» آرشیو اخبار » عضو سابق کمیسیون CFTC رویکرد SEC را تهدیدآمیز دانست
SEC

عضو سابق کمیسیون CFTC رویکرد SEC را تهدیدآمیز دانست

11 مهر 1401 5

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، برایان کوینتنز (Brian Quintenz) گفت که اگر کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) واقعاً در زمینه صنعت رمز ارز جدی بود، کارهای بهتری می‌توانست انجام شود.

برایان کوینتنز می‌گوید می‌داند که چرا صنعت رمز ارز از اقدامات و تصمیمات کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا راضی نیست، هر چند او معتقد است که قوانین و مقررات در این زمینه مشکلی ندارند.

عضو سابق کمیسیون CFTC: رویکرد SEC کل این اکوسیستم را تهدید می‌کند

این عضو سابق کمیسیون معاملات فیوچرز کالای ایالات متحده (CFTC) معتقد است که محیط نظارتی فعلی برای بازار رمزارز بسیار دست و پاگیر است. او در یک مصاحبه در کنفرانس Mainnet 2022 به دیکریپت (Decrypt) گفت که می‌داند چرا برخی به دنبال تغییر رویکرد کمیسیون CFTC هستند.

تبلیغات جام جهانی قطر

کوینتنز گفت:

«من فکر می‌کنم آنچه اکوسیستم رمزارزی به دنبال آن است، وضع و اجرای قوانینی است که با فناوری آنها مطابقت داشته باشد، با هدف آنها متناسب باشد و به نوآوری‌ها اجازه بدهد تا به پتانسیل واقعی خود دست پیدا کند. این خواسته‌ها تنها در این کمیسیون قابل دستیابی هستند».

SEC

بر اساس بیانیه‌ای که کوینتنز در پایان دوره کاری خود در کمیسیون CFTC منتشر کرد، او در طول فعالیت در این کمیسیون، مسئولیت تهیه فهرست قراردادهای فیوچرز بیت کوین در ایالات متحده و توکن‌سازی کالاها را در کنار بررسی سایر تحولات ویژه رمزارزها، برعهده داشته است.

کوینتنز در حال حاضر به عنوان شریک مشاور، در تیم رمزارزی شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر Andreessen Horowitz کار می‌کند. او گفت: «آنها پس از خروج من از آژانس با من تماس گرفتند، زیرا می‌دانستند که قرار است سیاست‌ها و قوانین، به شدت بر اکوسیستم رمزارز و نحوه محافظت از آن تمرکز کنند».

به گفته کوینتنز برخی از آژانس‌های نظارتی به جای هموار کردن مسیر برای پذیرش فناوری‌های جدید، رویکردی در برابر بازار رمز ارز اتخاذ کرده‌اند که در برابر تغییرات به شدت مقاوم است. او گفت که اگر کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده واقعاً در این زمینه جدی بود، می‌توانست اجازه دهد نوعی ساختار نظارتی مانند آنچه در حال حاضر در مورد اوراق بهادار وجود دارد در اینجا تشکیل شود، البته بدون اینکه کل این اکوسیستم را تهدید کند.

او گفت احتساب رمزارزها به عنوان نوعی اوراق بهادار SEC، باعث شکل‌گیری برخی مسائل از نقطه نظر نحوه پیروی نهادها از قوانین موجود می‌شود؛ به عبارت دیگر، تعهداتی را به طرفین اعمال می‌کند که هیچ راهی برای انجام آنها ندارند.

او گفت به عنوان مثال وقتی چیزی اوراق بهادار نامیده می‌شود، بدان معنی است که یک صادرکننده مرکزی برای آن وجود دارد که باید نیابت نامه‌ها را برای هر کسی که یک توکن خاص را در اختیار دارد، ارسال کند. او می‌پرسد: «چطور چنین چیزی ممکن است؟»

SEC

کوینتنز گفت مواضع سختگیرانه کمیسیون SEC باعث شده که وظیفه ایجاد یک چهارچوب جدید در این زمینه اساساً به کنگره واگذار شود؛ اما او فکر می‌کند که این تنها یکی از راه‌هایی است که از طریق آنها، کمیسیون CFTC می‌تواند بر معاملات اسپات (اسپات تریدینگ) رمز ارز نظارت داشته باشد. او می‌گوید همواره تلاش کرده تا به مقامات منتخب، مزایای بالقوه یک فضای رمزارزی قانونمند را نشان دهد.

کوینتنز در ادامه گفت: «هر چه یک عضو کنگره یا یک سناتور در مورد رمزارزها اطلاعات بیشتری داشته باشد، چهارچوبی که برای صنعت رمزارز تعیین می‌کند منطقی‌تر، معقول‌تر، سازنده‌تر و مثبت‌تر خواهد بود؛ زیرا آنها در این صورت بهتر و بیشتر نوآوری‌های بالقوه و مزایای آتی آنها برای افرادی که در این شبکه‌ها مشارکت می‌کنند، را درک می‌کنند».

در ضمن او با این عقیده موافق نیست که هر شکلی از مقررات نظارتی مربوط به رمزارزها به ضرر این صنعت است. به عقیده او، مقررات می‌توانند در نهایت این فضا را به سمت بهتر شدن سوق دهند.

او گفت: «ممکن است در گوشه و کنار این تصور وجود داشته باشد که مقررات به خودی خود، چیزی نامطلوب هستند، زیرا محدودکننده و مقیدکننده بوده و فقط هزینه‌بر هستند. هر چند برخی از این استدلال‌ها، در حال حاضر درست است، اما اگر قوانین مناسب و درستی در این زمینه وضع شوند؛ در نهایت باعث شکل‌گیری بازارهای بزرگ و یکپارچه با توان نقدشوندگی بالا می‌شوند.»

او معتقد است که مزایایی که از یک چهارچوب نظارتی مناسب ناشی می‌شود، بسیار بیشتر و بهتر از آن چیزی است که در حال حاضر این صنعت با آن مواجه است؛ زیرا بهتر می‌تواند منابعی را که طرف‌های درگیر باید برای حفظ سازگاری در این صنعت اختصاص بدهند، با یکدیگر هماهنگ کند.

SEC

او گفت: «اگر این کار توسط سازمان بورس و اوراق بهادار یا همان SEC به روشی صحیح انجام شود، مزایای زیادی به همراه دارد. من عمیقاً باور دارم که هزینه‌های بالقوه چنین قوانین دست و پاگیری، برای کسانی که درگیر آن هستند بسیار زیاد است. زیرا تا زمانی که این مشکل در زمینه قانون‌گذاری برطرف نشود، بسیاری از فعالیت‌ها در این صنعت که قانون‌گذار برای آنها استانداردهای مبهمی وضع کرده است، یا جرم انگاشته می‌شوند و یا بیش از آنچه که باید مجازات می‌شوند.»

مترجم: خاطره باقری
منبع: decrypt

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×