» آرشیو اخبار » هفته گذشته در دنیای NFT ها چه گذشت؟
هفته

هفته گذشته در دنیای NFT ها چه گذشت؟

11 مهر 1401 6

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، از بازار نزولی NFT ها که بگذریم، ما همچنان شاهد فروش بالایی از توکن‌های غیرمثلی در هفته گذشته بودیم. در همین حال، ویژگی‌های جدیدی در برخی پلتفرم‌ها از جمله مِتامَسک (Metamask) و متا (Meta) پا به عرصه وجود گذاشت. یکی از مجموعه‌های NFT نیز پس از حذف شدن از فهرست اوپِن سی (OpenSea)، درگیر حواشی شد و ترس را در بین کاربران اکوسیستم خود به صورت مختصر دید.

در ادامه قصد داریم به بررسی اتفاقات مهم حوزه NFT در هفته گذشته بپردازیم. با ما همراه باشید.

مِتامَسک (Metamask) برنامه جدیدی را برای مدیریت پورتفولیو ارائه می‌کند

متامسک در هفته اخیر، مسیر جدیدی را برای مدیریت پورتفولیو معرفی کرده است که پیش بینی می‌شود به کاربران اجازه دهد کل مجموعه NFT خود را در یک برنامه با قابلیت دسترسی آسان مشاهده کنند. این برنامه غیر متمرکز یا dapp در حال حاضر دارای یک رابط کاربری با کیفیت است و به نظر می‌رسد میل طولانی‌مدت مصرف‌کننده را برای دیدن کل نمونه کارها به راحتی برطرف می‌کند.

تبلیغات جام جهانی قطر

با این حال، ظهور این تغییرات جدید بدان معناست که اکنون می‌توانید NFT‌های خود را که در چندین شبکه مختلف وجود دارند، در یک مکان ببینید. این یک ویژگی‌ است که پیش از این توسط کاربران بسیاری از کیف پول‌ها از ارائه دهندگان خدمات درخواست شده بود. این پورتفولیوی جدید از NFT ها و سایر توکن‌ها پشتیبانی می‌کند.

هفته

اوپن سی آزوکی (Azuki) را از فهرست خود کنار گذاشت

در ماه ژوئن، کلوپ قایقرانی میمون‌های بی حوصله (Bored Ape Yacht Club) در دوره‌ای کوتاه با مسئله‌ای مواجه شد. در آن زمان برخی از NFT‌ های این مجموعه به‌ طور غیرمنتظره‌ای از فهرست اوپن سی حذف شدند. این باگ اوپن سی در هفته گذشته بازگشت، اما در مواجه با یک مجموعه NFT دیگر. این بار مجموعه‌ای کمتر برجسته اما همچنان شناخته شده‌ی آزوکی درگیر این مسئله شد.

بسیاری از دارندگان مجموعه NFT آزوکی ایمیلی دریافت کردند، مبنی بر اینکه NFT آنها دیگر در پلتفرم اوپن سی پشتیبانی نمی‌شود و بسیاری از آزوکی‌ها به طور غیرمنتظره‌ای شروع به حذف شدن از اوپن سی کردند. با این حال، هم پلتفرم NFT و هم تیم آزوکی به سرعت برای رفع این نگرانی‌ها وارد عمل شدند و ظرف چند ساعت همه چیز به حالت عادی بازگشت.

با این حال لازم به یادآوری است که هنوز پیشرفت‌های زیادی باید در این فضا به وقوع بپیوندد. مفاهیم متمرکز حتی در یک فضای غیرمتمرکز همیشه به عنوان مشکل شناخته خواهند شد.

هفته

اوپن سی تهیه کنندگان موسیقی شرکت وارنر را به عنوان آخرین شریک خود به این پلتفرم اضافه می‌کند

پلتفرم معاملاتی پیشرو NFT، یعنی اوپن سی، در هفته گذشته یک همکاری جدید با شاخه موسیقی یعنی کمپانی تهیه کنندگان وارنر (Warner Music Group یا WMG) امضا کرد. هنرمندان گروه موسیقی وارنر بخش مهمی در پلتفرم اوپن سی خواهند داشت و WMG به دنبال استفاده از این شراکت است تا راه‌های جدیدی را برای ارتباط با طرفداران به هنرمندان ارائه دهد و به هنرمندان نوظهور کمک کند تا رسانه‌های جدید ارتباط را برای مخاطبان خود کشف کنند.

برخی از فروشندگان اعتقاد دارند که بازار نزولی نیست

ما احتمالاً می‌توانیم شرایط امسال در بازار رمزارزها را با ‌عنوان “بازار نزولی” بخوانیم. NFT‌ ها نیز احتمالاً از این طبقه ‌بندی مستثنی نیستند. علیرغم حجم نسبتاً ثابت معاملات در طول سال جاری، بسیاری از پروژه‌ها در مقایسه با بالاترین سطح نمودار حجم فروش در سه ماهه چهارم سال گذشته کاهش یافته‌اند و مجموعه‌های NFT که پروژه‌های فوق معروفی نیستند، به شدت آسیب دیده‌اند. با این حال، نام‌های بزرگ این صنعت به طرز شگفت ‌آوری خوب عمل کرده‌اند. در این هفته دقیقا چند نمونه از موفقیت‌ها اتفاق افتاد، از جمله فروش 4.5 میلیون دلاری کریپتو پانک (CryptoPunk) و پرداخت 17 میلیون دلاری برای آخرین مجموعه تایلر هابز (Tyler Hobbs). هابز قبلا مجموعه فیدِنزاس (Fidenzas) را ایجاد کرده بود.

فیس بوک و اینستاگرام: افزودن ویژگی اتصال کیف پول به حساب‌ها

شرکت مِتا (Meta) برای حفظ نقش خود در اکوسیستم رمزارزها، همیشه سعی کرده است در این عرصه حضور داشته باشد. با این حال، در هفته گذشته متا تلاش مضاعفی در این زمینه انجام داد. این شرکت گام‌های بیشتری برای ادغام NFTها در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی خود برداشته است.

هفته گذشته، این شرکت شروع به پشتیبانی از کاربران مستقر در ایالات متحده کرد تا بتوانند کیف پول دیجیتال خود را به فیس بوک و اینستاگرام متصل کنند و NFT های خود را با متصل کردن کیف پول خود به پلتفرم‌ها، به اشتراک بگذارند.

هفته

کارت NFT جدید مسترکارت

بله شما درست خواندید! در هفته گذشته، مسترکارت با شرکت مالی رمزارزِ های (Hi) برای راه‌اندازی اولین کارت نقدی NFT جهان همکاری کرد. این دو از یک سرویس اشتراک استفاده خواهند کرد تا دارندگان کارت بتوانند از یک NFT سفارشی در کیف پول خود، به عنوان آواتارهای متصل به کارت خود، استفاده کنند.

تا به امروز، بیشتر بحث‌ها در مورد کارت‌ها و رمزارزها حول محور دیفای (DeFi) و بهینه‌ سازی هزینه‌های مصرف ‌کننده با استفاده از رمزارزها بوده است. به زودی خواهیم دید که NFT ها چگونه می‌توانند در این فضا مشارکت کنند.

مترجم: محمدامین علی‌زاده
منبع: Bitcoinist.com

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×