» ارز دیجیتال » نقض اطلاعات 5.7 میلیون ایمیل در جمینای
جمینای

نقض اطلاعات 5.7 میلیون ایمیل در جمینای

23 آذر 1401 4

به نظر می‌رسد صرافی ارزهای دیجیتال جمینای (Gemini) در تاریخ 13 دسامبر (22 آذر) یا قبل از آن دچار نقض اطلاعات شده است.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، به نظر می‌رسد که صرافی ارزهای دیجیتال جمینای (Gemini) در تاریخ 13 دسامبر (22 آذر) یا قبل از آن دچار نقض اطلاعات شده است. طبق اسناد به دست آمده توسط کوین تلگراف، هکرها به 5,701,649 خط اطلاعات مربوط به شماره حساب، آدرس ایمیل و شماره تلفن‌های مشتریان دسترسی پیدا کرده‌اند. ظاهراً هکرها به شماره تلفن کامل دسترسی پیدا نکردند، زیرا ارقام مبهم بودند. پس از افشای این خبر، جمینای از آن زمان در یک پست وبلاگی توضیح داده است که به نظر می رسد این نقض “نتیجه یک حادثه در یک فروشنده شخص ثالث” بوده است، اما همچنین در مورد “کمپین های فیشینگ” در نتیجه نشت داده ها هشدار داده است.

جمینای

مرکز اسناد فاش شده شامل اطلاعات شخصی حساس مانند نام، آدرس و سایر اطلاعات مشتری می‌باشد. علاوه بر این، برخی از ایمیل‌ها در سند تکرار شدند. بنابراین، تعداد مشتریان تحت تأثیر احتمالاً کمتر از کل ردیف‌های اطلاعات است. جمینای در حال حاضر 13 میلیون کاربر فعال دارد و در رابطه با این حادثه بیانیه زیر را صادر کرده است:

تبلیغات جام جهانی قطر

“برخی از مشتریان جمینای اخیراً هدف کمپین‌های فیشینگ قرار گرفته‌اند که ما معتقدیم نتیجه یک حادثه شخص ثالث است. این حادثه منجر به جمع‌آوری آدرس‌های ایمیل مشتریان جمینای و شماره تلفن‌ها شد. هیچ اطلاعات یا سیستم حساب وجود ندارد، ولی در حالت کلی تمام وجوه و حساب های مشتری امن باقی می‌ماند.”

نقض امنیت در صنعت وب 3، حتی اگر ماهیت خفیف داشته باشد، ممکن است با عواقب جدی همراه باشد. یکی از این رویدادها در آوریل امسال (فروردین ماه) رخ داد و مربوط به تولید کننده کیف پول سخت افزار ارزهای دیجیتال ترزور (Trezor) بود. هکرها با نفوذ به یک ارائه دهنده شخص ثالث به آدرس‌های ایمیل کاربران ترزور دسترسی پیدا کردند و سپس از این اطلاعات برای هدف قرار دادن کاربران در یک کلاهبرداری فیشینگ استفاده کردند، که منجر به ضرر شد.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×