» آرشیو اخبار » قرمز پوشی سهم‌های کوچک بورس در بازار سهام امروز

قرمز پوشی سهم‌های کوچک بورس در بازار سهام امروز

15 تیر 1401 6

به گزارش گذار نیوز، بورس اوراق بهادار تهران در حالی امروز قرمزپوش بود که رکود موجود در معاملات همچنان مهمترین نگرانی فعالین بازار سرمایه به شمار می‌رود. تداوم خروج سرمایه بزرگترین نکته منفی معاملات بورس در هفته‌‌های اخیر است.

البته نزول بورس در آخرین روز معاملاتی هفته دوم تیزماه، هنوز منجر به ورود شاخص کل به یک کانال پایین تر نشده است و همین مساله می‌تواند نقطه امیدی برای بازگشت بازار سهام باشد. به عبارت دیگر، حفظ کانال یک میلیون و 500 هزار واحدی نشان از حمایت بازار از این مرز دارد.

به نظر می‌‌رسد فعلا نمادهای شاخص‌ساز متأثر از اخبار و رویدادهای سیاسی و بین‌المللی حرکت می‌کنند. خودرویی ها منتظر قیمت‌گذاری عرضه بلوکی خود هستند. بررسی‌ها نشان می‌دهد میزان قابل توجهی از خروج پول نیز به نمادهای بزرگ بازار اختصاص دارد.

تبلیغات جام جهانی قطر

در مقابل بسیاری از نمادهای کوچک و متوسطی که عملکرد مالی مثبتی در یک سال گذشته و سه ماه ابتدای سال داشته‌اند در روزهای اخیر رشد قیمت داشتند و توانسته‌اند خود را بالا بکشند. البته این نمادهای شاخص ساز هستند که کوچکترها را به سمت قرمزپوشی هدایت می‌کنند.

انتظار می‌رود بورس در روزهای آینده با رشد نمادهای کوچک و متعادل معامله شدن سهم‌های بزرگ به کار خود ادامه دهد. در آخرین روز معاملاتی هفته نیز روند بازار متعادل باشد. البته کاهش قیمت‌های فلزات اساسی در بازارهای جهانی، صنایع کامودیتی(کالایی) محور را با چالش مواجه کرده است.

 افت دسته جمعی شاخص‌های بورس

شاخص کل بورس در جریان معاملات روز چهارشنبه با افت هشت هزار و 476 واحدی مواجه شد و به سطح یک میلیون و 502 هزار و 599 واحد بازگشت. بازدهی این شاخص منفی 56 صدم درصد بوده است.

شاخص کل هموزن نیز با کاهش دو هزار و 456 و احدی نسبت به روز گذشته به عدد 418 هزار و 520 واحد رسید و بازدهی منفی صدم 68 درصد را ثبت کرد. شاخص فرابورس نیز با نزول 84 واحدی در سطح 20 هزار و 136 واحد قرار گرفت.

رشد 10 درصدی ارزش کل معاملات بازار سرمایه

ارزش کل معاملات بازار سرمایه با رشد 10 درصدی نسبت به معاملات روز گذشته به ارزش 20 هزار و 131 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 14 هزار و 492 میلیارد تومان بود که 71 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

منبع: فارس

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×