» آرشیو اخبار » گاوهای نقره به دنبال قیمت‌های بالای 24 دلار
نقره

گاوهای نقره به دنبال قیمت‌های بالای 24 دلار

21 دی 1401 6

نقره توانست در شروع جلسه معاملاتی روز چهارشنبه، تغییر روند داده و روند نزولی دو روزه خود را عکس نماید. به این ترتیب گاوهای نقره (XAG/USD) به دنبال به دست گرفتن کنترل و حرکت به سمت مقادیر بالای 24 دلار هستند.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، نقره توانست در شروع جلسه معاملاتی روز چهارشنبه، تغییر روند داده و روند نزولی دو روزه خود را عکس نماید. به این ترتیب گاوهای نقره (XAG/USD) به دنبال به دست گرفتن کنترل و حرکت به سمت مقادیر بالای 24 دلار هستند. هر گونه روند نزولی مستلزم حرکت به زیر کانال 23 دلار است.

نقره روز چهارشنبه کشش مثبت خود را به دست آورد و زیان هفتگی ثبت شده در دو جلسه معاملاتی گذشته را معکوس کرد. فلز سفید در اولین جلسه معاملات اروپایی به سوددهی رسیده و گاوها در حال حاضر منتظر حرکتی پایدار بالاتر از مرز 24 دلار هستند تا روند جدید را تثبیت کنند.

در همین حال، شاخص‌های تکنیکال نمودار روزانه همچنان در محدوده صعودی قرار دارند. این، همراه با حرکت به کانال بالاتر از «میانگین متحرک ساده 200 ساعته» (SMA 200)، از چشم‌انداز یک حرکت صعودی کوتاه مدت حمایت می‌کنند. خریدهای فراتر از منطقه 24.00 تا 24.10 دلار، مجدداً روند را تثبیت و راه را برای سود بیشتر هموار می‌سازد.

تبلیغات جام جهانی قطر

نقره

پس از آن، نقره ممکن است به دنبال عبور از یک مانع میانی در نزدیکی کانال 24.25 دلار باشد و حرکت به سمت آزمایش مجدد بالاترین قیمت چند ماهه را تسریع بخشد. بالاترین قیمت در حدود کانال 24.50 تا 24.55 دلار است که هفته گذشته لمس شد. خرید متعاقب به عنوان یک محرک جدید برای معامله‌گران صعودی تلقی شده و قیمت‌های نقدی را به سمت سطوح روانی 25 دلار یا بالاترین سطح از آوریل 2022 حرکت می‌دهد.

هرگونه حرکت معنی دار به زیر میانگین متحرک ساده 200 ساعته (SMA 200)، می‌تواند خریداران تازه‌ای را در نزدیکی حمایت 23.65 دلار وارد بازی نماید. به دنبال آن نوسانات محدوده 23.40 تا 23.45 دلار و حرکت به زیر آن، می تواند سطوح حمایت بعدی را در 23 و 23.10 دلار هدف قرار دهد. دومی باید به عنوان پایه‌ای برای قیمت‌های لحظه‌ای عمل کند، که در صورت شکسته شدن قاطعانه ممکن است بازار به نفع معامله‌گران نزولی تغییر کند.

سقوط بعدی این پتانسیل را دارد که نقره به دلار (XAG/USD) را به سمت کانال 22.55 تا 22.60 دلار بکشاند. حمایت مربوطه بعدی در نزدیکی منطقه 22.10 تا 22.00 دلار قرار دارد که اگر قاطعانه شکسته شود، زمینه را برای عقب‌نشینی از سقف چند ماهه فراهم می‌کند.

تحلیل تکنیکال بازار نقره

نمودار نقره
بازارهای نقره برای شروع جلسه معاملاتی در روز سه شنبه شاهد نوسانات زیادی بودند. نگرانی‌های زیادی در مورد اینکه آیا ما به حرکت رو به رشد ادامه خواهیم داد یا نه، یا نیاز به عقب‌نشینی داریم، وجود دارد. من فکر می‌کنم عقب‌نشینی تا حدی منطقی است، و لزوماً به این معنی نیست که بازار باید بیش از حد نیاز نزولی شود.

نقره بازار جالبی است، عمدتاً به این دلیل که نه تنها یک فلز گرانبها است، بلکه یک بازار صنعتی نیز می‌باشد. در این محیط، چیزهای مختلفی می‌توانند بر قیمت‌ها اثرگذار باشند، بنابراین باید در مورد موقعیت‌های ورود و خروج خود محتاط باشید؛ زیرا همه چیز می تواند به سرعت تغییر کند. در این صورت، من به این موضوع از منشور سطح 23 دلاری که یک حمایت اصلی است نگاه می‌کنم. بنابراین امیدوارم با فرض اینکه ممکن است به این سطح نزدیک شویم، شاهد کمی جهش در مجاورت آن باشیم. در غیر این صورت، فکر می‌کنم میانگین متحرک نمایی 50 روزه (EMA 50) نیز به عنوان یک مانع حمایتی بالقوه وارد بازار می‌شود.

از طرفی، فکر می‌کنم غلبه بر سطح 24 دلار همچنان دشوار است. بنابراین برای تغییر روند این بازار، به ویژه برای رسیدن به سطح 25 دلار، حرکت قابل توجهی لازم است.  من فکر می کنم عقب نشینی قیمت ها باید به عنوان یک فرصت خرید بالقوه در نظر گرفته شود، و بنابراین باید پس از این برگشت قیمت منتظر نوعی جهش باشیم.

 

برای مشاهده و دریافت آخرین اخبار مربوط به بازار طلا، ارز و نفت کلیک نمایید.

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع : fxstreet ، fxempire

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×