» آرشیو اخبار » دلیل عملکرد متمایز هدرا (HBAR) در سه ماهه سوم سال چیست؟
هدرا

دلیل عملکرد متمایز هدرا (HBAR) در سه ماهه سوم سال چیست؟

6 آذر 1401 1

هدرا پس از یک دوره سه ماهه پرتلاطم، با رشد چشمگیری مواجه شد. در سه ماهه سوم، حجم معاملات آن 25 درصد افزایش یافته و در بخش‌های دیفای و NFTها به بالاترین حد خود رسید.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، پس از عواقب وحشتناکی که پس از فروپاشی صرافی اِف‌تی‌ایکس (FTX) گریبان بازار رمزارزها را گرفت، کلیه دارایی‌های دیجیتال، تا سطوحی که آخرین بار در بازار نزولی سال 2018 مشاهده شده بود، سقوط کردند. این درحالیست که اتفاقات اخیر، بر رشد پروژه هدرا (Hedera) که با فناوری اختصاصی هش‌گراف (Hashgraph) اجرا می‌شود، تأثیر چندانی نداشته است.

هدرا هش گراف

ابتکارات قدرتمند هدرا در بازار دیفای

هدرا نتورک (Hedera Network) پس از پشت سر گذاشتن یک دوره سه ماهه پرتلاطم، با رشد قابل توجهی در سراسر شبکه مواجه شد. ارزش بازار هدرا در بازه زمانی فصل به فصل (QQ) تقریباً بدون تغییر بوده است، اما در سه ماهه سوم سال، حجم نقل و انتقالات آن 25 درصد افزایش یافته و آمار آن در بخش‌های دیفای و توکن‌های غیرمثلی (NFT) به بالاترین حد خود رسید.

تبلیغات جام جهانی قطر

این افزایش فعالیت را می‌توان به دلایل مختلفی نسبت داد. سوسر سوآپ (SaucerSwap)، اولین صرافی غیرمتمرکز بومی شبکه هدرا، به تازگی عملیاتی شده و بازارهای پیشروی توکن‌های غیرمثلی (NFT) به طور پیوسته سهام خود را در این بازار NFT گسترش می‌دهند. بزرگترین دستاورد هدرا نتورک در این سه ماهه، رسیدن به نقطه عطف کل ارزش قفل شده (TVL) 100 میلیون دلاری است که افزایش 171 درصدی این معیار در بازه سه ماهه را نشان می‌دهد. راه‌اندازی پلتفرم سوسر سوآپ، عامل اصلی افزایش کل ارزش قفل شده شبکه بود.

دو ماه پس از اولین عرضه، حجم تراکنش‌های ثبت شده در این پلتفرم به 30 میلیون دلار رسیده و کل ارزش قفل شده آن از مرز 17 میلیون دلار عبور کرد. با پایان یافتن سه ماهه سوم، پلتفرم استادِر لبز (Stader Labs)، 80 میلیون دلار از مجموع 100 میلیون دلار ارزش قفل شده را برای این شبکه تولید کرده و نقشی کلیدی در رشد این معیار ایفا نمود.

میلیون‌ها دلار کمک مالی

بنیاد هدرا، برای تقویت هرچه بیشتر این اکوسیستم، در مجموع 360 میلیون دلار به توسعه طرح‌های آن اختصاص داده و قبلاً 167 بسته کمک مالی را تأیید کرده است.

«در طول یک سال گذشته، شاهد بودیم که متاورس در هدرا توجه نام‌های بزرگی از دنیای واقعی را به خود جلب کرده و ارزش آن را در دنیای واقعی افزایش داده است. از بازی‌های AAA گرفته تا آواتارهای فوق واقعی، NFTها و جهان‌های مجازی، هدرا جایگاه خود را به عنوان منزلگاهی برای متاورس ثابت می‌کند.»

این شبکه در طول بازار نزولی جاری، به ساخت و توسعه هرچه بیشتر شبکه ادامه داد و همین امر به تقویت قدرت کلی و عملکرد آن در سه ماهه سوم سال کمک شایانی نمود.

NFTها و گیمینگ راه را هموار می‌کنند

به غیر از طرح‌های ابتکاری دیفای، بخش NFT و گیمینگ نیز تا حد زیادی به رشد شبکه کمک کرده‌اند. بازارهای NFT مانند هش‌اکسی و زوس مارکت ( Hash Axi و Zuse Market) بیش از 74 میلیون از حجم معاملات هدرا را پردازش کرده‌اند.

بازی‌هایی مانند اَش‌فال (Ashfall) که یک بازی ماجراجویی پسا آخرالزمانی است و اسلایم ورلد (Slime World) که یک بازی محبوب برای کسب درآمد در هدرا است، منجر به ثبت نام بیش از 100 هزار کاربر خاص و ایجاد حساب‌های جدید در شبکه هدرا در طول سه ماهه سوم سال شد.

علاوه بر این، هدرا که هیچ ارتباطی با صرافی ورشکسته اف‌تی‌ایکس یا بنیانگذار آن (SBF) ندارد، بر خلاف پروژه‌هایی مانند سولانا، نکسو و غیره، از پیامدهای مخرب فروپاشی آن تاحدودی در امان بوده است.

«با توجه به رویدادهای اخیر و شرایط آشفته بازار، باید توجه داشت که هدرا نتورک شخصاً بودجه و خزانه خود را مدیریت می‌کند. کوین‌های هدرا در خزانه‌داری این شبکه و بدون دخالت هیچ متولی شخص ثالثی نگهداری می‌شوند؛ به علاوه مبالغ زیادی از این رمزارز در صرافی‌ها نگهداری نمی‌شوند.»

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: coingape

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×