» آرشیو اخبار » لایت کوین (LTC) بعد از تحکیم چه مسیری را در پیش می‌گیرد؟
لایت کوین

لایت کوین (LTC) بعد از تحکیم چه مسیری را در پیش می‌گیرد؟

9 بهمن 1401 7

به عقیده تحلیلگران، چشم‌انداز تکنیکال لایت کوین به ادامه حرکتی صعودی اشاره دارد، زیرا تقاضای آن در نمودار روزانه همچنان در سطوح بالایی باقی مانده است.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، قیمت لایت کوین (LTC) از ماه دسامبر 2022 (آذر و دی)، یعنی زمانی که به پایین‌ترین سطح خود رسید، روند بهبود قابل توجهی را در پیش گرفته است. این دارایی رمزپایه از ابتدای سال جاری حدود 50 درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است.

در 24 ساعت گذشته، قیمت لایت کوین ابتدا 0.3 درصد کاهش یافت، ولی در این لحظه با تغییر مسیری ملموس، افزایش 6.51 درصدی را به ثبت رسانده و با قیمت 95.03 دلار و بالاتر از میانگین متحرک ساده 20 (در نمودار روزانه) معامله می‌شود. در نتیجه این تغییرات مثبت، ارزش بازار این رمزارز نیز اکنون به مرز 6 میلیارد و 854 میلیون دلار رسیده است. به عقیده تحلیلگران، چشم‌انداز تکنیکال لایت کوین به ادامه حرکتی صعودی اشاره دارد، زیرا تقاضای آن در نمودار روزانه همچنان در سطوح بالایی باقی مانده است.

نمودار روزانه لایت کوین

تبلیغات جام جهانی قطر

وضعیت انباشت این رمزارز نیز منعکس کننده همین واقعیت است، چرا که اصلاح اندک قیمت باعث خروج آن از ناحیه اشباع خرید شده و با جذب دوباره خریداران، آنها را بر بازار غالب کرده است.

در صورت کاهش مداوم نرخ انباشت و چیرگی خرس‌ها (فروشندگان) بر بازار، احتمالاً قیمت لایت کوین تا نزدیکترین سطح حمایتی خود سقوط می‌کند. ولی در شرایط فعلی می‌بینیم که این رمزارز موفق شده است طی چند هفته، از چندین خط مقاومت مهم عبور کند. حتی در 24 ساعت گذشته توانسته است دو مانع بسیار قدرتمند در نزدیکی سطوح 90 و 92 دلار را پشت سر بگذارد.

اگر میزان تقاضا بدون کاهش، ثابت باقی بماند، لایت کوین (LTC) تلاش خواهد کرد از مانع موجود در ناحیه 100 دلاری عبور کند. در صورتی که خریداران موفق به شکست این ناحیه مقاومتی نشوند، قیمت با اصلاحی نزولی روبرو می‌شود که آنرا به اولین حمایت مهم، نزدیک به تراز 88 تا 86 دلار خواهد رساند.

ادامه این روند اصلاح قیمت، لایت کوین (LTC) را مجبور می‌کند تا به زیر ناحیه 86 دلاری قدم گذاشته و تا مرز 82 دلار سقوط کند. گفتنی است که در حال حاضر، شاخص مقاومت نسبی (RSI) در نمودار روزانه، پس از افتی اندک در پی کاهش مقطعیِ تقاضا، به بالای سطح 60 رسیده است. این عدد نشان می‌دهد که تعداد خریداران از تعداد فروشندگان بیشتر است.

اندیکاتور همگرایی-واگرایی میانگین متحرک یا مَکدی (MACD)، که حرکت بازار را به تصویر می‌کشد نیز بعد از تشکیل یک تقاطع نزولی، دوباره به سمت ناحیه صعودی در حرکت است.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: newsbtc

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×