» آرشیو اخبار » بازارهای نقره با افزایش در روز جمعه، دوباره به سطح 24 دلار رسیدند
نقره

بازارهای نقره با افزایش در روز جمعه، دوباره به سطح 24 دلار رسیدند

17 دی 1401 7

نقره در جریان معاملات روز جمعه دوباره جهش کرد و به سطح 24 دلار رسید. به این ترتیب، به نظر می رسد که بازار همچنان بسیار انعطاف پذیر خواهد بود، البته این را هم باید در نظر داشت که به احتمال زیاد بازار بیشتر به دنبال ثبات در این رنج قیمتی است تا صعود.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، بازارهای نقره در یک هفته پر نوسان جهش کرده و دوباره به سطح 24 دلار رسیدند، منطقه‌ای که به نظر می رسد از جذابیت بالایی برای سرمایه‌گذاران برخوردار است.

تحلیل تکنیکال بازار نقره

نمودار نقره
نقره در جریان معاملات روز جمعه دوباره جهش کرد و به سطح 24 دلار رسید. به این ترتیب، به نظر می رسد که بازار همچنان بسیار انعطاف‌پذیر خواهد بود، البته این را هم باید در نظر داشت که به احتمال زیاد بازار بیشتر به دنبال ثبات در این رنج قیمتی است تا صعود؛ چرا که ما با بازاری روبرو بوده ایم که همواره صعودی بوده و بازارهای آتی شکاف زیر سطح 22 دلار را پر نکرده اند. به عبارت بهتر، دیر یا زود بازار شروع به عقب نشینی خواهد نمود و به معامله‌گران فرصت ورود خواهد داد.

پیش‌بینی ها حاکی از احتمال کاهش بیشتر قیمت نقره برای روز پنجشنبه بود، در حالی که روند نزولی چندان که باید ادامه نیافت. علت این امر را می توان به گزارش وضعیت دستمزدها در ایالات متحده نسبت داد، که باعث شد دلار آمریکا کاهش یافته و البته نقره افزایش یابد. در نهایت در حال حاضر بازار به سمت اصلاحات عمیق‌تر و طولانی‌تری در حرکت است. باید دید که این روند صعودی شکل گرفته پایدار خواهد بود یا خیر؟

تبلیغات جام جهانی قطر

غلبه بر سطح 25 دلار تلاش زیادی می خواهد، و احتمال کمی دارد که در کوتاه مدت اتفاق بیفتد. با این حال در صورت حرکت بازار به این سمت، روند بازار صعودی خواهد بود. از سوی دیگر اگر قیمت به زیر 23 دلار سقوط کند، سرمایه‌گذاران زیادی وارد بازار شده و بر تعداد خریداران افزوده خواهد شد.

تحلیل تکنیکال هفتگی نقره

بازارهای نقره مدتی است که روند صعودی خود را طی کرده‌اند، آنها در 5 جلسه گذشته هفته بسیار پرنوسانی را پشت سر گذاشتند.

نمودار هفتگی نقره

نقره در طول هفته مرتباً نوسان داشته و نشانه‌هایی از فرسودگی (exhaustion) را در حدود سطح 24 دلار نشان می‌دهد. به خاطر داشته باشید که بازارها همچنان پر سر و صدا خواهند بود، زیرا ما سعی می کنیم به سمت سطوح بالاتر حرکت کنیم. شایان ذکر است که فاکتورهای زیادی وجود دارد، که می توانند وارد بازی شوند و کمی قیمت را به عقب برانند. حتی در صورتی که بازار کاملا صعودی باشد هم اندکی عقب نشینی لزوماً بد نیست.
از این گذشته، روند صعود نقره بدون اصلاح بوده است و بنابراین اندکی تثبیت و اصلاح را پیش رو دارد. اگر قیمت به زیر 23 دلار سقوط کند، ممکن است تا سطح 22 دلار هم پایین بیاید. از سوی دیگر تا زمانی که قیمت بالای 22 دلار باشد، روند صعودی خواهد بود. 
در سمت صعودی با کانال 25 دلار روبرو هستیم، سطحی که مقاومت قابل توجهی را در برابر سطح 26 دلار ارائه می دهد، بنابراین به احتمال زیاد در کندل های بعدی اندکی عقب‌نشینی و همچنین افزایش شتاب تا حدی معقول خواهد بود. بخش بزرگی از روند قیمت ها، مربوط به گزارش حقوق و دستمزد بخش غیر کشاورزی در روز جمعه است که حرکت کلی هفته را به طور کامل معکوس کرده است.

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع : fxempire  ، fxempire

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×