» آرشیو اخبار » شناسایی مظنونان هک صرافی غیرمتمرکز کایبرسواپ توسط بایننس
صرافی غیرمتمرکز کایبرسواپ

شناسایی مظنونان هک صرافی غیرمتمرکز کایبرسواپ توسط بایننس

13 شهریور 1401 5

تیم امنیتی صرافی بایننس، دو فرد مظنون را شناسایی کرده که ممکن است در سازماندهی سرقت ۲۶۵ هزار دلار از صرافی غیرمتمرکز کایبرسواپ (KyberSwap) دست داشته باشند.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، تیم امنیتی صرافی رمزارز بایننس (Binance)، دو فرد مظنون را شناسایی کرده که ممکن است در سازماندهی سرقت ۲۶۵ هزار دلار از صرافی غیرمتمرکز کایبرسواپ (KyberSwap) دست داشته باشند.

بایننس در بررسی موضوع هک ۲۶۵ هزار دلار از صرافی غیرمتمرکز کایبرسواپ، با این سازمان به همکاری پرداخت. در خلال تحقیقات، تیم امنیتی طبق شواهد موجود به دو شخص مشکوک شد که احتمال دارد در این حمله سایبری دست داشته باشند.

در روز یکم سپتامبر (۱۰ شهریور) شبکه کایبر دچار یک اختلال دریافتی شد و مهاجمان سایبری توانستند مبلغ ۲۶۵ هزار دلار از بودجه کاربران کایبرسواپ را به سرقت ببرند.

تبلیغات جام جهانی قطر

با شروع شدن تحقیقات صرافی غیرمتمرکز کایبرسواپ یک جایزه ده درصدی (معادل حدوده ۴۰٫۰۰۰ دلار) را به هکرها پیشنهاد داد تا بتواند وضعیت پیش آمده را مدیریت کند.

شناسایی مظنونان هک صرافی غیرمتمرکز کایبرسواپ توسط بایننس

به موازات آن براساس تحقیقات مستقل تیم امنیتی صرافی بایننس، دو فرد مظنون شناسایی شد که ممکن است مسئول سازماندهی این دزدی مجازی باشند.

چانگ‌پنگ سی‌زی ژائو (Changpeng ‘CZ’ Zhao)، مدیرعامل بایننس تایید کرد که این اطلاعات به تیم کایبر ارسال شده است.

شناسایی مظنونان هک صرافی غیرمتمرکز کایبرسواپ توسط بایننس

تیم امنیتی بایننس دو مظنون را برای هک روز گذشته صرافی غیرمتمرکز کایبرسواپ شناسایی کردند. ما این اطلاعات را به تیم کایبر انتقال دادیم و در حال هماهنگی با مراجع قانونی هستیم.

سی‌زی بایننس، سوم سپتامبر ۲۰۲۲ (۱۲ شهریور ۱۴۰۱)

بایننس همچنین هماهنگی با مجریان قانون را آغاز کرده و تلاش‌های دو جانبه برای دستگیری هکرها ادامه دارد.

مورد توجه قرار گرفتن همکاری بایننس در حل مشکل صرافی غیرمتمرکز کایبرسواپ

صرافی غیرمتمرکز کایبرسواپ
صرافی غیرمتمرکز کایبرسواپ

بایننس بزرگ‌ترین صرافی رمزارز از نظر حجم معاملات به شمار می‌رود. تلاش‌های پیشگیرانه و فداکارانه‌ این صرافی رمزارز برای کمک به سرمایه‌گذاران سایر اکوسیستم‌ها از دید رسانه‌ها مورد توجه قرار گرفت. یکی از اعضای انجمن اشاره کرد:

بایننس اکنون نقش یک برادر بزرگ را در فضای رمزارزها بازی می‌کند. این شرکت از امنیت پلتفرم خود پا را فراتر گذاشته و در پی ایمن ساختن کل اکوسیستم ارزهای دیجیتال برآمده است.

اگر تحقیقات بایننس به ثمر بنشیند، شاید سرمایه‌گذاران کایبرسواپ شاهد یک بازگشت از هک جامعه-محور نادر باشند.

سی‌زی اخیرا به شایعات و ادعاهای نادرست برخی با مضمون اینکه بایننس «یک نهاد کلاهبردار» چینی است و عواید آن «به طور مخفیانه به جیب دولت چین می‌رسد»، واکنش نشان داد.

او ضمن توضیح درباره روابط دیرینه خود با کارآفرینان و همکاران چینی، افزود:

بزرگ‌ترین چالش کنونی بایننس این است که ما (و سایر صرافی‌های مرتبط با ما) در چین به عنوان یک سازمان مجرمانه شناخته می‌شویم. در عین حال مخالفان ما از غرب به ما حمله کرده و ما را به عنوان یک شرکت چینی معرفی می‌کنند.

سی‌زی عنوان کرد که شرکت بایننس هرگز به طور قانونی در چین ثبت نشده است و هرگز از نظر فرهنگی مانند یک شرکت چینی فعالیت نکرده است.

مترجم: فاطمه غفاری

منبع: Cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 3.00

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×