» ارز دیجیتال » منگو مارکت از آوراهام ایسنبرگ برای 47 میلیون دلار غرامت شکایت کرد

منگو مارکت از آوراهام ایسنبرگ برای 47 میلیون دلار غرامت شکایت کرد

6 بهمن 1401 4

منگو لبز (Mango Labs)، شرکتی که پشت پروتکل مالی غیرمتمرکز (DeFi) منگو مارکتس (Mango Markets) قرار دارد، شکایت خود را علیه بهره‌بردار آوراهام ایزنبرگ (Avraham Eisenberg) تنظیم کرده است.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، منگو لبز (Mango Labs)، شرکتی که پشت پروتکل مالی غیرمتمرکز (DeFi) منگو مارکتس (Mango Markets) قرار دارد، شکایت خود را علیه بهره‌بردار آوراهام ایزنبرگ (Avraham Eisenberg) تنظیم کرده است.

پرونده 25 ژانویه (5 بهمن) در دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده برای ناحیه جنوبی نیویورک ادعا می‌کند که ایزنبرگ از پلتفرم خود برای میلیون‌ها دلار ارزهای دیجیتال در اکتبر 2022 (مهر 1401) سوءاستفاده کرده است و 47 میلیون دلار خسارت به اضافه بهره از زمان حمله می‌خواهد.

منگو

تبلیغات جام جهانی قطر

همچنین از دادگاه خواست تا توافقنامه بین آیزنبرگ و سازمان غیرمتمرکز خودمختار مانگو (DAO) را لغو کند و آن را «بی‌اعتبار و غیرقابل اجرا» اعلام کند.

این توافقنامه در رابطه با یک پیشنهاد حاکمیتی ارائه شده توسط آیزنبرگ بود که از DAO می‌خواست به آن‌ها اجازه دهد 47 میلیون دلار را نگه دارند، همراه با این شرط که منگو مارکت به دلیل تخلیه خزانه‌اش به دنبال اتهامات جنایی نخواهد بود.

در آخرین شکایت، منگو لبز ادعا کرد که آیزنبرگ “درگیر چانه‌زنی قانونی نبوده است” و افزود:

«[آیزنبرگ] منگو دائو را مجبور کرد تا به یک توافقنامه تسویه‌حساب غیرقابل اجرا و تحت فشار منعقد کند که ادعا می‌کند ادعاهای سپرده‌گذاران علیه او را آزاد می‌کند و آنها را از پیگیری تحقیقات جنایی منع می‌کند.»

در 11 اکتبر 2022 (19 مهر 1401)، یک مهاجم حدود 117 میلیون دلار از خزانه منگو مارکتس با دستکاری داده‌های اوراکل قیمت توکن بومی منگو (MNGO) آن خارج کرد و به آن‌ها اجازه گرفت وام‌هایی را که کمتر از وثیقه‌گذاری شده بود، دریافت کنند.

پس از آن، آیزنبرگ خود را به عنوان مهاجم معرفی کرد. او ادعا کرد که این اکسپلویت یک “استراتژی تجاری بسیار سودآور” است و “اقدامات بازار باز قانونی، با استفاده از پروتکل همانطور که طراحی شده است” می‌باشد.

در 27 دسامبر (6 دی)، آیزنبرگ در پورتوریکو دستگیر شد و توسط اداره تحقیقات فدرال (اف‌بی‌آی) متهم به کلاهبرداری و دستکاری در هر یک از کالاها برای حمله به این پلتفرم شد.

کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) در 9 ژانویه (19 دی) اتهامات FBI را پیگیری کرد و آیزنبرگ را با دو مورد دستکاری بازار متهم کرد.

در 20 ژانویه (30 دی)، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) با اتهامات نقض مقررات ضد تقلب و دستکاری بازار قوانین اوراق بهادار ایالات متحده، ضربه بیشتری به آیزنبرگ وارد کرد.

وکلای مورد نظر توسط منگو لبز فوراً به درخواست اظهار نظر پاسخ ندادند. بازار منگو برای اظهار نظر در دسترس نیست.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

 

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×