» آرشیو اخبار » همکاری بخش محافظت از وجوه بایننس با TRM
بخش محافظت از وجوه بایننس

همکاری بخش محافظت از وجوه بایننس با TRM

29 مهر 1401 4

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، بایننس مکانیسم انطباق جدیدی را برای راه حل محافظت از وجوه خود اتخاذ خواهد کرد. بخش محافظت از وجوه بایننس (Binance Custody)، با پلتفرم خدمات TRM برای تقویت مدیریت ریسک، اطمینان از انطباق با مقررات و کمک به نظارت بر وجوه و تراکنش‌های مشتریان خود یکپارچه می‌شود.

بخش محافظت از وجوه بایننس

حذف خطرات و افزایش امنیت

بر اساس بیانیه مطبوعاتی بخش محافظت از وجوه بایننس، راه حل زیرساختی این پلتفرم برای مدیریت دارایی‌های دیجیتال نهادی، در ۲۰ اکتبر ۲۰۲۲ (۲۸ مهر)، با تی‌آراِم لبز (TRM Labs)، یک شرکت تجزیه و تحلیل بلاکچینی، برای استفاده از ابزارهای مدیریت ریسک آنها در زمینه توسعه برنامه انطباق مقرراتی و مدیریت ریسک خود شریک شده است.

تبلیغات جام جهانی قطر

بخش محافظت از وجوه بایننس که در سال ۲۰۲۱ راه اندازی شد، به تأمین امنیت دارایی‌های دیجیتال سرمایه‌گذاران و شرکت‌های نهادی اختصاص دارد. برخی از ویژگی‌های آن عبارتند از ارائه یک کیف پول محدود و خاص، طرح بیمه با درجه سازمانی و موارد دیگر.

امنیت این بخش در بایننس مبتنی بر فناوری محاسبات چند جانبه (MPC) تأمین می‌شود که در هنگام مدیریت کلیدهای خصوصی، تک نقطه آسیب‌پذیری را از بین می‌برد. تک نقطه آسیب‌پذیری یا نقطه تکی شکست (Single Point Of Failure) که به اختصار SPOF نام دارد، به قسمتی از یک سیستم می‌گویند که اگر خراب شود، کل سیستم دچار مشکل و توقف می‌شود. کلیدها در ماژول‌های امنیتی سخت‌افزاری سازگار با FIPS 140–2 ذخیره می‌شوند.

آتنا یو (Athena Yu)، معاون رئیس بخش محافظت از وجوه بایننس، در مورد ادغام این بخش با تی‌آراِم لبز صحبت کرد و اظهار داشت که این همکاری باعث حرکت بایننس به سمت «ارائه خدمات ایمن‌تر و سازگارتر» خواهد شد. او همچنین افزود:

«استفاده از راه‌حل‌های انطباق و مدیریت ریسک TRM، مجموعه راه‌ حل‌های محافظتی ما را تقویت می‌کند، تا بتوانیم به مشتریان خود برای مشارکت آسوده در این اقتصاد دیجیتالی رو به رشد کمک کنیم.»

بخش محافظت از وجوه بایننس

مهار هک‌های رمزارزی

فضای ارزهای دیجیتال یک سری از بدترین هک‌ها و رخنه‌های امنیتی را در سال ۲۰۲۲ تجربه کرده است. در نتیجه این سوءاستفاده‌ها، میلیاردها دلار از پروتکل‌های مالی غیرمتمرکز موسوم به دیفای (DeFi)، صرافی‌ها و کیف پول‌های فردی تخلیه شده است. به عنوان مثال، زنجیره BNB بایننس یا همان بایننس اسمارت چِین (Binance Smart Chain)، اخیراً درگیر یک سوءاستفاده چند میلیون دلاری از کراس چِین (cross-chain) خود بوده است. این حادثه باعث شد بایننس اسمارت چِین تمام فعالیت‌های واریز و برداشت در شبکه خود را به حالت تعلیق درآورد.

به گفته استبان کاستانیو (Esteban Castaño)، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل TRM، همکاری بین این دو طرف، انجام هک‌ها و ایجاد رخنه‌های امنیتی در کل اکوسیستم بایننس را کاهش می‌دهد. کاستانیو افزود:

«با پیشرفت پذیرش دارایی‌های دیجیتال در جریان اصلی، ضروری است که مؤسسات در هنگام انتخاب شرکای خود مانند ارائه‌دهندگان خدمات محافظت از وجوه، آرامش خاطر داشته باشند. بخش محافظت از وجوه بایننس با ترکیب ابزارهای انطباق و کاهش ریسک TRM، به هدف خود برای ارائه خدمات نوآورانه و ایمن در خط مقدم حوزه رمزارزها نزدیک‌تر می‌شود.»

همکاری با تی‌آراِم لبز جدیدترین اقدام بخش محافظت از وجوه بایننس برای ارائه راه حل‌های محافظتی برتر برای تمام نیازهای سازمانی است.

برخی از ابزارهای TRM که بخش محافظت از وجوه بایننس از آنها برای کاهش خطرات و افزایش امنیت استفاده می‌کند، شامل ردیابی بی‌وقفه تراکنش‌های رمزارزی، غربالگری جامع آدرس‌های ارزهای دیجیتال برای اعمال تحریم‌ها و انطباق با AML می‌شود. TRM ابزارهای تحقیقاتی برای ردیابی منبع و مقصد وجوه، پیوند دادن آدرس‌های پرخطر به نهادهای واقعی و غیره را نیز برای بایننس فراهم می‌کند.

ضمناً، تی‌آراِم لبز در حال گسترش دامنه دسترسی خود به بخش امور مالی سنتی است. این شرکت در فوریه ۲۰۲۲ (بهمن ۱۴۰۰) با غول مالی جی‌پی‌مورگان (JPMorgan) برای ارائه ابزارهای انطباق و مدیریت ریسک خود وارد همکاری شد. این شرکت اخیراً گروه آموزشی تحقیقاتی بلاکچین سی‌اِس‌آی تک (CSITech) مستقر در بریتانیا را نیز خریداری کرد، تا خدمات پاسخگویی به حوادث رمزارزی خود را در سراسر اروپا گسترش دهد.

تی‌آراِم لبز اخیراً در فضای رمزارزی شهرت بیشتری پیدا کرده است. به دنبال تحریم‌های وزارت خزانه‌داری ایالات متحده بر روی میکسر ارزهای دیجیتال تورنادو کش (Tornado Cash)، برخی از پروتکل‌های دیفای ابزارهای تی‌آراِم لبز را برای فیلتر کردن و مسدودسازی کیف پول‌های مرتبط با این میکسر اجرا کردند.

 

مترجم: امیر ملک پور

منبع: crypto

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×