» آرشیو اخبار » مدیر عامل LBRY پلتفرم SEC را دشمن صنعت رمزارز آمریکا می‌داند
SEC

مدیر عامل LBRY پلتفرم SEC را دشمن صنعت رمزارز آمریکا می‌داند

7 مهر 1401 4

جرمی کافمن (Jeremy Kauffman) از SEC (کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا) گله دارد، زیرا پرونده دادگاهی آن ها به نقطه بحرانی رسیده است.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، جرمی کافمن (Jeremy Kauffman) از کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) به این دلیل که پرونده دادگاهی آنها به نقطه بحرانی رسیده است، گله‌مند است.

جرمی کافمن مدیرعامل LBRY در کنفرانس Messari’s Mainnet که در این هفته در نیویورک برگزار شد، کمیسیون بورس و اوراق بهادار را فراخواند؛ این شبکه غیرمتمرکز اشتراک گذاری فایل، در تلاش است تا اقدامات قانونی اعمال شده را پیگیری کند.

سازمان SEC شرکت LBRY را به فروش اوراق بهادار ثبت نشده در ماه مارس (اسفند 1400) متهم کرد. این کمیسیون ادعا کرد که این شرکت از طریق فروش اعتبارهای (LBRY Credits) سرمایه 11 میلیون دلاری جمع‌آوری کرد تا آنها را صرف ساخت توکن‌هایی کند که اکنون برای آپلود فایل‌ها و انجام پرداخت‌ها در پلتفرم‌های مبتنی بر بلاکچین مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ اما قبل از ساخت شبکه، اقدام به فروش آنها نموده است. شرکت این ادعا را رد کرد و گفت که پیش از شروع به کار شبکه هیچ توکنی به فروش نرسید.

تبلیغات جام جهانی قطر

SEC

کمیسیون SEC اعتبارهای LBRY را به عنوان قراردادهای سرمایه‌گذاری در نظر گرفته است، زیرا خریداران بر این باورند که از خرید توکن‌ها سود خواهند برد.

مدیر عامل LBRY :SEC درصدد آسیب رساندن یا تخریب صنعت رمزارز در آمریکا است

کافمن گفت که این شرکت برای 5 سال با سازمان SEC به مبارزه پرداخته است و انتظار دارد به زودی، یک قاضی فدرال اعلام کند که آیا محاکمه تمام و کمال ضروری است یا خیر.

به گفته وی، این حکم برای سایر شرکت‌ها نیز پیامدهای گسترده‌ای در پی خواهد داشت و شرکت‌هایی که از طریق عرضه اولیه رمزارز یا ICO برای پروژه‌های خود بودجه جمع‌آوری می‌کنند نیز تحت تاثیر قرار می گیرند.

او گفت: «اساساً حقایق این پرونده برای هر شرکتی، در این فضا صدق خواهد کرد. سازمان SEC بارها نشان داده که قصد دارد به صنعت رمزارزها در ایالات متحده آسیب رسانده و آن را نابود کند.»

انگار که نظرات کافمن در این باره آنقدر واضح نبود که به راحتی بتوان از گفته‌های او رمزگشایی کرد، چون پیراهنی که او پوشیده بود، به صورت بصری نا امیدی‌اش را نشان می‌داد.

SEC

حتی با وجود اینکه کافمن با فشارهای نهادهای ناظر مواجه شده است، اما باز هم با هدف گزینش در انتخابات سال جاری وارد عرصه سیاسی شده است. اگر در این انتخابات پیروز شود، یکی از اولویت‌های اصلی‌ او این است که توجهات را به سمت رمزارزها معطوف کند.

کافمن در حال حاضر در فهرست نامزدهای نیوهمپشایر حضور دارد و به نمایندگی از حزب آزادی خواه (Libertarian) تلاش می‌کند تا به عنوان یکی از سناتورهای بعدی نیوهمپشایر انتخاب شود. سایر پیشگامان رمزارزها، از جمله بروس فنتون (Bruce Fenton) و براک پیرس (Brock Pierce)، نیز با هدف میزبانی از کمپین‌های انتخاباتی، به سراغ نیوانگلند آمده‌اند؛ اما تاکنون با موفقیت چندانی مواجه نشده‌اند، زیرا کمپین انتخاباتی فنتون برای مجلس سنا در اوایل این ماه با شکست مواجه شد، پیرس نیز هرگز نتوانست به لیست نهایی نامزدهای ورمونت راه یابد. با این وجود کیت آمون (Keith Ammon) یکی از نمایندگان نیوهمپشایر در مجلس نمایندگان که در سال 2020 مجدداً انتخاب شد، سوابقی در حمایت از این صنعت در کارنامه دارد.

SEC

کافمن گفت: «کافی است شما صورتحساب یکی از طرفداران رمزارزها را برای او بفرستید، قطعاً در جلسه بعدی معرفی خواهد شد. این تنها راهی است که می‌توانیم بلاکچین را قانونی کنیم، ما باید به قدرت برسیم تا بتوانیم قوانین جدیدی را تصویب کنیم».

کافمن معتقد است که پلتفرم به اشتراک گذاری فایل او و ایدئولوژی آزادی خواهانه‌اش، با احساسات خیلی‌ها نسبت به سیاست و رسانه‌های اجتماعی تا حدودی همسو است. او گفت: «مردم از اینکه بروکرات‌ها و واسطه‌ها برایشان تصمیم‌گیری می‌کنند، خسته شده‌اند».

مترجم: خاطره باقری
منبع: decrypt

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×