» آرشیو اخبار » همکاری جدید وارنر موزیک و پالیگان برای راه‌اندازی یک پلتفرم وب ۳.۰
وارنر موزیک

همکاری جدید وارنر موزیک و پالیگان برای راه‌اندازی یک پلتفرم وب ۳.۰

16 آذر 1401 5

شرکت سرگرمی بین‌المللی وارنر موزیک گروپ با همکاری اِل‌جی‌ان‌دی (LGND.io) و شبکه بلاکچین پالیگان یک پلتفرم موسیقی مبتنی بر وب3 راه‌اندازی کرده است.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، سازنده پلتفرم‌های تعاملی و تجارت الکترونیک اِل‌جی‌ان‌دی (LGND.io) از آغاز همکاری چند ساله خود با توسعه دهنده شبکه بلاکچین پالیگان و شرکت سرگرمی بین‌المللی وارنر موزیک گروپ (Warner Music Group) با هدف ایجاد یک پلتفرم موسیقی مبتنی بر وب3 (Web3) به نام اِل‌جی‌ان‌دی موزیک  (LGND Music) خبر داده است.

 

ال جی ان دی و وارنر

تبلیغات جام جهانی قطر

ابتکار جدید وارنر

این پلتفرم موسیقی که قرار است در ماه ژانویه 2023 (دی ماه امسال) راه‌اندازی شود، به صورت یک پلتفرم موسیقی و کلکسیونی طراحی شده است که از “کلکسیون‌هایی دیجیتالی همه شبکه‌های بلاکچین در یک پخش‌کننده اختصاصی پشتیبانی می‌کند. این قابلیت به کاربران اجازه خواهد داد تا کلکسیون‌های دیجیتالی خود را در هر جایی پخش کنند”.

این مشارکت به هنرمندان منتخب در گروه موسیقی وارنر اجازه می‌دهد تا کلکسیون‌های دیجیتالی را هم در پلتفرم‌های مبتنی بر اپلیکیشن و هم روی کامپیوتر راه‌اندازی نمایند. افزون‌براین، سازندگان می‌توانند از طریق محتوایی ویژه و تجربیاتی مدیریت شده، با پایگاه هواداران خود ارتباط برقرار کنند. این پلتفرم که بر بستر شبکه پالیگان (Polygon) راه‌اندازی خواهد شد، هزینه‌های گس کمتر و سرعت تراکنش بالاتری را با خود به همراه دارد.

ظاهراً اِل‌جی‌ان‌دی موزیک (LGND Music) قصد دارد با ارائه ویژگی‌های متنوع، این امکان را برای مجموعه‌داران موسیقی فراهم کند که در یک اکوسیستم غیرمتمرکز مبتنی بر مالکیت کامل دارایی‌های دیجیتال مشارکت داشته باشند. طبق اعلام این شرکت، «کاربران این پلتفرم می‌توانند توکن‌های موسیقی را خریداری کرده و مالکیت کامل آن را به دست بگیرند و با ساختن یک مجموعه جدید، به راحتی کار خود را با کلکسیون‌های دیجیتالی آغاز کنند». دیگر ویژگی مهم این پلتفرم آن است که استفاده از آن حتی برای کاربرانی که با رمزارزها یا کلکسیون‌های دیجیتال آشنایی ندارند نیز آسان خواهد بود.

گفتنی است که پتانسیل ادغام موسیقی در اکوسیستم وب3 بسیار امیدوارکننده به نظر می‌رسد و موسیقی‌دان‌ها مدتی است که از قدرت توکن‌های غیرمثلی برای تبدیل مخاطبان خود به جوامعی وفادار استفاده می‌کنند.

پلتفرم‌های موسیقی مبتنی بر وب 3 به طور بالقوه می‌توانند صنعت موسیقی را دگرگون کرده و فرصت‌های جدیدی را در اختیار سازندگان و هنرمندان قرار دهد تا با نوآوری، از محتوای خود کسب درآمد کنند. در همین راستا، گلدمن ساکس پیش‌بینی کرده است که صنعت موسیقی جهان تا سال 2030 می‌تواند به ارزشی بالغ بر 131 میلیارد دلار برسد و بخش قابل توجهی از آن می‌تواند در محیط‌های وب 3 ادغام شود.

ناگفته نماند که تازه‌ترین همکاری گروه موسیقی وارنر برای ایجاد پلتفرم اِل‌جی‌ان‌دی موزیک (LGND Music) ماه‌ها پس از آن صورت می‌گیرد که این شرکت از مشارکت خود با پلتفرم معاملات توکن‌های غیرمثلی اُپن‌سی (OpenSea) خبر داد. در این همکاری، هنرمندان منتخب وارنر توانستند پایگاه هواداران خود را در این بازار NFT ایجاد کرده و آن را گسترش دهند.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×