» آرشیو اخبار » دوج کوین قدم‌های خود را به توییتر گره زده است
دوج کوین

دوج کوین قدم‌های خود را به توییتر گره زده است

14 آبان 1401 5

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، همزمان با انتشار خبر خرید توییتر توسط ایلان ماسک، قیمت دوج کوین (DOGE) افزایش یافت و حتی توانست در بازاری نزولی، سطوح بالای قیمت خود را حفظ کند، زیرا جامعه انتظار دارند ماسک، که در گذشته به دفعات و به طور علنی، از این میم کوین حمایت کرده است، این ارز دیجیتال را به نوعی در این پلتفرم رسانه‌های اجتماعی بگنجاند. هرچند علی‌رغم این گمانه‌زنی‌ها، ماسک تاکنون هیچ اشاره‌ای به احتمال انجام این کار نداشته است.

با این اوصاف، اگر این حدس و گمان‌ها غلط از آب درآمده و دوج کوین در توییتر پیاده‌سازی نشود، چه اتفاقی خواهد افتاد؟

دوج کوین تویتتر

تبلیغات جام جهانی قطر

توییتر برنامه‌های رمزنگاری خود را کنار می‌گذارد

مالکیت ایلان ماسک بر توییتر، انتظارات زیادی به خصوص از سوی سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال را به همراه داشته است. در ابتدا، به نظر می‌رسید که این میلیاردر معروف قصد دارد با پیاده‌سازی برنامه‌هایی در راستای تبدیل رمزارزها به بخشی برجسته از توییتر، اهداف خود را پیش ببرد. اما این موضوع با انتشار اخباری در روز جمعه تغییر کرد.

طبق گزارش‌های موجود، توییتر رسماً برنامه‌های مربوط به افزودن ویژگی کیف پول رمزارزی خود را متوقف کرده است. این محصول به کاربران امکان ارسال، دریافت و ذخیره رمزارزها را در این پلتفرم رسانه‌های اجتماعی می‌داد، اما پس از اخراج‌های گسترده در این شرکت، فعلاً کنار گذاشته شده است.

روز پنجشنبه، توییتر 50 درصد از نیروی کار خود را کاهش داد و نیروی انسانی خود را بر روی محصولات دیگر از جمله “هزینه تأیید هویت 8 دلاری” پیشنهادی ماسک متمرکز کرده است. ظاهراً این پلتفرم قصد دارد این ویژگی را در ماه نوامبر (آبان و آذر) همراه با محصولی که قبلاً سوپر فالوز (Super Follows) نامیده شده بود، عرضه کند. این محصول، در قالب حق اشتراکی راه‌اندازی می‌شود که به سازندگان اجازه می‌دهد تا محتوای خود را پشت یک پی‌وال (Paywall) عرضه کنند. طبیعتاً، محصولاتی که توییتر برای ادامه دادن یا متوقف کردن آنها تصمیم‌گیری می‌کند، بر قیمت دوج کوین تأثیر خواهند داشت.

قیمت دوج کوین اکنون از توییتر پیروی می‌کند

جایگاه ایلان ماسک در جامعه دوج کوین و مالکیت او بر توییتر اکنون به طور موثر باعث شده است که عملکرد این میم کوین همبستگی نزدیکی با عملکرد توییتر پیدا کند. این ادعا با توجه به عملکرد این میم کوین پس از خرید توییتر و اطلاعیه‌های بعدی آن، همانند آنچه در ساعات اولیه روز جمعه دیدیم، قابل اثبات است.

روز جمعه، پس از اینکه توییتر توسعه کیف پول رمزارزی خود را متوقف کرد، قیمت دوج کوین حدود 10 درصد کاهش یافت. بنابراین در حالی که بخش زیادی از بازار در منطقه سبز قرار داشت، دوج کوین (DOGE) همگام با ارزش سهام توییتر سقوط کرد.

اگر در هفته‌های آتی برنامه‌های قطعی توییتر در حوزه رمزارزها منتشر نشود، احتمالاً DOGE شاهد کاهش بیشتری در قیمت خود خواهد بود. این می‌تواند تا افزودن دوج کوین به عنوان یک روش پرداخت در ویژگی تیپ‌جار (Tip Jar) نیز گسترش یابد. این میم کوین در حال حاضر بیش از 25 درصد از سقف قیمت ثبت شده روز سه شنبه خود را از دست داده است و احتمال می‌رود با ورود بازار به آخر هفته نزولی خود، این روند بیشتر ادامه یابد.

 

یادداشت مترجم: پی‌وال محتوایی در اینترنت است که برای مشاهده‌ی آن باید پول پرداخت کرد و روشی برای تأمین هزینه‌های وب‌سایت تلقی می‌شود.

تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: newsbtc

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×