» آرشیو اخبار » رابین هود USDC را به پلتفرم خود اضافه کرده است
رابین

رابین هود USDC را به پلتفرم خود اضافه کرده است

30 شهریور 1401 6

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، صرافی رابین هود طی یک اقدام شگفت انگیز، USDC را به عنوان اولین استیبل کوین در لیست پلتفرم معاملاتی خود قرار داد.

رابین هود اعلام کرد که دومین استیبل کوین بزرگ صنعت رمزارزها را به بخشی از پلتفرم معاملاتی ارزهای دیجیتال خود اضافه کرده است.

اپلیکیشن محبوب معاملات سهام یعنی رابین هود، دیروز کوین یو اس دی (USDC) متعلق به شرکت سیرکِل (Circle) را لیست کرد. این اولین استیبل کوینی است که برای معامله‌گران خرد در رابین هود موجود شده است.

تبلیغات جام جهانی قطر

رابین هود اولین بار در سال 2018 درب را برای معاملات رمزارزها بر روی کاربران پلتفرم خود باز کرد. با گذشت زمان، itisc به طور پیوسته توکن‌ها را به این پلتفرم اضافه می‌کند(انجمن بین المللی اوراق بهادار برای ارتباطات معاملاتی سازمانی (ISITC) یک سازمان صنعتی متشکل از موسسات مالی و ارائه دهندگان فناوری است که برای بهبود اثربخشی عملیاتی صنایع مالی فعالیت می‌کند.). تا زمان نگارش این مقاله،  17 ارز دیجیتال مختلف وجود دارد که کاربران می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن رابین هود و با اضافه شدن استیبل کوین USDC آن‌ها را معامله کنند.

این حرکت نشان دهنده تمرکز رو به رشد این پلتفرم بر معاملات رمزارزها به عنوان بخشی از مدل کسب و کار خود است.

این خبر دیروز، 20 سپتامبر مورخ 29 شهریور در حساب رسمی توئیتر پلتفرم رابین هود منعکس شد.

در آخرین کنفرانس رابین هود، کریس کوگِل (Chris Koegel)، رئیس روابط سرمایه گذاری این پلتفرم، معاملات رمزارزها را به عنوان یکی از سه محور اصلی کسب و کار، همراه با فعالیت‌هایی در زمینه کارگزاری و خدمات پولی عنوان کرد.

بر اساس بیانیه این شرکت، کوگل گفت:

“دیدگاه ما در مورد رمزارزها این است که قابل اعتمادترین پلتفرم برای مشتریان در راستای سرمایه‌گذاری در این نوع دارایی‌ها و همچنین برای اینترنت غیرمتمرکز باشیم. مشتریان از ما می خواهند که کوین‌های بیشتری را به پلتفرم معرفی کنیم.”

با این حال، مشخص نیست که افزودن استیبل کوین سیرکِل که قیمتی منطبق با ارزش دلار دارد، می‌تواند چه تاثیری بر اتکای رابین هود به کسب درآمد از راه جریان سفارشات یا اوردِر فلو (order flow) داشته باشد.

رابین

رابین هود، جریان سفارشات و استیبل کوین

این شرکت بیشتر درآمد خود را از طریق مسیریابی سفارش‌ها به بازارسازانی مانند سیتادِل سِکیوریتیز (Citadel Securities) به دست می‌آورد که مبالغی را به رابین هود برای دریافت اطلاعات مربوط به سفارش‌های معاملاتی افراد می‌پردازد.

طبق آخرین پرونده تِن کیو (10-Q) رابین هود در SEC، 68٪ از درآمد شرکت از مسیر دریافتی‌های مربوط به جریان سفارشات تامین می‌شود. این رویه توسط برخی از قانونگذاران از جمله گَری گنسلِر (Gary Gensler)، رئیس SEC مورد انتقاد قرار گرفته است. زیرا به دلیل تضاد منافع بین بازارسازان و کارگزاری‌ها، احتمالاً این اتفاق برای معامله‌گران خرد ناعادلانه است.

با این حال، مدل کسب و کار به رابین هود اجازه می‌دهد تا معاملات بدون کمیسیون را به سرمایه گذارانی که از پلتفرم آنها استفاده می‌کنند، ارائه دهد. اما این کارمزد معامله‌گران خرد در نهایت دریافتی زیادی را برای این پلتفرم به همراه ندارد.

طبق پرونده SEC رابین هود، این شرکت 420 میلیون دلار از پرداخت برای جریان سفارشات در نیمی از سال مالی گذشته دریافت کرده است که 112 میلیون دلار آن از طریق معاملات ارزهای دیجیتال بوده است.

این بیشتر از آن چیزی است که از معامله‌گران این پلتفرم در بخش سهام دریافت می‌کند. این مبلغ برای بخش سهام رابین هود حدود 65 میلیون دلار بوده است. اما هنوز کمتر از مبالغ دریافتی از معاملات اختیار معامله با 240 میلیون دلار است.

به نقل از کوین گِکو (CoinGecko)، USDC در حال حاضر یکی از بزرگترین استیبل کوین‌ها از نظر ارزش بازار است که ارزش کل آن 50.1 میلیارد دلار است. با گذشت زمان، قیمت آن اندکی نوسان داشته است. در هفته گذشته بالاترین قیمت این استیبل کوین 1.01 دلار و پایین ترین قیمت آن 0.995 دلار بوده است.

تنها استیبل کوین دیگر با ارزش بازار بزرگتر، تتر است که چهار سال قبل از USDC، در سال 2014، راه اندازی شد. ارزش بازار فعلی تتر 68 میلیارد دلار است، اما از زمان فروپاشی استیبل کوین الگوریتمی ترا یعنی UST، جایگاه خود را نسبت به USDC از دست داده است.

یکی از سخنگویان رابین هود به مدیر ارشد فناوری شرکت و مدیر کل بخش رمزارزهای پلتفرم رابین هود یعنی یوهان کِربرات (Johann Kerbrat) گفت که در کنفرانس سیرکِلز کانوِرج 22 (Circle’s Converge22) که هفته آینده در سانفرانسیسکو برگزار می‌شود، اطلاعات بیشتری را در مورد لیست شدن این استیبل کوین ارائه خواهد کرد. این سخنگو گفت که در حال حاضر نمی‌توانند اظهار نظر بیشتری ارائه کند.

مترجم: محمدامین علی‌زاده

منبع: Decrypt

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×