» آرشیو اخبار » سرمایه گذاری بیش از 1 میلیارد دلاری بایننس در سال 2022
سرمایه

سرمایه گذاری بیش از 1 میلیارد دلاری بایننس در سال 2022

16 مهر 1401 6

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، بایننس، بزرگترین صرافی ارز دیجیتال جهان، صدها میلیون دلار را صرف خدمات پرداخت NFT، دیفای و ترَدفای ( TradFi یا امور مالی سنتی) کرده است. بایننس پس از صرف سرمایه‌های گزاف در معاملات و سرمایه‌گذاری‌ها در سال 2022، ممکن است هنوز حجم زیادی از موقعیت‌های سرمایه گذاری را غنیمت شمرده و میزان دارایی‌های سرمایه گذاری شده خود در سال جاری را به 1 میلیارد دلار برساند.

چانگ پِنگ ژائو (Changpeng Zhao)، مدیر عامل بایننس، اخیراً گفت که شرکت او ممکن است در نهایت بیش از یک میلیارد دلار در سال جاری برای خرید و سرمایه‌گذاری هزینه کند.

برنامه‌های میلیارد دلاری بایننس برای سرمایه گذاری

همانطور که توسط رسانه بلومبرگ توضیح داده شده است، بایننس در سال 2022 مبلغ 325 میلیون دلار از سرمایه خود را در 63 پروژه سرمایه‌گذاری کرده است. در سال 2021 این شرکت تنها 140 میلیون دلار را در 73 پروژه برای کل سال هزینه کرده بود. شایان ذکر است که در آن زمان، بازار رمزارزها شرایط به مراتب صعودی‌تری نسبت به امروز داشته است.

تبلیغات جام جهانی قطر

با این حال، ممکن است معاملات و سرمایه‌گذاری‌های امسالِ این پلتفرم تمام نشده باشد. بایننس در انتظار قرارداد 200 میلیون دلاری احتمالی فوربس (Forbes) است. این شرکت همچنین قصد دارد تامین مالی 500 میلیون دلار را برای خرید توییتر توسط ایلان ماسک بر عهده بگیرد. همانطور که پیش از این نیز گزارش داده شد، ایلان ماسک مجدداً از مقاصد خود برای خرید این پلتفرم صحبت کرده است.

چانگ پنگ ژائو به بلومبرگ گفت که بایننس، تاکنون پول خود را بر روی NFT و اکوسیستم توکن هواداری، امور مالی غیرمتمرکز و ارائه‌دهندگان پرداخت سنتی متمرکز کرده است.

او در این باره گفت:

“دیفای جواب می‌دهد. NFT ها بسیار بیشتر از صِرف فروش تصاویر میمون‌ها هستند. کاربردهای NFT هنوز تا حد زیادی پتانسیل‌های خود را برآورده نکرده است. طبق آن چیزی که تا به حال بیان شده است، استفاده از NFT به جای بلیط یا مدارک دانشگاهی هنوز به میان نیامده‌اند. من فکر می‌کنم حیات این فناوری در ادامه باقی خواهد ماند.”

بایننس در حال حاضر دارای یک صندوق 7 میلیارد دلاری است که آن را در معاملات مختلف سرمایه‌گذاری می‌کند. در کنار آن، یک تیم با بیش از 30 عضو دارد که بر ارتقاء و ادغام‌های حوزه متمرکز شده‌اند. ژائو گفت که این شرکت در چند ماه آینده ممکن است سهام نسبتا کمی را در شرکت‌های بازی و تجارت الکترونیک سنتی بخرد.

سرمایه

مخارج حساب شده

قسمت خوبی از مخارج و پرداخت‌های بایننس، حساب شده بوده است. در حالی که مخارج شرکت‌های وام‌دهنده، یکی از نگرانی‌های آن‌ها بوده است. سَم بَنکمن-فراید (Sam Bankman-Fried)، مدیرعامل صرافی رقیب بایننس یعنی FTX، در ماه ژوئن (خرداد) به دلیل افزایش قراردادهای مربوط به کمک‌های مالی و وام برای چندین سازمان که شرایط خوبی نداشتند و در تلاش برای بقا بودند مانند وویِجر دیجیتال (Voyager Digital)، بدنام شد. وویِجر دیجیتال در نهایت ورشکست شد و دارایی‌های آن توسط FTX، در یک حراجی به مبلغ یک میلیارد دلار، خریداری شده است.

به گفته ژائو، این شرکت در ماه‌های اخیر نگاهی به بسیاری از وام‌‌دهندگان رمزارز داشته است، اما مدل‌های تجاری بایننس تحت تأثیر آن‌ها قرار نگرفته است.

او توضیح داد:

“بسیاری از آنها فقط پول یک کاربر را می‌گیرند و آن را به شخص دیگری می‌دهند. ارزش ذاتی زیادی در کار آن‌ها وجود ندارد. در این صورت، چه چیزی برای به دست آوردن وجود دارد؟ ما می‌خواهیم خدماتی را ببینیم که به کار مردم بیایند.”

در میان ورشکستگی‌ها و کاهش تعداد کارمندانشان، بایننس یکی از معدود شرکت‌های حوزه رمزارزها بود که تلاش‌های خود را برای استخدام نیروی انسانی، زمانی که بازار نزولی بود، افزایش داد. مدیر عامل بایننس در ماه می به خود می‌بالید که این شرکت، با مقاومت در برابر خرج کردن بیش از حد در بازار صعودی، خود را برای روزهای سخت آماده کرده است.

مترجم: محمدامین علی‌زاده
منبع: CryptoPotato

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×