» آرشیو اخبار » رفع ممنوعیت عرضه اولیه رمزارزها توسط بانک مرکزی کره جنوبی
رفع ممنوعیت عرضه اولیه رمزارزها

رفع ممنوعیت عرضه اولیه رمزارزها توسط بانک مرکزی کره جنوبی

8 شهریور 1401 4

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، پس از بیانیه بانک کره (BOK) درباره تغییر سیاست‌های موجود این سازمان، احتمالا ممنوعیت کامل برگزاری عرضه اولیه رمزارز (ICO) در این کشور برطرف خواهد شد.

این ممنوعیت اولین بار در اواخر سال ۲۰۱۷، اعمال شد. دولت در واکنش به فراگیر شدن تب کریپتو در کشور، اقدامات سخت‌گیرانه‌ای را در پیش گرفت. اما بسیاری از کسب‌وکارهای بزرگ ادعا می‌کنند که این ممنوعیت دست آن‌ها را برای راه‌اندازی دارایی‌های رمزنگاری شده، به عنوان بخشی از برنامه‌های توسعه کسب‌وکار آتی بسته است.

از زمان اعمال شدن ممنوعیت عرضه اولیه رمزارزها، شرکت‌هایی مانند کاکائو (Kakao) و گروه هیوندای (Hyundai Group) مجبور شدند از طریق‌ شرکت‌های خارجی (در سوییس و سنگاپور) دست به عرضه اولیه رمزارز بزنند. اما شرکت‌های کره‌ای تمایل دارند عرضه اولیه رمزارزها از طریق کانال‌های داخلی اجرا شود. رئیس جمهور کره جنوبی، یون سئوک-یول (Yoon Seok-yul)، که در ماه مه قدرت را به دست گرفته، نشان داده که در نهایت آماده لغو این ممنوعیت است.

تبلیغات جام جهانی قطر

شرکت‌های ارائه‌دهنده پس‌انداز مانند اوکی فایننشال گروپ (OK Financial Group)، اس‌کی‌اسکوئر(SK Square) وابسته به اس‎کی (SK) و بسیاری دیگر، پیش از این، قصد خود برای راه‌اندازی رمزارز را اعلام کرده‌اند.

جزئیات رفع ممنوعیت عرضه اولیه رمزارزها در کشور کره

آزاد شدن ممنوعیت عرضه اولیه رمزارزها در کره

بیانیه اخیر BOK می‌تواند آخرین میخ بر تابوت ممنوعیت باشد. به گزارش واحد ترجمه گذار نیوز، BOK امروز مقاله‌ای را درباره تاثیر رگولاسیون اتحادیه اروپا درباره رمزارزها منتشر کرد که در آن توصیه‌هایی برای دولت کره جنوبی مطرح شده بود.

BOK در این مقاله توضیح داده که هر قانون جدیدی درباره رمزارزها باید «از نظر نهادی، اجازه صدور دارایی‌های رمزگذاری شده جدید داخلی را بدهد». اگرچه این هشدار را داد که عرضه‌های اولیه رمزارزها باید تحت نظارت قانونی قرار بگیرند.

در بیانیه این بانک اشاره شده که اقدامات اتحادیه اروپا ثابت کرده که قانونگذاران می‌توانند «همان سطح از مقررات» صرافی‌های ارز دیجیتال را برای عرضه اولیه رمزارزها نیز اعمال کنند.

یکی از سخنگویان اظهار کرد که رفع ممنوعیت عرضه اولیه رمزارزها به نفع مجاز ساختن ICOهای قانون‌مدار، باعث «توسعه صنایع مرتبط» شده و در عین حال، «حمایت از مشتریان و سرمایه‌گذاران» را فراهم خواهد آورد.

ممنوعیت عرضه اولیه رمزارزها

این بیانیه اعلام کرد که برای استیبل‌کوین‌ها به «تصویب مقررات مختص به دارایی‌های رمزنگاری شده (MICA)» نیاز داریم و اضافه کرد که رگولاسیون جدید رمزارزها، هیچ یک از مسائل مربوط به رمزارز بانک مرکزی (CBDC) را پوشش نخواهد داد.

مترجم: فاطمه غفاری

منبع: Cryptonews

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×