» آرشیو اخبار » نقره 24 دلاری؛ محال یا ممکن؟
نقره

نقره 24 دلاری؛ محال یا ممکن؟

17 آبان 1401 5

شاخص های تکنیکال نشان می‌دهد که فلز نقره، این امکان را دارد که روند صعودی خود را از سر بگیرد تا در مرحله اول 21 دلار و در مرحله دوم به بالاتر از 24 دلار برسد (سطحی که از آوریل تاکنون به آن دست نیافته است)

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، تحلیل های تکنیکال نشان می دهند که نقره در گام اول کانال 21 و سپس 24 دلاری را هدف قرار داده است. هر چند هر گونه حرکت به زیر 19.40 دلار، می تواند باعث کاهش تا سطح 18.45 دلار شود.

پس از افزایش 15 درصدی طی سه هفته گذشته، که ثابت کرد بهترین رالی نقره از زمان همه‌گیری بوده است، به نظر می‌رسد این فلز به مرحله خستگی (exhaustion) رسیده و با ورود به هفته اول نوامبر، ضرر ده شده است.

با این حال، شاخص های تکنیکال نشان می‌دهد که فلز نقره، این امکان را دارد که روند صعودی خود را از سر بگیرد تا در مرحله اول 21 دلار و در مرحله دوم به بالاتر از 24 دلار برسد (سطحی که از آوریل تاکنون به آن دست نیافته است).

تبلیغات جام جهانی قطر

نقره

وبسایت Capital.com اخیراً در تحلیلی گفته است که به لحاظ فاندامنتال، نقره در نقطه عطف قرار دارد. چرا که گمانه زنی های مربوط به عقب نشینی چین از سیاست های سخت و محدود کننده در مبارزه با کووید، نوید بخش صعود آن خواهد بود.

آژانس تحقیقاتی گفت: اگر شایعات منتشر شده در مورد برداشتن یا کاهش محدودیت‌های فعلی COVID-19 در چین تأیید شود، مطمئناً تولیدکنندگان نقره از رونق زیادی برخوردار خواهند شد. چراکه نقره، برخلاف طلا که جنبه تزئینی هم دارد، یک فلز صنعتی بوده و چشم انداز افزایش رشد اقتصادی، مستقیما بر قیمت آن اثر گذار است.

وبسایت Capital.com با اشاره به اینکه سهم چین از تولید پنل های خورشیدی جهانی افزایش یافته است، گفت: احتمالاً خروج چین از قرنطینه کرونا، منجر به افزایش تقاضای نقره مورد نیاز پنل های خورشیدی می شود،  چرا که در طی 12 سال اخیر میزان تولید این پنل ها در چین از 55 درصد به 84 درصد رسیده است.

نقره یک عنصر کلیدی در پنل‌های خورشیدی است. و این به دلیل استفاده از آن در تولید انرژی فتوولتائیک (Photovoltaics) می باشد که یکی از منابع پیشرو انرژی های تجدیدپذیر در سطح جهان است. ساخت هر پنل خورشیدی به 20 گرم نقره نیاز دارد، و این یکی از مهمترین منابع تقاضای این فلز گرانبها در سطح جهان است.

نقره همچنین در باتری ها، عکاسی، دندانپزشکی، نیمه هادی ها و موارد دیگر مورد استفاده قرار می گیرد که اگر سیاست های فعلی چین تا حدودی کاهش یابد، احتمالاً باعث افزایش تقاضای نقره به عنوان یک فلز صنعتی خواهد شد. با وجود تمامی آنچه گفته شد، بخشی از کاهش قیمت نقره مربوط به تصمیمات رئیس جمهور چین، شی جین پینگ، جهت اجرای سیاست های سختگیرانه ضد کووید برای حفظ امنیت ملی بوده است.

سرمایه گذاران در نهایت امیدوارند که چین در مواضع خود تجدید نظر کند، چرا که نارضایتی عمومی و افزایش خستگی بازارها از قوانین سختگیرانه در مورد ویروس در جامعه جهانی افزایش یافته است.  پیِرو سینگاری (Piero Cingari)، متخصص بازار در Capital.com گفت، سرمایه‌گذاران مراقب قوانین جدید ایجاد شده توسط کنگره ملی خلق در آغاز سومین دوره تاریخی شی جین‌پینگ خواهند بود، زیرا نرخ رشد اقتصادی چین را تعیین می‌کنند. وی همچنین اضافه کرد؛ از آنجایی که آمارهای اخیر کارخانه‌های چینی چندان امیدوارکننده نبوده است، این قوانین برای بخش صنعتی و تولیدی چین حیاتی‌تر هستند.

نقره از نظر تکنیکال به کجا می‌رود؟

نمودار روزانه نقره

تحلیلگر معروف، Sunil Kumar Dixit، ترجیح می دهد از نقره نقطه ای به عنوان شاخص دقیق تر قیمت آتی استفاده کند. وی گفت که به نظر می رسد، ناحیه بازگشت فعلی نقره بین میانگین متحرک 200 هفته ای (SMA) در 20.88 دلار و میانگین متحرک نمایی 50 هفته ای (EMA) در 21.24 دلار محدود شده است.

نمودار ماهیانه نقره

آقای Dixit اضافه می کند: از آنجایی که قیمت‌ها به تلاقی میانگین‌های متحرک مهم رسیده‌اند، تثبیت‌ در میانگین متحرک نمایی 5 هفته‌ای 20.00 و باند متوسط هفتگی بولینگر 19.40 دلار اجتناب‌ناپذیر به نظر می‌رسد. 
اگر حرکت خرید، حمایت را دست نخورده نگه دارد، ممکن است شاهد حرکت مجدد نقره به سمت کانال 21.24 دلار باشیم، که بالاتر از آن، رالی می تواند به سمت گام بعدی حرکت کرده و «میانگین متحرک ساده 100 هفته ای» با عنوان (SMA 100) را در 23.50 دلار هدف قرار دهد.
او همچنین هشدار داد که نقره نیز می تواند به پایین تر آمدن خود ادامه دهد. از طرف دیگر، ضعف زیر 19.40 دلار ممکن است قیمت ها را به مناطق حمایتی پایین تر SMA 100 ماهه در 18.45 دلار کاهش دهد.
سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.
مترجم: لیلا درخشان
ویراستار: تارا هدایتی
منبع : investing

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×