر رمزارزها نیز امروز تا حدودی به رنگ سبز دیده می‌شوند.

ریپل در صدر رمزارزها

رمزارزهای جایگزین چند روز معاملاتیِ بسیار متلاطم و پرنوسانی را پشت سر گذاشتند، به ویژه پس از اینکه فدرال رزرو ایالات متحده نرخ بهره را 75 واحد افزایش داد.

اتریوم که از زمان راه‌اندازی هاردفورک مِرج در هفته گذشته عملکرد ضعیفی داشته است، به پایین‌ترین سطح چند ماه اخیر خود در حدود 1200 دلار سقوط کرد. هرچند، پس از آن، با سرعت نسبتاً قابل قبولی شروع به بازیابی کرد و به بیش از 1300 دلار رسید. افزایش 4 درصدی دیگر در 24 ساعت گذشته، اتر (ETH) را به حدود 1330 دلار رساند.

تبلیغات جام جهانی قطر

بایننس کوین، کاردانو، سولانا، دوج‌کوین، پولکادوت، شیبا اینو، متیک و ترون نیز از دیگر آلتکوین‌های بزرگ بازار هستند که امروز در منطقه سبز معامله می‌شوند. در این میان، ریپل (XRP) که طی یک هفته گذشته بیش از 54 درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است، همچنان با جهش 18 درصدی در تایم فریم روزانه، گوی سبقت را از رقبا دزدیده و صدرنشین برنده‌های امروز است.

استلار (XLM)، کرونوس (CRO)، الگوراند (ALGO)، چین (XCN) و چلیز همگی ازجمله رمزارزهای کوچکتر بازار هستند که امروز رشدی دورقمی را شاهد می‌باشند.

ارزش بازار کل دارایی‌های دیجیتال نیز پس از افزایش 20 میلیارد دلاری در یک روز، به حدود 950 میلیارد دلار رسیده است.

نمای بازار رمزارزها

بازگشت بیت کوین به 19 هزار دلار

همانطور که انتظار می‌رفت، رمزارز اول بازار نیز تحت تأثیر اقدامات فدرال رزرو ایالات متحده قرار گرفت. این دارایی پیش از اعلام تصمیم نهایی این بانک مرکزی، حتی موفق شد برای مقطعی به بالای مرز 20 هزار دلار برسد. ولی پس از این رویداد، در عرض چند دقیقه، تقریباً 2 هزار دلار سقوط کرد و به این ترتیب، به پایین‌ترین سطح سه ماهه اخیر خود یعنی کمی بیش از 18 هزار دلار رسید.

هرچند، در این ناحیه، خریداران (گاوها) قدم به میدان گذاشتند و این دارایی را به سمت سطوح بالاتر هدایت کردند. تاجایی که امروز حتی مقاومت 19 هزار و 500 دلار نیز شکسته شد. در حال حاضر، بیت کوین با پولبکی چند صد دلاری در محدوده مارک 19 هزار دلار در نوسان است.

ارزش بازار آن نیز به زیر 370 میلیارد دلار بازگشته و چیرگی آن بر آلتکوین‌ها به 39 درصد رسیده است.

مترجم: مرضیه مظاهری
منبع: cryptopotato

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×