» آرشیو اخبار » عقب‌نشینی نقره با تقویت شاخص دلار
نقره

عقب‌نشینی نقره با تقویت شاخص دلار

18 بهمن 1401 4

نقره در جلسه معاملاتی روز دوشنبه عملکرد بسیار ضعیفی از خود نشان داد، زیرا بازار هنوز در حال هضم فروش گسترده دو جلسه معاملاتی گذشته بوده است. فلز صنعتی به زیر سطح 22.50 دلار رسید و به سمت 22.00 دلار در حرکت است.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، نقره در جلسه معاملاتی روز دوشنبه عملکرد بسیار ضعیفی از خود نشان داد، زیرا بازار هنوز در حال هضم فروش گسترده دو جلسه معاملاتی گذشته بوده است. فلز صنعتی به زیر سطح 22.50 دلار رسید و به سمت 22.00 دلار در حرکت است. شاخص قدرت نسبی (RSI) در قلمرو متوسط باقی مانده و در صورت ظهور کاتالیزورهای مناسب، فضای زیادی برای به دست آوردن شتاب نزولی وجود دارد. حرکت به زیر 22.00 دلار راه را برای آزمایش حمایت 21.65 دلار باز خواهد کرد.

نمودار نقره

تحلیل تکنیکال بازار نقره

نقره در جلسه معاملاتی روز دوشنبه عملکرد بسیار کمی داشته است، زیرا در دو جلسه معاملاتی گذشته شاهد فروش گسترده‌ای بودیم. اگر همه چیز به همین منوال پیش برود، بازار با عوامل زیادی روبروست، که مهم‌ترین آنها این است که دلار آمریکا به سرعت قدرت یافت. در نهایت، ما همچنان با میانگین متحرک نمایی 200 روزه (EMA 200) روبرو هستیم که دقیقاً در سطح 22 دلار قرار دارد؛ منطقه‌ای که بیش از یک بار اهمیت یافته است.

تبلیغات جام جهانی قطر

همانطور که گفته شد، اگر بخواهیم به زیر سطح 22 دلار سقوط کنیم، احتمال دارد که بازار نقره شاید تا سطح 21 دلار کاهش یابد. اما من فکر می کنم در این صورت ما شاهد یک تغییر کامل در روند قیمتی نقره خواهیم بود. به نظر می‌رسد طلا در تلاش است تا از مقاومت‌های ایجاد شده عبور کند؛ و این قطعاً بر بازار نقره نیز اثر‌گذار خواهد بود.

به نظر می‌رسد که همچنان شاهد رفتارهای نوسانی و پر سر و صدای زیادی باشیم. سؤال اصلی این است که آیا تقاضای صنعتی کافی برای نقره به عنوان یک فلز صنعتی وجود خواهد داشت یا خیر؟. آنچه مسلم است با وجود کاهش قیمت نقره، شواهد چیز دیگری را نشان داده و در نهایت باید گفت درخشش برای مدت کوتاهی از نقره گرفته شده است. از سوی دیگر در حالی که دلار آمریکا در برابر سبد وسیعی از ارزها به رشد خود ادامه می‌دهد، طلا نیز در تلاش است تا زیر سطح حمایت 1877 دلار قرار گیرد.

تحلیل پلاتین

پلاتین نیز در جلسه معاملاتی امروز تحت فشاربود، اگرچه حمایتی نزدیک به سطح 970 دلار دریافت کرد. تست موفقیت آمیز حمایت 970 دلاری، پلاتین را به سمت سطح حمایت بعدی در 950 دلار سوق خواهد داد.

نمودار پلاتین

به نظر می‌رسد که در شرایط کنونی و به طور خلاصه، طلا در آستانه سطح حمایت  1877 دلار قرار گرفته و آن را آزمایش می‌کند. نقره توانست به زیر 22.50 دلار برسد و همچنان تحت فشار قابل توجهی قرار دارد. پلاتینیوم در تلاش است تا زیر سطح حمایت 970 دلار قرار گیرد.

برای مشاهده و دریافت آخرین اخبار مربوط به بازار رمزارز کلیک نمایید.

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع:  fxempire ، fxempire

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×