» ارز دیجیتال » هشدار مارک کوبان در مورد ریزش بعدی بازار کریپتو به‌خاطر واش تریدینگ
واش تریدینگ

هشدار مارک کوبان در مورد ریزش بعدی بازار کریپتو به‌خاطر واش تریدینگ

18 دی 1401 3

مارک کوبان، ستاره برنامه تلویزیونی شارک تنک و مالک تیم بسکتبال دالاس ماوریکس، هشدار داده است که انفجار بعدی کریپتو ممکن است ناشی از کشف واش تریدینگ در صرافی های متمرکز باشد. اظهارات این میلیاردر به دنبال فروپاشی صرافی اف تی ایکس بود که میلیاردها دلار از سرمایه های مشتریان را از بین برد

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، ستاره برنامه تلویزیونی شارک تنک (Shark Tank) و مالک تیم NBA دالاس ماوریکس، مارک کوبان (Mark Cuban)، افکار خود را در مورد ریزش بعدی کریپتو با نشریه The Street که روز جمعه منتشر شد، به اشتراک گذاشت. این میلیاردر مشهور گفت: «من فکر می کنم انفجار احتمالی بعدی، کشف و حذف معاملات شستشو در صرافی ها است.»

کوبان تاکید کرد: ظاهراً ده‌ها میلیون دلار در تریدها و نقدینگی توکن‌هایی وجود دارد که استفاده بسیار کمی دارند. نمی‌دانم آنها چگونه می‌توانند آن‌قدر نقد باشند.»

با این حال، او پذیرفت که هیچ چیز خاصی برای حمایت از حدس خود ندارد.

تبلیغات جام جهانی قطر

واش تریدینگ (wash trading) مدت‌هاست یکی از نگرانی‌های صرافی‌های کریپتو است که تلاش می‌کنند حجم معاملات خود را افزایش دهند. واش تریدینگ فرآیندی است که طی آن یک معامله‌گر، دارایی مورد معامله را به منظور ارائه اطلاعات گمراه کننده به بازار مرتب خرید و فروش می کند. واش ترید از جمله شیوه‌های دستکاری است که توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) ممنوع شده است. قانون‌گذاران در سراسر جهان به طور فزاینده‌ای در حال پیگیری و فشار بر معاملات مشکل‌دار مربوط به رمزارزها است.

کیم گرائر (Kim Grauer) ، مدیر تحقیقات یک شرکت تجزیه و تحلیل آنچین (Chainalysis)، در سپتامبر سال گذشته گفت که در حال حاضر واش تریدینگ در فضای کریپتو یک منطقه خاکستری قانونی است (یعنی از نظر قانونی مبهم و غیر مشخص است) که همه ما در تلاش هستیم تا بفهمیم چگونه این موضوع باید قانونگذاری شود و چه کاری غیرقانونی است.

صنعت کریپتو نیز از عواقب فروپاشی صرافی کریپتو FTX که در ماه نوامبر اعلام ورشکستگی کرد، رنج می‌برد. سم بنکمن-فرید (SBF) مدیر عامل سابق FTX به چندین فقره کلاهبرداری متهم شده است. با این حال، او در این اتهامات خود را بی گناه دانسته است.

کوبان در ماه نوامبر گفت که اگر او جای بنکمن فرید بود برای مدت طولانی از زندان رفتن می‌ترسید. مالک میلیاردر تیم بسکتبال دالاس ماوریکس قبلاً توضیح داده بود که انفجارهای اخیر در فضای کریپتو، از جمله ورشکستگی FTX، انفجارهای بانکی است نه انفجار کریپتو.

ستاره برنامه تلویزیونی شارک تنک معتقد است که بیت کوین سرمایه‌گذاری خوبی است. او سرمایه‌گذاران طلا را احمق خواند. او همچنین فاش کرد که در رمزارزها سرمایه‌گذاری می‌کند، زیرا انتظار دارد قراردادهای هوشمند تأثیر مهمی در تولید برنامه‌های ارزشمند داشته باشد.

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: سید امیر موسوی بهبهانی

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Bitcoin.com

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 1.00

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×