» ارز دیجیتال » توصیه بانک مرکزی قزاقستان برای عرضه CBDC
قزاقستان

توصیه بانک مرکزی قزاقستان برای عرضه CBDC

29 آذر 1401 5

قزاقستان، سومین مرکز بزرگ استخراج بیت کوین در جهان پس از ایالات متحده و چین، راه اندازی ارز دیجیتال بانک مرکزی داخلی (CBDC) خود را امکان پذیر دانست.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، قزاقستان، سومین مرکز بزرگ استخراج بیت کوین در جهان پس از ایالات متحده و چین، راه اندازی ارز دیجیتال بانک مرکزی داخلی (CBDC) خود را امکان پذیر دانست. بانک ملی قزاقستان (NBK) این یافته را پس از تکمیل مرحله دوم آزمایش بیان نمود.

در اواخر اکتبر (اوایل آبان)، چانگپنگ ژائو (Changpeng Zhao) ملقب بهCZ، مدیر عامل بایننس، اعلام کرد که CBDC قزاقستان با بایننس چین (BNB Chain)، یک بلاکچین ساخته شده توسط این صرافی، یکپارچه خواهد شد. انگیزه اصلی این کشور برای انجام مطالعات بر روی CBDC، آزمایش پتانسیل آن برای بهبود شمول مالی، ترویج رقابت و نوآوری در صنعت پرداخت و افزایش رقابت پذیری جهانی کشور بود.

این تحقیق آزمایشی بر پرداخت‌های آفلاین و قابلیت برنامه‌ریزی تمرکز داشت، مشارکت فعالان بازار و بازیگران زیرساخت را برای سناریوهای مختلف توصیه می‌کرد و زبان شفاف‌سازی را برای استفاده توسط تنظیم‌کننده‌های کشور پیشنهاد می‌کرد. آخرین مقاله تحقیقاتی قصد قزاقستان را برای راه اندازی تنگه دیجیتال تقویت کرد. در ترجمه تقریبی این گزارش آمده است:

تبلیغات جام جهانی قطر

“با در نظر گرفتن نیاز به پیشرفت‌های تکنولوژیکی، آماده‌سازی زیرساخت‌ها، توسعه یک مدل عملیاتی و یک چارچوب قانونی، توصیه می‌شود از اجرای مرحله‌ای طی سه سال اطمینان حاصل شود.”

بانک مرکزی قزاقستان توصیه کرد که CBDC داخلی را از اوایل سال 2023 (دی ماه 1401) با گسترش تدریجی عملکرد و معرفی به عملیات تجاری تا پایان سال 2025 (1404) در دسترس قرار دهد.

قزاقستان

از آنجایی که بسیاری از روس‌ها در بحبوحه ابهامات مربوط به جنگ از مرز عبور کردند و وارد مرزهای همسایه شدند، قزاقستان اعلام کرد مکانیزم تبدیل ارزهای دیجیتال به پول نقد را قانونی می‌کند.

رئیس جمهور قاسم ژومارت توکایف (Kassym-Jomart Tokayev) هنگام سخنرانی در مجمع بین المللی دیجیتال بریج (Digital Bridge 2022) گفت: “اگر این ابزار مالی ارتباط و امنیت بیشتری را نشان دهد، مطمئناً به رسمیت شناخته شده و در مراحل قانونی کامل خواهد شد.”

همانطور که کوین تلگراف گزارش داد، کشور همسایه این کشور یعنی گرجستان نیز در حال حرکت به سمت معرفی مقررات جدید کریپتو برای تبدیل شدن به هاب کریپتو جهانی است.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

منبع: Cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×