» آرشیو اخبار » سرنوشت دوج کوین در دستان یک مثلث صعودی
دوج کوین

سرنوشت دوج کوین در دستان یک مثلث صعودی

15 آبان 1401 7

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، بازگشت روند حرکت دوج کوین (DOGE) در روز 25 اکتبر (3 آبان) از سطح حمایت 0.06 دلاری، یک مبنای حمایتی قوی برای گاوها (خریداران) ایجاد و به آنها کمک کرد رشدی نمایی را در نمودار این رمزارز ایجاد کنند. در نتیجه این حرکت، میم کوین محبوب ایلان ماسک، از میانگین‌های متحرک روزانه 20، 50 و 200 روزه خود جهش کرد تا یک لبه معاملاتی صعودی یک طرفه تشکیل دهد.

در همین حال، رشد اخیر از یک الگوی صعودی در بازه زمانی روزانه پیروی کرده‌است. در زمان نگارش این مطلب، دوج کوین (DOGE) با 5.25 درصد کاهش طی 24 ساعت گذشته با قیمت 0.124 دلار معامله می‌شود.

آیا گاوهای دوج کوین می‌توانند یک رالی دیگر ایجاد کنند؟

نمودار روزانه دوج کوین
نمودار روزانه جفت ارز DOGE/USD؛ منبع: TradingView

 

تبلیغات جام جهانی قطر

روند صعودی اخیر به خریداران کمک کرد تا مقاومت 0.111 دلاری را به یک حمایت قوی و قابل اعتماد تبدیل کنند. در همین حال، در بازه 7 روزه 25 اکتبر تا 1 نوامبر (3 تا 10 آبان) بازده سرمایه‌گذاری 140 درصدی حاصل شد و سقف 0.14 دلاری در کندل‌های سبز روزانه به ثبت رسید.

به‌علاوه، حرکات اخیر قیمت طی چند هفته گذشته یک الگوی پرچم صعودی را تشکیل داده است. شکست صعودی مقاومت این الگو می‌تواند دوج کوین را در بیشتر در مسیر صعود قرار دهد. درواقع، تداوم نوسانات قیمت بالاتر از این الگو می‌تواند DOGE را در مسیری صعودی، به سمت منطقه 0.17 دلاری هدایت کند. به بیان دیگر، شکست صعودی سقف 0.14 دلاری، شانس صعود را مجدداً تأیید خواهد کرد.

به طور کلی، زمانی که حجم معاملات، روندی صعودی را در پیش بگیرد، احتمال شکست صعودی مقاومت پرچم بیشتر می‌شود. اما در این مورد، حجم معاملات روندی نزولی داشته است. از این رو، هرگونه کاهش فوری قیمت می‌تواند به لمس مجدد سطوح قبلی در حدود منطقه 0.111 دلاری منجر گردد.

افزون‌ براین، شاخص مقاومت نسبی (RSI) اندکی از منطقه اشباع خرید خارج شده، اما موقعیت خود را همچنان بالاتر از سطح 70 حفظ کرده است. هر گونه تغییر در این شاخص می‌تواند فشار خرید را کاهش دهد.

افزایش بهره باز در کنار قیمت

بهره باز دوج کوین
بهره باز معاملات فیوچرز دوج کوین؛ منبع: Coinglass

بهره باز دوج کوین در 24 ساعت گذشته در تمامی صرافی‌ها بیش از 8.5 درصد افزایش داشته است. در صورتی که این افزایش با جهش قیمت همراه شود، تداوم روند صعودی در بازار آتی تایید می‌شود. نکته مهم دیگری که در آخر باید به آن اشاره کرد این است که این میم کوین همبستگی 84 درصدی 30 روزه خود با پادشاه بازار رمزارزها را حفظ کرده است. بنابراین، توجه به حرکات قیمت بیت کوین می‌توان تعیین کننده رد یا تایید این دیدگاه تکنیکال باشد.

 

تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: ambcrypto

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×