» آرشیو اخبار » همکاری جدید مسترکارت و پالیگان برای فعالیت در فضای وب3
مسترکارت و پالیگان

همکاری جدید مسترکارت و پالیگان برای فعالیت در فضای وب3

17 دی 1401 8

مسترکارت قصد دارد تا یک برنامه شتاب‌دهنده مبتنی بر پالیگان را با هدف کمک به موسیقی‌دان‌ها جهت ساخت حرفه خود از طریق نسل سوم وب (Web3) راه‌اندازی کند.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، غول پرداخت جهانی مسترکارت (Mastercard)  اعلام کرده است که قصد دارد تا در راستای ارتقای فناوری بلاکچین خود، یک برنامه شتاب‌دهنده (accelerator program) مبتنی بر پالیگان را با هدف کمک به موسیقی‌دان‌ها جهت ساخت حرفه خود از طریق نسل سوم وب (Web3) راه‌اندازی کند.

این شرکت خبر راه‌اندازی برنامه “Mastercard Artist Accelerator” را از طریق یک پست وبلاگی در تاریخ 7 ژانویه (17 دی) اعلام کرد و بیان داشت که از بهار امسال، پنج نوازنده نوظهور منتخب از سراسر جهان را به مربیانی ارتباط خواهد داد که به آنها کمک می‌کنند تا برند خود را در فضای موسیقی Web3 راه‌اندازی کنند.

مسترکارت

تبلیغات جام جهانی قطر

در این پست آمده است: “این هنرمندان به رویدادهای ویژه، انتشار موسیقی و مواردی از این قبیل، دسترسی انحصاری خواهند داشت. این برنامه درسی که در نوع خود بی‌نظیر است، به هنرمندان یاد می‌دهد که چگونه برند خود را از طریق تجربیات Web3 مانند ضرب توکن‌های غیرمثلی (NFTها)، به نمایش گذاشتن خود در دنیای مجازی و ایجاد یک جامعه مشارکت کننده بسازند و مالکیت آن را به دست گیرند.

این برنامه تا پایان امسال، با نمایش زنده هنرمندان به اوج خود خواهد رسید. بخش اطلاع‌رسانی مسترکارت در توییتر خود نوشت:

« مشتاقیم که اعلام کنیم با راه‌اندازی برنامه “شتاب‌دهنده هنرمندان مسترکارت” بر مبنای وب 3 که امروز در نمایشگاه بین‌المللی سی‌ای‌اس (CES) معرفی شد، ردپای خود در دنیای موسیقی را افزایش دهیم! این پلتفرم جدید به هنرمندان نوظهور کمک خواهد کرد تا علاقه خود را دنبال کنند و به حرفه موسیقی خود سرعت بخشند.»

گفتنی است که مسترکارت یک مجموعه توکن غیرمثلی (NFT) به نام “Mastercard Music Pass” را نیز برای کسانی عرضه می‌کند که برای این برنامه انتخاب نشده‌اند. هدف مسترکارت از این اقدام این است که از طریق همکاری با برندها، مواد آموزشی و “منابع منحصر به فردی” را در اختیار دارندگان آنها قرار دهد و از این طریق به نوازندگان تازه‌کار کمک کند تا در مورد ادغام وب 3 (Web3) با بخش موسیقی مطالب بیشتری بیاموزند.

رایان وات (Ryan Watt)، مدیرعامل استودیو پالیگان (Polygon Studios) در اظهارنظری پیرامون این اطلاعیه خاطرنشان کرد: «وب 3 این پتانسیل را دارد که نسل جدیدی از هنرمند را پرورش دهد که می‌توانند پایگاه طرفداران خود را ارتقا دهند، امرار معاش کنند و رسانه‌های جدیدی را برای نشان دادن خود و ارتباط با دیگران به شیوه خاص خود معرفی کنند.»

سابقه همکاری مسترکارت با پالیگان

به نظر می رسد پالیگان آماده است تا به مرکزی برای رشد پروژه‌های وب 3 مرتبط با موسیقی تبدیل شود. روز 6 دسامبر (15 آذر) اعلام شد که غول سرگرمی جهان یعنی وارنر موزیک گروپ (Warner Music Group) با همکاری استودیو پالیگان (Polygon Studios) و پلتفرم تجارت الکترونیک و سازنده پلتفرم‌های تعاملی LGN.io یک پلتفرم موسیقی مبتنی بر وب3 به نام LGND Music را راه‌اندازی کرده است.

این پلتفرم که قرار است اواخر این ماه راه‌اندازی شود، به کاربران اجازه خواهد داد تا موسیقی خود را در آن پخش کرده و با جمع‌آوری NFTهای موسیقی به معامله آنها بپردازند.

مسترکارت اخیراً مشارکت خود در بخش بلاکچین و رمزارزها را به طور فعال افزایش داده است. در ماه ژانویه 2022 (دی 1400)، مسترکارت به کوین‌بیس پیوست تا امکان استفاده از کارت‌های اعتباری مسترکارت برای خرید NFTها در بازار کوین‌بیس را فراهم کند.

در اواسط اکتبر 2022 (اواخر مهر)، مسترکارت با همکاری پاکسوز (Paxos) به بانک‌ها اجازه داد تا معاملات ارزهای دیجیتال و خدمات مرتبط با آن را به مشتریان خود ارائه دهند. در حالی که در همان ماه گزارش شد که مسترکارت یک ابزار محافظت از کاربران در برابر تقلب و کلاهبرداری‌های رمزارزی را راه‌اندازی کرده است که به بانک‌ها این امکان را می‌دهد تا هرگونه کلاهبرداری را در پلتفرم‌های معاملات کریپتو در شبکه خود پیدا کرده و از آن جلوگیری کنند.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 2.00

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×