» آرشیو اخبار » ریال دیجیتال قرار نیست مقابل رمزارز قرار گیرد
ریال دیجیتال قرار نیست مقابل رمز ارز قرار گیرد

ریال دیجیتال قرار نیست مقابل رمزارز قرار گیرد

16 آبان 1401 5

حبیب اللهی، عضو انجمن بلاکچین و رمزارز ایران، یادآور شد که ریال دیجیتال قرار نیست مقابل رمز ارز قرار گیرد و صرفا قبایی بر تنِ ریال فعلی است.

به گزارش گذارنیوز، «علی حبیب اللهی» در پاسخ به سوالی با بیان این که پول‌های دیجیتال قرار نیست جای رمزارزها را بگیرند و رقیبی برای بیت کوین و… باشند، گفت: وزارت خزانه داری امریکا از این تکنولوژی به منظور پول‌های باز یا قابل برنامه ریزی یاد کرده است.

این عضو انجمن بلاکچین و رمزارز معتقد است که ایجاد ریال دیجیتال پذیرش پول ایران را برای خارج کشور آسان‌تر می‌کند و طبق پیش نویس صادر شده از سوی بانک مرکزی، این پول امکان برنامه نویسی را پیدا می‌کند.

حبیب اللهی در این باره گفت: این ابزار کمک می‌کند تا بدون اجازه از بانک مرکزی و نهادهای نظارتی، قراردادهای هوشمند را اجرا کنیم؛ مثلا امکانِ رصد و پیگیری ۵ میلیارد ریال توسط این ابزار مهیا می‌شود.

تبلیغات جام جهانی قطر

وی با بیان این که ریال دیجیتال از تمام نظارت‌های بانک مرکزی آزاد است، افزود: هرچند ممکن است ریال برای دنیا جذاب نباشد؛ اما دارایی و سود دارایی در ایران جذابیت دارد.

درست مانند سودی که پس از یک ماه از خرید خودرو، عاید مردم می‌شود که در دنیا بسیار عجیب و غریب است.

این فعال توسعه نرم افزارهای مبتنی بر بلاکچین یادآور شد که ریال دیجیتال قرار نیست مقابل رمزارز قرار گیرد و صرفا قبایی بر تنِ ریال فعلی است که اتفاق بدی هم نیست؛ چون میزانِ پذیرش بالایی داشته و کارمزد آن هم بالا نیست.

حبیب اللهی همچنین بر لزوم برنامه پذیر و باز بودنِ ریال دیجیتال تاکید کرد و گفت: این ویژگی امکان ساخت اپلیکیشن‌های مالی مختلف را مهیا می‌سازد و سپس می‌توان خارج از نظارت بانک مرکزی به صورت یک رمزارز بدان نگریست.

وی در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو خاطرنشان کرد که برای پاسخ به این سوالات باید منتظر ماند تا برنامه ریزی بانک مرکزی نهایی و ریال دیجیتال اجرایی شود.

منبع: بازار

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×