» ارز دیجیتال » مایکل بری در بایننس: «این ممیزی بی معنی است»
بایننس

مایکل بری در بایننس: «این ممیزی بی معنی است»

27 آذر 1401 6

مدیر بایننس اخیراً اظهار داشته که که شرکت‌های حسابرسی به درستی نمی‌دانند چگونه صرافی‌های کریپتو، کاربران کریپتو و غیره را حسابرسی کنند. مایکل بری، سرمایه گذار معروف هم در اظهار نظری گفت که این حسابرسی ها اساساً بی معنی هستند

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، روز جمعه، 16 دسامبر، شرکت حسابرسی مازارس (Mazars Group)  که گزارش اثبات ذخایر را برای بایننس ارائه کرد همه روابط خود را با شرکت‌های ارز دیجیتال به حالت تعلیق درآورد. گروه مازارس گفت که آنها فعالیت خود را برای نهادهای فعال در بخش رمز ارزهاپ به دلیل نگرانی در مورد نحوه درک این گزارش‌ها توسط عموم متوقف کرد.

اخیراً چند شبهه در مورد غیرشفاف بودن گزارش مطرح شده است. مایکل بری، سرمایه گذار معروف در اظهار نظری گفت که این حسابرسی ها اساساً بی معنی هستند و گفت:

«مشکل این است. در سال 2005، زمانی که من شروع به استفاده از نوع جدیدی از سواپ کردم، حسابرسان ما تازه در حال یادگیری آن مبادله بودند. این چیز خوبی نیست. همین امر در مورد FTX، بایننس و غیره نیز رخ داده است. این حسابرسی اساساً بی معنی است.

تبلیغات جام جهانی قطر

چانگ پنگ ژائو، رئیس بایننس اخیراً اعلام کرده است که شرکت‌های حسابرسی مایل به همکاری با کسب و کارهای کریپتو نیستند. او همچنین اضافه کرد که بسیاری از شرکتهای حسابرسی نمی دانند چگونه صرافی های کریپتو، حساب های کاربران و بلاک چین های مختلف را حسابرسی کنند. ژائو در ادامه گفت: «چند شرکت حسابرسی هستند که FTX را حسابرسی کردند و به دلیل اینکه مهر تأیید زدند، سوختند؛ و من نمی‌دانم چگونه حسابرسیها را انجام دادند.  اما ممیزی ها همه مشکلات را آشکار نمی کنند.»

آیا بایننس آنقدر بزرگ است که شکست نخورد؟

با فروپاشی صرافی FTX، بایننس اکنون تنها صرافی بزرگ جهانی برای تجارت دارایی های دیجیتال و رمزارز ها است. صرافی اکنون درگیر مشکلاتی با قانون گذاران است که در حال بررسی اتهاماتی برای مدیران بایننس هستند.

این خبر به همراه اخبار دیگری مانند گزارش های حسابرسی نامناسب و برداشت های عمده، سرمایه گذاران را نگران کرده است. مارک لوری، مدیر اجرایی و یکی از بنیانگذاران شرکت نرم افزاری شیپ یارد که صرافی های غیرمتمرکز ایجاد می کند، گفت: « من فکر نمی‌کنم بایننس سعی در ایجاد مشکل کند، اما آن سازمان اکنون برای همه ما یک خطر است. هر زمان که یک بازیگر دارید که حجم قابل توجهی از حجم را کنترل می کند، خطرات سیستماتیک زیادی بوجود می آید.»

بیل هگرتی، سناتور تنسی هم گفت که یک انفجار مشابه FTX برای بایننس، برای صنعت کریپتوکارنسی فاجعه بار خواهد بود و برای همه مصرف کنندگانی که از این صنعت استفاده می کنند هم فاجعه بار خواهد بود.

با این حال، مدیر بایننس، CZ، چندین بار تکرار کرده است که صرافی از نظر مالی قوی است. وی همچنین گفت که واریز ها (deposit) پس از شروع مجدد برداشت های اخیر (withdrawal)، شروع به بازگشت کرده اند.

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: سید امیر موسوی بهبهانی

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: coingape

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 5.00

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×