» آرشیو اخبار » سولانا (SOL) در آستانه یک رقمی شدن
سولانا

سولانا (SOL) در آستانه یک رقمی شدن

1 آذر 1401 2

شایعه ورشکستگی جنسیس می‌تواند بر قیمت سولانا و سایر دارایی‌های کوچک‌تر تأثیری منفی داشته باشد به‌طوریکه احتمالاً قیمت آن تا منطقه 5 تا 6 دلار هم سقوط خواهد کرد

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، پس از فروپاشی صرافی بزرگ اِف‌تی‌ایکس (FTX) و تاثیر منفی شدیدی که بر پروژه‌های کوچک و بزرگی همچون جنسیس (Genesis) داشت، ریزش عجیب قیمت سولانا (SOL) آنچنان غیرمنتظره و باورنکردنی بود که بسیاری از معامله‌گران و سرمایه‌گذاران را ناامید کرد.

تداوم ضعف گسترده در بازار رمزارزها حاکی از آن است که هنوز کف‌سازی در قیمت‌ها انجام نشده و همین امر، سقوط آلتکوین‌های مختلف ازجمله سولانا (SOL) را در پی دارد.

به بیان دیگر، دومینوی بزرگی که تراژدی اِف‌تی‌ایکس (FTX) به راه انداخت، بازار را در حالت سکون فرو برده است. بسیاری از آلتکوین‌ها حمایت‌های کلیدی خود را از دست داده‌ و با بیش از ۹۰ درصد کاهش قیمت روبرو شده‌اند. ولی با این‌حال، هنوز هم بسیاری از فعالان بازار امیدوارند که ارزهای دیجیتال بار دیگر احیا شوند.

تبلیغات جام جهانی قطر

تحلیل قیمت سولانا (SOL)

طی چند روز گذشته، آشفتگی‌های زیادی را در فضای رمزارزها شاهد بودیم، به طوری که بسیاری از آلتکوین‌ها پس از از دست دادن حمایت‌های مهمی که پیش از این مانع کاهش شدید قیمت می‌شدند، نتوانستند قدرت کافی برای احیا را به دست آورند.

عدم اطمینانی که در حال حاضر فضای بازار را دربرگرفته است، منجر به عدم تمایل معامله‌گران و سرمایه‌گذاران به خرید آلتکوین‌ها شده و همین امر به‌نوبه‌‌ خود باعث بدتر شدن وضعیت سولانا (SOL) شده است، چرا که هیچ امیدی به صعود این ارز در آینده نزدیک وجود ندارد.

همانطور که گفتیم، اخبار مربوط به اِف‌تی‌ایکس (FTX) و پلتفرم جنسیس (Genesis) به شدت بر قیمت سولانا تأثیر گذاشته و با یک حرکت شارپی، آن را به سمت منطقه 11 دلاری سوق داد.

پس از بسته شدن کندل روزانه سولانا زیر بالاترین سطح هفتگی آن یعنی 20 دلار، شانس تداوم کاهش قیمت بیشتر شده و در اولین روزهای هفته، چشم‌انداز این ارز بسیار نزولی به نظر می‌رسد.

نمودار روزانه سولانا
نمودار روزانه قیمت سولانا (SOL)؛ منبع: Tradingview

به عبارت دیگر، پس از چندین بار تلاش برای جهش از مقاومت 15 دلاری، خرس‌ها (فروشندگان) کنترل اوضاع را به دست گرفته و اجازه صعود از مقاومت مهم 20 دلار را نداده‌اند. در حال حاضر، سولانا با حدود 1 درصد کاهش در بازه روزانه و 17 درصد کاهش در طول یک هفته، با قیمت 11 دلار و 50 سنت معامله می‌شود.

لازم به ذکر است که شایعه احتمال ورشکستگی جنسیس می‌تواند بر قیمت سولانا و سایر دارایی‌های کوچک‌تر تأثیر منفی قابل توجهی داشته باشد، به‌طوریکه احتمالاً قیمت این دارایی تا منطقه 5 تا 6 دلار هم سقوط خواهد کرد. به بیان دیگر، اگر قیمت سولانا حمایت 10 دلاری خود را از دست بدهد، احتمالاً فشار فروش بیشتری را شاهد خواهیم بود که قیمت را به سمت حمایت 5 دلار هدایت خواهد کرد.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: newsbtc

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 5.00

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×