» ارز دیجیتال » اکوسیستم دیفای زنجیره BNB در حال بهبودی است
BNB

اکوسیستم دیفای زنجیره BNB در حال بهبودی است

11 آبان 1401 2

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، پس از یک سال مبارزه با بازار خرسی، بخش‌هایی از اکوسیستم کریپتو در سه ماهه سوم سال 2022 نشانه‌هایی از بهبود را نشان دادند. گزارش زنجیره بایننس (BNB) در سه‌ماهه سوم رشد قابل‌توجهی در حجم معاملات کریپتو و امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) را تایید می‌کند، اما در معاملات توکن غیرقابل تعویض (NFT) کاهش یافته است.

طبق گزارش دپ‌رادار (DappRadar) مربوط به سه ماهه سوم سال 2022، BNB جایگاه خود را به عنوان دومین بلاکچین بزرگ دیفای پس از اتریوم با ارزش کل قفل شده (TVL) 7.6 میلیارد دلار حفظ کرد.

BNB

تبلیغات جام جهانی قطر

در بخش DeFi، زنجیره BNB نسبت به سه ماهه سوم سال 2021، 93 درصد کاهش داشته، اما از آن زمان نشانه‌هایی از بهبود را نشان داده است. کل ارزش قفل شده 7.6 میلیارد دلاری نشان دهنده افزایش 28.67 درصدی نسبت به عملکرد زنجیره BNB در سه ماهه دوم است. این بلاکچین همچنین 36.6 درصد از سهم بازار اکوسیستم های گیمفای (GameFi) را به خود اختصاص داده است که پس از آن اتریوم با 20.2 درصد و پالیگان(Polygon) با 11.8 درصد قرار دارند.

BNB

ونوس (Venus)، پنکیک سواپ (PancakeSwap) و آلپاکا فایننس (Alpaca Finance) در میان بیش از 300 برنامه غیرمتمرکز دیفای (DApps) که از طریق زنجیره BNB میزبانی می‌شوند، از بزرگترین برنامه‌ها هستند.

در این گزارش آمده است: «زنجیره BNB این موفقیت نسبی را مدیون عملکرد پنکیک سواپ است، زیرا این اکوسیستم دارای 68.2 درصد یا 4.1 میلیارد دلار در TVL است، پس از آن ونوس با 16.3 درصد (995 میلیون دلار) و آلپاکا فایننس با 8.7 درصد (530 میلیون دلار) قرار دارند.

حجم معاملات NFT همچنان در حال کاهش است و زنجیره BNB تقریباً 33 درصد کاهش در سال جاری- 276,000 دلار در سه ماهه اول به 185,000 دلار در سه ماهه سوم- ثبت کرده است. بر اساس این گزارش، تعداد معامله‌گران منحصر به فرد تنها در سه ماه 45 درصد کاهش یافته است.

در حالی که معیارهای به اشتراک گذاشته شده در گزارش DappRadar یک حرکت مثبت کلی را برای سه‌ماهه نشان می‌دهد، همچنین نشان دهنده نیاز به پروژه های رمزارزی برای دستیابی به رشد پایدار است.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×