» آرشیو اخبار » لیکوئید شدن بیش از 400 میلیون دلار در 24 ساعت
لیکوئید

لیکوئید شدن بیش از 400 میلیون دلار در 24 ساعت

28 شهریور 1401 8

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، همزمان با رسیدن قیمت اتر به کف 2 ماهه خود، 400 میلیون دلار سرمایه لیکوئید شد. رمزارز اصلی شبکه اتریوم بیش از 10 درصد کاهش یافته است که منجر به فشار فروش به صورت گسترده شد.

ارزش کل پوزیشن‌های لیکوئید شده در مقیاس 24 ساعته دوباره در حال افزایش است و به 400 میلیون دلار نیز رسیده است. این در حالی است که نمای کل بازار رمزارزها قرمز شده است و ETH با افت قیمت 10 درصدی در روز گذشته پیشرو است.

قیمت اتریوم پیش از این نیز در راستای ارتقا مِرج (Merge) رو به کاهش بود. به نظر می‌رسد پیش‌بینی مارک کیوبان (Mark Cuban) مبنی بر اینکه این اتفاق بیشتر یک رویداد خبرساز باشد محقق شده است.

تبلیغات جام جهانی قطر

این دارایی پنجشنبه گذشته زمانی که ارتقا مرج در نهایت انجام شد در حدود 1600 دلار معامله می‌شد اما ساعاتی بعد قیمت آن با سرعت خیلی زیادی شروع به کاهش کرد.

این دارایی با قیمت حدودی 1450 دلار وارد روز شنبه شد. اما در 12 ساعت گذشته دردسرهای زیادی را به خود دیده است. زیرا قیمت اتر برای اولین بار از اواسط ژوئیه به زیر 1300 دلار سقوط کرد.

لیکوئید شدن دارایی‌ها مختص اتر نیست!

بقیه بازار نیز وضعیت بهتری ندارد. بیت کوین دیروز به کمی بالاتر از 20 هزار دلار رسید. اما بزرگترین رمزارز نیز ضربه بزرگی خورده است و اکنون زیر 19 هزار دلار معامله می‌شود.

کاردانو (Cardano)، پولکادات (Polkadot)، شیبا اینو (Shiba Inu) و پالیگان (Polygon) نیز به عنوان آلت کوین‌های پیشرو تا 10 درصد کاهش قیمت داشته‌اند.

آلت‌ کوین‌های با ارزش پایین‌تر و متوسط ​​نیز به شدت آسیب دیده‌اند. یونی سواپ (Uniswap)، نییِر (NEAR)، لایت کوین (Litecoin) و چِین لینک (Chainlink) نیز بیش از 10 درصد کاهش قیمت داشته‌اند.

ارزش کلی بازار رمزارزها در وب سایت کوین مارکت کپ (CoinMarketCap) روزانه 60 میلیارد دلار کاهش می‌یابد و به کمی بیشتر از 900 میلیارد دلار رسیده است. این تغییرات نامطلوب قیمت در آستانه افزایش نرخ بهره مورد انتظار بانک‌های مرکزی ایالات متحده و اتحادیه اروپا در هفته جاری رخ می‌دهد.

با توجه به این نوسانات در حال افزایش، جای تعجب نیست که کل نقدینگی‌ها به کمتر از 400 میلیون دلار در مقیاس روزانه رسیده است. تنها در 12 ساعت گذشته، 300 میلیون دلار دارایی در پوزیشن‌های مختلف لیکوئید شده است.

بیش از 120 هزار معامله‌گر شاهد از بین رفتن پوزیشن خود و بزرگترین لیکوئید شدن در صرافی بیت مِکس (BitMEX) به ارزش 10 میلیون دلار بوده‌اند.

لیکوئید

 

مترجم: محمدامین علی‌زاده

منبع: CryptoPotato

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×