» آرشیو اخبار » همکاری بانک مرکزی اروپا با آمازون و ۴ شرکت دیگر برای توسعه یورو دیجیتال
بانک مرکزی اروپا

همکاری بانک مرکزی اروپا با آمازون و ۴ شرکت دیگر برای توسعه یورو دیجیتال

27 شهریور 1401 4

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، بانک مرکزی اروپا (ECB) پنج شرکت را برای کمک به توسعه رابط کاربری یورو دیجیتال انتخاب کرده است. هر یک از این شرکت‌ها با بانک مرکزی اروپا کار همکاری خواهد کرد و روی یک مورد خاص از یورو دیجیتال متمرکز می‌شود. آمازون برای تمرکز روی پرداخت‌های بخش تجارت الکترونیک انتخاب شده است.

بانک مرکزی اروپا

ECB با ۵ شرکت در زمینه یورو دیجیتال همکاری می‌کند

بانک مرکزی اروپا (ECB) روز جمعه اعلام کرد که با پنج شرکت «برای توسعه رابط‌های کاربری احتمالی» یورو دیجیتال همکاری خواهد کرد.

تبلیغات جام جهانی قطر

ECB توضیح داد:

«هدف از ساخت این نمونه اولیه آزمایش چگونگی ادغام فناوری پشت یورو دیجیتال با نمونه‌های اولیه توسعه یافته توسط شرکت‌ها می‌باشد.»

هر شرکت منتخب با بانک مرکزی اروپا همکاری خواهد کرد و روی یک مورد خاص از یک یورو دیجیتال متمرکز می‌شود.

بانک مرکزی اروپا

کاشابَنک (Caixabank) و وردلاین (Worldline) بر پرداخت‌های آنلاین همتا به همتا تمرکز خواهند کرد. تمرکز اِپی (EPI) و نِکسی (Nexi) بر پرداخت‌های فروشگاهی که توسط پرداخت‌کننده آغاز می‌شود، خواهد بود. آمازون نیز بر پرداخت‌های تجارت الکترونیک متمرکز خواهد شد.

بانک مرکزی اروپا با دقت این پنج شرکت را از میان مجموعه‌ای متشکل از ۵۴ ارائه‌دهنده پیشرو انتخاب کرده و افزود که آنها به بهترین شکل با “قابلیت‌های خاص” مورد نیاز برای کاربری مدنظر ما مطابقت دارند.

بانک مرکزی اروپا تاکید کرد:

«ساخت پیش نمونه‌های اولیه یک عنصر مهم در مرحله تحقیق و توسعه دو ساله در حال انجام در پروژه یورو دیجیتال است. انتظار می‌رود این مرحله در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ تکمیل شود و در آن زمان بانک مرکزی اروپا نیز یافته‌های خود را منتشر خواهد کرد.»

بانک مرکزی اروپا خاطرنشان کرد: «تراکنش‌های شبیه‌سازی شده با استفاده از نمونه‌های اولیه توسعه‌یافته توسط این پنج شرکت آغاز خواهند شد و از طریق رابط کاربری و زیرساخت‌های پشتیبان یوروسیستم پردازش می‌شوند. هیچ برنامه‌ای برای استفاده مجدد از نمونه‌های اولیه در مراحل بعدی پروژه یورو دیجیتال وجود ندارد.»

پروژه یورو دیجیتال

بانک مرکزی اروپا به طور رسمی بررسی رابط کربری ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC)، یورو دیجیتال را در اکتبر سال گذشته (مهر ۱۴۰۰) آغاز کرد و خاطرنشان کرد که مرحله تحقیق و توسعه باید حدود دو سال طول بکشد. کریستین لاگارد (Christine Lagarde)، رئیس بانک مرکزی اروپا، در ماه فوریه (بهمن ۱۴۰۰) گفت که یورو دیجیتال جایگزین پول نقد نخواهد شد، بلکه مکمل آن خواهد بود. او در ادامه توضیح داد: «یورو دیجیتال به شما یک انتخاب بیشتر در مورد نحوه پرداخت می‌دهد و با آسان‌تر کردن پرداخت‌ها، به دسترسی و دربرگیری پول در جامعه کمک می‌کند».

 

مترجم: امیر ملک پور

منبع: news.bitcoin

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×