» آرشیو اخبار » موجودی هولدرهای بلند مدت در چرخه های مختلف رشد و نزول بیت کوین
بیت کوین

موجودی هولدرهای بلند مدت در چرخه های مختلف رشد و نزول بیت کوین

24 آبان 1401 6

بررسی داده های آنچین شبکه بیت کوین نشان می دهد که هولدرهای بلند مدت در کاهش های اخیر قیمت حاضر به فروش عمده نشده‌اند و این ریزش‌ها را مانند موجی می بینند که محو خواهد شد

به گزارش واحد تحلیل گذارنیوز، با بررسی داده های آنچین شبکه بیت کوین می توان چنین نتیجه گیری کرد که عمده هولدرهای قدیمی همچنان به نگه داشتن بیت کوین های خود ادامه داده ‎اند. در حال حاضر تقریبا 80 درصد از موجودی در گردش بیت کوین متعلق به هولدرهای بلندمدت شبکه است که بیش از 6 ماه هیچ جابه‌جایی و فروشی نداشته‌اند و این بیشترین درصد طی سال‎های اخیر است. به عبارتی بیش از 15 میلیون بیت کوین حداقل در 6 ماه اخیر جابه‌جایی و فروشی نداشته اند که به معنی رفتار انباشت یا هولد کردن از سوی این دسته از معامله گران است.

درصد موجودی انواع هولدرهای بیت کوین

همانطور که در نمودار زیر می توان دید، آخرین باری که میزان بیت کوین های معامله نشده با عمر بالای 6 ماه در حوالی 80 درصد قرار گرفته بود، مربوط به اکتبر سال 2015 بود. همچنین به روشنی از این نمودار می توان دریافت که چطور در پیک های قیمت بیت کوین، موجودی این هولدرها به مینیمم و در کف های قیمتی به ماکزیمم رسیده است.

Look Into Bitcoin - RCap HODL Waves
درصد موجودی هولدرهای بلند مدت

نکته جذاب تر اینکه با وجود ریزشهای ماه نوامبر، همانطور که از نمودار دیده می شود، تنها درصد بیت کوین های بین 6 ماه تا 1 سال کمی کاهش داشته است و بقیه دسته های بلند مدت حتی با افزایش جزئی هم همراه بوده اند. این نشان می دهد که این هولدرها در کاهش های اخیر قیمت حاضر به فروش نشده و این ریزش‌ها را مانند موجی می بینند که می آید و خواهد رفت.

تبلیغات جام جهانی قطر
6 Months _ RCap HODL Waves
درصد موجودی هولدرهای مختلف در نوامبر 2022

تعداد هولدرهای بلند مدت زیان دیده

شاخص مقدار ضرر هولدرهای بلند مدت بیت کوین از سقف 69 هزار دلاری تاکنون به طور پیوسته در ضرر بیشتری قرار گرفته است، به نحوی که اکنون بیش از 6 میلیون بیت کوین مربوط به هولدرهای بلندمدت در زیان هستند. اتفاقی که آخرین بار در ریزش مارس 2020 رخ داد. یعنی از ابتدای 2021 تاکنون اکثر این هولدرهای بلندمدت سودی نگرفتند و در ضرر به هولد کردن ادامه داده‌اند. اما با اینکه 2 سال سپری شده است باز هم می بینیم که بازیگران اصلی بازار در هر قیمتی حاضر به فروش نیستند و صبر می کنند تا به هدف فروش خود برسند. نمودار زیر تعداد کل موجودی در ضرر را نشان می دهد که 6 میلیون از این 10 میلیون مربوط به هولدرهای بلند مدت است. علت اینکه نمودار “هولدرهای بلند مدت در ضرر” در این مقاله نمایش داده نشده، این است که قیمت اکانتی که نمودار دقیق این شاخص را نمایش می دهد ماهانه 800 دلار است که مبلغ بسیار گزافی است. همین مبلغ گزاف نشانگر اهمیت دو چندان این شاخص است. تیم تحلیل گذارنیوز با محاسبات مختلف از روی شاخصهای درصدی به عدد تقریبی 6 میلیون در این مورد رسید.

موجودی در ضرر
کل موجودی در ضرر

در نمودار زیر می توان دید که در ریزش اخیر، فروش در ضرر هولدرهای بلند مدت (که با رنگ روشن مشخص شده) در حدود 200هزار است که در برابر 6 میلیون، ناچیز است. درست است که فروش در ضرر ثبت شده برای هولدرهای بلندمدت وجود دارد و این به معنی افزایش فشار فروش در بازار است، اما مقدار این فروش کم است و خیلی تاثیرگذار نیست.

حجم معاملات در سود یا ضرر
حجم معاملات در سود یا ضرر

نتیجه گیری

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره شد، هولدرهای بلند مدت در کاهش های اخیر قیمت حاضر به فروش نشده‌اند و این ریزش‌ها را مانند موجی می بینند که -به نظر آنها – محو خواهد شد. به وضوح در نمودار اول همین مقاله دیدیم که درصد موجودی هولدرهای بلندمدت به بیشترین میزان از سال 2015 رسیده است. همچنین می توان دید که در پیک های بالای قیمت بیت کوین، درصد موجودی این هولدرها حتی به محدوده 10 درصد هم رسیده است. یعنی در آن قیمت‌های بالا، هولدرهای بلند مدت بیشتر فروخته اند و در این ریزشها بیشتر خریده اند.

هر چند که در اخبار و مقالات مختلف، کف قیمت بیت کوین بسیار پایین‌تر از قیمت این روزهای بازار پیش بینی شده است، اما تاریخچه بازار بیت کوین نشان داده است که طمع خرید در کمترین قیمت، شانس همه افراد نیست.

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

تحلیلگر: سید امیر موسوی بهبهانی

ویراستار: تارا هدایتی

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 5.00

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×